Waar te koop voor leuke prijs??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luffie

Waar te koop voor leuke prijs??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 21:25

Hallo,

wij hebben van de da het advies gekregen om onze Mechelse herder Nero ander voer te gaan geven. Nero heeft nl artrose en zou dus het beste Hills JD kunnen krijgen als droogvoer. Nou is dat best wel heel duur voer :( , zijn er misschien bokkers die weten waar we dit voer kunnen kopen voor een leuke prijs?? :? .

Alvast bedankt!

AngelofLove

Re: Waar te koop voor leuke prijs??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:19

Ik vrees dat dit niet echt voor een leuke prijs te krijgen is. Is er geen andere oplossing dan het JD voer? Bijvoorbeeld een supliment ofzo?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:21

Arthrose gaat niet weg van voer, laat je niks wijsmaken.
Geef de hond een pijnstiller en zorg dat ze warm ligt.
Al die dure hondenvoeders zijn allemaal flessentrekkerij.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 22:49

lisa_pluisje schreef:
Arthrose gaat niet weg van voer, laat je niks wijsmaken.
Geef de hond een pijnstiller en zorg dat ze warm ligt.
Al die dure hondenvoeders zijn allemaal flessentrekkerij.

Wij weten ook wel dat de artrose niet verdwijnt door voer of wat dan ook en de da heeft ons dat ook niet geprobeerd "wijs te maken". We kunnen de artrose niet stoppen, wel vertragen. We gaan sowieso glucosamine geven aan Nero, maar als voer ook kan helpen met het vertragen van de artrose dan willen we dat zeker proberen!

Ik geef mijn hond liever goed voer dan allerlei medische zooi zoals pijnstillers!

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 22:54

AngelofLove schreef:
Ik vrees dat dit niet echt voor een leuke prijs te krijgen is. Is er geen andere oplossing dan het JD voer? Bijvoorbeeld een supliment ofzo?

We gaan hem glucosamine geven(dat zit ook in Hills JD), maar we kunnen niet alle supplementen geven uit dat voer.....Ik verwacht ook niet dat we dat voer supergoedkoop kunnen kopen, maar misschien dat er bokkers zijn die me wel tips kunnen geven over waar het het goedkoopst is??

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:57

wij geven onze hond glucosamine van shiraff

als je bedenkt dat deze hond jankend ging zitten liggen over eind kwam .. en nu paar uur per dag speeld
ja soms iets stijf is maar niet jankt bij staan liggen etc etc

mijn da assistente geeft haar hond ipv gluco ook dat hills voer
schijnt erg goed te werken

zou geen pijn stiller geven .. of het moet echt niet anders gaan

onze katten voeren we ook hills
kost wat ja .. maar is zeker de kosten waard
katten worden hier oud en krijgen met dit voer ook weinig last vab dingen , zo hebben we 1 kat met blaasgruis
1 met gevoelige maag en 1 met gevoelige darmen
nu kirjgen ze onbeperkt hills en doen het er allemaal goed op

onze dober (lees onverzadigbare vuilnisbak)
geven we gewoon voer waar zijn darmen
(zeker voor ons gezien de luchten) goed op reageren
echt zonde om daar hills aan te geven
(hebben het geprobeerd maar hab slik verslik weg ..en je dan aan staan kijken van kirjg ik niks meer om vervolgens het huis af te breken op zoek naar meer maag vulling .. zucht\ )
maar op de gluco doet die het erg goed !

ps hils heeft een vaste prijs
groot verpakkingen zijn in verhouding goedkoper
maar verder overal de door HILLS ! aangegeven verkoop prijs ;)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:01

Hill's JD voer is alleen te verkrijgen bij dierenartsten. Ik weet niet wat er bij jullie betaald moet worden, maar zo uit mn hoofd kost het bij ons 71 euro per zak van 14 kg (de reduced is 74 euro voor 12 kg).
Het voer werkt in veel gevallen erg goed. Natuurlijk gaat de arthrose of andere gewrichtspijn er niet van weg, maar het wordt ook niet erger.
@ Lisa: waardoor trek jij de conclusie dat het voer niet werkt? Bij ons in de praktijk horen wij toch vrijwel alleen maar positieve verhalen!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:03

Hills is zo ongeveer het slechtste brokken voer dat er bestaat..
Glucosamine zo erbij geven lijkt me een goed idee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:03

Hills is niet goedkoop te krijgen..
Vergeet niet dat je niet alleen voor het voer betaald, maar ook de onderzoeken en tijd die het gekost heeft om dat voer te ontwikkelen.

Sting, waarschijnlijk gek gemaakt door een een of ander Barf forum ofzo denk ik?
Daar word over het algemeen gezegt dat het allemaal zakkenvullen is dat dierenartsen alleen maar hun zakken vullen door dat voer te verkopen. :z

Ik zie ook veel dieren heel erg opknappen van het dieetvoer van Hills. -help wekelijks bij een dierenarts-

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:04

Bij de Hills fabriek gaan werken ;) Ze zoeken nog mensen (zit hier dichtbij)
Maar dat wilde je niet weten, antw op je vraag idd alleen bij de dierenarts voor zover ik weet

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 23:13

Raggel schreef:
Hills is zo ongeveer het slechtste brokken voer dat er bestaat..
Glucosamine zo erbij geven lijkt me een goed idee.

