Welke kleur heeft mijn kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorée

Welke kleur heeft mijn kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 21:55

In navolging van Anna-Jelly in haar topic [BB] Welke kleur heeft onze kater?, ben ik ook wel benieuwd! :D

Weten jullie welke kleur Elvis heeft? En wellicht ook wel wat voor ras hij is, of kruising met wat?
Hieronder 3 foto's. Kleur is vooral op de eerste foto goed te zien, op de tweede lijkt hij wat 'geliger' ipv het normale 'blauwige' dat hij heeft. De derde is qua kleur niet echt duidelijk, maar geeft een beetje een beeld van zijn patroon.

Hij is op zijn poten,kop en staart dus gestreept grijs/wit, kleur lijkt het meest op die 'Whiskaskat'.
De rest van zijn lichaam is geheel grijs met lichtere grijze haartjes ertussen (zoals een wildkleur van bijv. hazen, maar dat is natuurlijk bruin en dit is grijs). Zijn buik, hals en poten zijn wit.

Bedankt alvast! :)

Afbeelding
(let niet op de rotzooi op de achtergrond :P)

Afbeelding

Afbeelding

cissy

Re: Welke kleur heeft mijn kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:47

de foto´s zijn niet echt duidelijk maar volgens mij is hij zo te zien blacktabby ticked met wit of blue tabby ticked met wit. Hoe donker is zn staart? is die echt zwart of meer donkergrijs, het puntje dan vooral

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 11:46

Ik kan het niet echt nakijken helaas, hij woont momenteel niet bij mij in huis, maar ik denk dat het eerder heel donker grijs is dan echt zwart. :)
Edit: Ik zal volgende keer wat duidelijkere foto's maken, misschien dat men dan ook wel kan achterhalen wat voor ras er in zit. :)

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:54

Tja ik noem het maar altijd blauw grijs
Dit is de mijne
Afbeelding
iemand een idee wat deze zou kunnen zijn? Zijn moeder is een noorse boskat met een pers gekruist:
Dit is de moeder:
Afbeelding

De moeder is een nachtje buitengeweest en kwam zwanger thuis. Geen idee wie papa is maar vast een knapperd.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 00:07

Manueeltje, mooie kleur heeft die van jou ook! Maar toch wel heel anders grijs/blauw dan de mijne. Hij is ook effen of niet?
Hoe weet je trouwens dat hij een kruising pers is? Door de langere vacht ofzo?

Ben benieuwd of mensen kunnen zien wat voor ras Elvis is, of in elk geval wat er in zit. Ik heb het idee dat er Abessijn in zit. Een oom en tante hebben vroeger een paar Abessijnen gehad en ik herken veel karaktertrekken en ook wel uiterlijke overeenkomsten met ze. Weet alleen niet wat de moeder noch de vader van hem is. Is me vast wel verteld toen we hem gingen ophalen en heb de moeder ook gezien, die was cypers volgens mij, maar ik weet niet meer wat zij voor ras was en volgens mij was de vader onbekend (maar dat weet ik dus ook niet meer). :+

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 17:02

Nog iemand anders die iets over de kleur of het ras van Elvis kan zeggen? :)

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 02:30

Ja, abessijnen zijn tabby ticked, maar daarmee is wel elke overeenkomst met Elvis geweest, ben ik bang.

Het jonge katje van manueeltje is blauw en dat de moeder een kruising uit 2 langhaarrassen lijkt me heel sterk. Da's een black tabby mackarel met wit trouwens.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 00:05

Rosita schreef:
Ja, abessijnen zijn tabby ticked, maar daarmee is wel elke overeenkomst met Elvis geweest, ben ik bang.

Oh haha, nou ja dan heeft ie gewoon toevallig een lijkend karakter. :D

Zou je me kunnen vertellen wat je dan wél in hem ziet (of juist aangeven waarom hij bijvoorbeeld een bepaald ras niet is)? :)
Ook als het gewoon een ordinaire vuilnisbak is hoor, maakt me namelijk echt niks uit. :P :+
Vind het gewoon interessant om een beetje te weten wat voor invloeden hij heeft meegekregen. :)
Laatst bijgewerkt door Dorée op 27-01-09 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:11

Volgens mij is elvis gewoon een europese korthaar zoals bijna alle katten die buiten loslopen.

@manueeltje82
Is die moederkat (onderste foto neem ik aan) een kruising noorseboskat×kortharige pers? Want dat zie ik er geen van beide aan af eerlijk gezegt.
want anders zou ik een lange vacht verwachten

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 00:25

Norski, ik verwachtte bij die kruising ook al lang haar idd. Misschien bedoelt ze iets anders?

En ja, zou goed kunnen hoor dat hij Europees Korthaar is, maar zijn moeder was dacht ik wel een raskat. Nest was iig wel een ongelukje geloof ik en ik kan me niet meer zo goed herinneren of ze verteld had of ze wist wie de vader was.
Achja, maakt me verder toch niet zoveel uit maar is altijd leuk om bepaalde dingen te kunnen herkennen. :)