Ik heb een balloonmolly met vreemde bobbles rond de rugvin. Hij is nu gok ik ongeveer een jaar in mijn bezit (gekocht van dierenwinkel). Hij heeft het al een langere tijd.

Dit is de beste foto die ik heb. Inmiddels zijn de bobbels rond de rugvin wat groter geworden. ook zijn er een paar kleintjes bijgekomen.
Het begon met donker oranje verkleuring (eerst was de hele vis licht oranje). Later groeiden er bobbels. Omdat ik weet dat de vis redelijk is doorgefokt dacht ik aan tumoren, maar ik weet het niet zeker. Hij gedraagt zich verder helemaal niet ziek, eet goed, poept goed, zwemt normaal en lijkt er helemaal geen last van te hebben. Er zijn geen andere vissen met de zelfde symptomen. Er beginnen nu op de kop ook donker oranje verkleuringen te komen. Ik heb hem wel apart gezet voor het geval het iets ernstig is. Ik ben vandaag naar de dierenwinkel geweest en de man die bij de visafdeling werkt had het nog nooit gezien. Hij dacht dat het eventueel vistuberculose zou kunnen zijn (ook besmettelijk voor de mens) maar heb even op internet gezocht, en voor wat ik heb gelezen moeten de vissen zich juist ziek gedragen, geen zin hebben in eten en vaak zijn de zweren open (en heb geen foto's gezien waar het eerst vooraf ging met verkleuringen. Ik gok nog steeds op tumoren, maar vroeg me af wat jullie denken.
Dus: wie weet wat het is?
*gaat nu verder zoeken naat visTB en tumoren*