Hoezo vind jij het slecht voer??

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 23:14

chloek schreef:
Bij de Hills fabriek gaan werken ;) Ze zoeken nog mensen (zit hier dichtbij)
Maar dat wilde je niet weten, antw op je vraag idd alleen bij de dierenarts voor zover ik weet

_O-
Is best eindje rijden.....

Bedankt allemaal voor de reacties!!
Laatst bijgewerkt door luffie op 23-01-09 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:15

Alle DA verkopen Hills vandaar dat ze dit voer aanbevelen bij hun klanten. De prijs kwaliteit verhouding is ronduit slecht.
Dit voer bevat het merendeel aan vulmateriaal meestal in de vorm van granen dat door de hond niet verteerd wordt. En hopen stront waar je niet goed van wordt. Daarbij kun je net zo goed een supplement van Glucosamine en MSM voeren.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 23:19

Raggel schreef:
Alle DA verkopen Hills vandaar dat ze dit voer aanbevelen bij hun klanten. De prijs kwaliteit verhouding is ronduit slecht.
Dit voer bevat het merendeel aan vulmateriaal meestal in de vorm van granen dat door de hond niet verteerd wordt. En hopen stront waar je niet goed van wordt. Daarbij kun je net zo goed een supplement van Glucosamine en MSM voeren.

Ik snap best wat je bedoeld Raggel, zo heb ik ook heel lang gedacht. Maar ik hoor en lees zo veel goede dingen over dat voer dat ik mijn mening aardig begin bij te stellen! Wat voor ons het belangrijkste is, is dat Nero nog heeeeeel lang bij ons is, in goede gezondheid. Nogmaals, als dat voer kan helpen dan willen we daar best voor betalen. Maar het liefst wel zo goedkoop mogelijk natuurlijk! :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:19

Waarom zouden alle DA-en Hill's verkopen Raggel? Juist: omdat het goed voer is waar écht wel uitgebreid onderzoek naar gedaan is :). Vandaar dat het verkocht wordt bij DA-en en niet bij dierenwinkels (aangezien die over het algemeen de wat slechtere soorten voer verkopen).
Natuurlijk is een goed supplement ook prima, bijvoorbeeld Stride. Nadeel daarvan is dat het een poeder is en niet elk dier dat even graag eet :). De JD brokken gaan er vrijwel altijd probleemloos in :).

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:21

Nou jullie moeten doen wat je het beste lijkt..
Sting: Waar kan ik precies die onderzoeken vinden?

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:22

@luffie --> stuur Kitty1 hier van bokt eens pb. Zij heeft ook een oude hond met artrose. Zij geeft de hond iets homeopatisch. Die hond reageert daar echt super op en speelt zelfs weer met de andere honden!! Ik durf zo niet te zeggen wat zij de hond ook alweer geeft. Dus je kunt haar het beste even pb-en!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:27

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:16

IK ben zelf dierenarts assistent, en Hills is wel degelijk goed voer, net zo als royal canin en eukanuba..

j/d is de perfecte voeding voor honden met arthrose.arthritis.. ik heb het bewijs zelf gezien...
het proces word vertraagd... beter word het niet, maar de hond heeft zo een beter leven.. omdat het langer "pijnloos" door het leven gaat.

Helaas is deze voeding niet goedkoop te krijgen.. er zijn weleens klinieken die een zak gratis weggeven ivm vervaldatum.. dat is bij mij op de kliniek nu ook het geval.

Als je het beste wil voor je hond, moet je bereid zijn de kosten van dit voer te betalen..
helaas is het dus niet goedkoper te verkrijgen, omdat het alleen via de dierenkliniek te krijgen is...

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:23

Tsja jou salaris zal inderdaad toch ook betaald moeten :=
Maar nogmaals waar kan ik dat uitgebreide onderzoek vinden?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:26

ik weet niet waar je die onderzoeken kan vinden... maar ik heb zelf gezien dat het werkt...

Mijn eigen kat staat op de k/d van hills, voor zijn nieren.. sinds ik dat geef zijn zijn nierwaardes constant en binnen de normaal waardes.. dus het werkt...

heb je ervaring met het voer? of heb je het van horen zeggen??

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:34

Ik geloof ook in dat voer.
Hond die minstens 2 keer per maand flink ziek was tot het bloed er op een gegeven moment uitspoot, hij luste nagenoeg geen voer, ja, 2 weken en dan niet meer.
Toen is hij op hypoallergeen dieet gegaan van hills en hij is nooit meer ziek geweest.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:39

Geef je hond Osteocure! :j

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:44

70,- voor een zak van 14kg vind ik nog meevallen :=
Als je kijkt naar het merk Eukanuba wat gewoon in de dierenzaak te krijgen is betaal je voor 7,5kg 35euries.

Flessentrekkerij? Als er sprake zou zijn van flessentrekkerij zouden de DA's zeggen dat bijv. Pedigree een geweldig merk is, terwijl dat dus niet zo is :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:33

Vind het alleen zo jammer dat de inkoopsprijs de helft is van de verkoopprijs bij de DA.

Ik heb geen ervaring met dit voer, maar mij werd met Mum aangeraden om iets homeopatisch te geven over haar brokken. Met Mum gaat het goed (zonder dat ze iets krijgt tegen de artrose), kwestie van warm houden en niet zonder deken op stal rond rennen.