Vraagje over extreem zeurende kat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Vraagje over extreem zeurende kat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 10:27

Hoi,

mijn kattin is 2 weken geleden voor de eerste keer krols geweest en sindsdien zwijgt ze echt niet meer!

Ze loopt tegen alles kopjes te geven, te kirren, echt te zagen aan de deur, alles is goed van zodra je haar oppakt.

Ze begint ook te janken op de moment dat mijn vriend uit zijn bed hoort te komen. Direct wakker dus... Helaas doet ze het ook 's nachts en dan wel héél luid!

Ze is volgens de dierenarts altijd een huiskat geweest op de moment dat wij haar op straat vonden, maar ze was al een klein beetje verwilderd. Als bij ons de deur naar buiten openstaat gaat ze ook never nooit naar buiten. Dus daar vraagt ze denk ik niet om. Ze heeft elke dag 2x haar eten, altijd vers drinken, een speeltuin van hier tot in tokio in huis en gezelschap van haar konijnenvriendin.

We gaan een afspraak maken bij de dierenarts voor sterilisatie. Maar zou het ook kunnen dat ze om een soortgenootje vraagt?

In ieder geval, ik wil graag mijn rustige nachten terug :D Ik heb de dierenarts al gebeld en het kan zowel van de krolsheid voortkomen als van aandacht vragen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:35

Typisch geval van aandacht vragen door krolsheid als je het mij vraagt.
Na het steriliseren zal het wel over zijn.
Wij hebben een kater....en vanaf het moment dat hij met zijn broertje bij ons was, was het een zeurpiet. Zijn broer trouwens ook...ze waren zeur in het kwadraat (broer is vorig jaar helaas doodgereden). We hebben ze als kitten de bijnamen Piep en Wieuw gegeven, want dat hoorde je de hele tijd.
Ook nu nog op zevenjarige leeftijd is onze kater een enorme aandachtvrager en zeurderd. Hij is trouwens gecastreerd....daar heeft het niks mee te maken.
Ik negeer het gekrijs stelselmatig en geef op gezette tijden eten en aandacht. Als hij op andere momenten zeurt...negeer ik hem. Dat helpt enigzins.
Onze kater heeft het dus altijd gedaan.
Jouw kat doet het alleen nu ze krols is. Vandaar dat ik denk dat het daar een verschijnsel van is en dat je er vanaf bent als je laat steriliseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:47

Ik voerde eerst droogvoer en natvoer. Ben op premium droogvoer overgegaan en zeker bij mijn 2 poezen was dat een ongelovelijke overgang, veel minder tot nauwelijks gezeur.

Ik had eerst een poes en een katertje, laatste werd doodgereden toen heeft de poes 4 maanden lopen krijsen tot ze in mei een nieuw vriendinnetje kreeg. Waar ze vervolgens eerst niks van moest hebben.

Rare beesten.

Anoniem

Re: Vraagje over extreem zeurende kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:30

@ chipieke: een kat erbij is soweiso wel gezellig :j zou de dame wel steriliseren hoor, dat kan idd wel schelen.
En een leuke lieve gecastreerde kater erbij is denk wel heel leuk :j

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:34

pff wij hebben meerder zeurkatten hier, maar dat gaat over het algemeen om eten, behalve norbert, die praat gewoon de hele dag...

maar sommige krolse katten kunnen ook behoorlijk wat lawaai produceren....
bij bijna alle katten hebben we niets gemerkt, maar we hebben 1 poesje gehad die steeds krols was( met een weekje tussenpauze) maar daar kwam ook behoorlijk wat lawaai uit..
gelukkig was dit na het steriliseren weer over!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 23:13

Lieve help, drie van de vier weken krolsheid kan ik niet aan :') Heb de dierenarts gebeld, verschoot wel even van het kostprijsje (€98) maar kom, ik heb er alles voor over om terug te kunnen slapen :')

Ik dacht ook aan een gecastreerde kater of kattin voor erbij, maar heb zo schrik dat ze ruzie gaan maken overdag en achter elkaar gaan zitten en alsnog heel de bouw gaan onderjanken...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:24

Wij hebben ook zo'n zeurpoes, maar dat is een ouwe zeurpoes. Poes is vorige week 13 jaar geworden en ze kan echt VRESELIJK zeuren. Nou is de dame in kwestie een balinees ( oosterse korthaar verwant aan de siamees, zegt al genoeg denk ik) en ze kan echt een vreselijke stem op zetten. Schreeuwen omdat ze naar buiten wil, bleren als ze weer naar binnen wil. Zeuren als ze op schoot wil, maar geen fijne schoot kan vinden. Zeuren om eten. AAAAGGGGHHHH!!!! Het stomste is nog wel, dat als ze denkt dat ze alleen is, heel hard gaat mauwen. Dan sta ik bijv onder de douche, mijn eega gaat de honden uitlaten, poes denkt dat ze alleen is en zet toch een keel op! Of ze pakt haar speelgoedmuis en gaat heel hard staan mauwen omdat ze zo knap is om de speelgoedmuis te vangen. Zo ging ze ook staan schreeuwen als ze een echte prooi had gevangen. Dan lig ik in bed en dan hoor ik haar heel hard schreeuwen in de huiskamer (beneden mijn slaapkamer). Ik geloof dat ze een beetje dement is.