Antibiotica => werkt op meerdere plekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Antibiotica => werkt op meerdere plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 13:25

Hallo,

Ik ben gisteren met mijn hamstertje Tommie naar de Dierenarts geweest ivm een uitpuilend, soort van ontstoken oogje en een dik kopje. Ik dacht zelf weer aan een oogontsteking, die heeft hij vaker gehad maar nooit zo erg. De dierenarts heeft hem goed bekeken, ook in zijn bekje en dacht aan een wangzakontsteking. Nu heb ik antibiotica gekregen die ik hem met een spuitje in zn bekje kan geven(wat een gedoe, het moest aangelengd worden met water en nu krijgt hij 0.1 mL ;)). Ook een zalfje om er voor te zorgen dat zijn oogje niet uit kan drogen, omdat het zo uitpuilde kon hij hem niet goed dicht tijdens het slapen.
Nu heeft hij dus sinds gisteren antibiotica en hij knapt wonderwel op. Maaaaar nu heb ik het idee dat het toch wel een oogontsteking is, er komt nl steeds meer troep uit zn oogje(dat haal ik dan weg met afgekoeld gekookt water op een zakdoekje of wattenschijfje).
Werkt hier de antibiotica dan ook voor? Het lijkt me wel, maar wilde het toch zeker weten en aangezien ze bij de DA nu pauze hebben.....

Alvast bedankt!

8nnemiek

Re: Antibiotica => werkt op meerdere plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:29

Een ontsteking is een ontsteking.. Dus ja, als ie een oogontsteking heeft dan zal de antibiotica daar zeker tegen werken.
Het is wel zo dat er verschillende soorten antibiotica zijn voor verschillende delen van het lichaam. Zo zijn er soorten die het beste werken voor de luchtwegen, of voor oppervlakkige wonden, of voor blaasontsteking..

Sodera

Re: Antibiotica => werkt op meerdere plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 13:36

Het gaat van een ontstoken wangzak naar ontstoken oog.
Ik heb nu Bactrimel, zal eens googlen waar dat precies voor werkt.

Maar dan is mijn vermoeden bevestigt en gaan we gewoon door met geven.