dier-mens koppelen mbv gedragsonderzoek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

dier-mens koppelen mbv gedragsonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:20

Hoi

Momenteel hoor je steeds vaker dat er door gedragsonderzoeken profielen worden opgesteld voor mens en dier (bv hond of paard) en op die manier een match gemaakt wordt.
Wat vinden jullie hiervan en denken jullie dat deze manier ook echt invloed heeft?

Zelf ben ik van mening dat het moeilijk is dieren en mensen op deze manier bij elkaar te krijgen omdat het voor mijn idee vaak om een gevoel gaat wat je moet hebben wat niet vast te leggen is in persoonlijkheden.

Graag jullie reacties!

Maartje_M

Re: dier-mens koppelen mbv gedragsonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:36

Ik denk niet dat je zo op de juiste manier mensen aan dieren kan koppelen. Nou ja, je kan wel koppelen, maar ik geloof niet dat je daar de perfecte combinatie uit krijgt.
Ik denk niet dat er maar één type karakter is dat bij een persoon (of omgekeerd) bij een dier past. De klik is er of niet en dat heeft idd niet alleen met persoonlijkheid te maken.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:10

Ik vind het een positieve ontwikkeling :j

Er worden zo vaak paarden gekocht en weer verkocht, omdat het niet klikt tussen de combinatie. Imo komt dat omdat mensen niet kritisch genoeg kijken naar hun eigen kunnen. Als je ongeduldig bent, dan kan je misschien niet zo goed overweg met een heethoofd. Dan kan je wel elke keer voor een heet paard kiezen, omdat ie zo'n mooi koppie heeft, maar dat gaat toch niet werken. Ik denk dat een persoonlijkheidstest dan veel ellende kan voorkomen, voor beide partijen!

Daarnaast denk ik dat een klik met een paard ook moet groeien. Naarmate je een paard langer kent, ga je zijn karakter ook meer waarderen (of juist niet!). Wanneer je een paard gaat kopen, zie je zo'n dier hooguit een keer of 5. Dan kan je echt nog niet veel zeggen over het karakter. Een persoonlijkheidstest kan je dan meer informatie bieden, zowel over jezelf als het paard, als de combinatie.

Heb je hier wat aan Tess? :P

Korleon

Re: dier-mens koppelen mbv gedragsonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:15

Een klik is er soms meteen, soms moet het groeien en soms komt het er nooit van!

Toch denk ik van de ene kant dat zon onderzoek wel gaat helpen om mensen en dieren goed op elkaar af te stemmen maar of mensen hier nog iets van aantrekken (eigenwijs he ;) )