Mijn hond net gesterriliseerd(baarmoederontsteking)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

brendalevita

Mijn hond net gesterriliseerd(baarmoederontsteking)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 12:12

Wat een stress :o mijn lieve cane corso teef van 7 werd gister avond ziek,tenminste sloom en warm.
Ze was net loops geweest en voor het weekend had ze ook 1 minne dag,iets slomer als normaal verder totaal geen tekenen van....
Mijn vriendin gebeldt,is dierenarts assistente en wees me op baarmoeder onsteking en alle verschijnselen jah eigenlijks vertoond ze verder niks dan slomigheid.
Even aangekeken maar het weekend ging perfect ,tot gisteravond ,niet dat ze er min was maar sloom er kwam een erg naar gevoel in me op ;( en kreeg het niet uit mijn systeem mijn vriendin gebeld en ze zei morgenvroeg direct heen,ze kwam nog uit haar mand en reageerde goed ze dacht dat het meeviel en kon gerust tot de volgende morgen wachten bij twijfel mocht ik bellen.
Mijn god wat een nacht de hond deedt het prima geen koorts,maar mij gevoel was verschrikkelijk ik kon niet meer funcioneren geoon.
Vanmorgen direct heen gegaan,de dierenarts vond het een appart verhaal verder geen didelijke tekenen.
Toen een echo en bingo,baarmoedrontsteking weliswaar in een vroeg stadia.
Dus mjn grote vriendin is geholpen ,voel me nog beroerd maar heb net gebeldt ze zit alweer rechtop in de bench :D nog 3 uurtjes dan mag ik haar halen :D :D
Wat raar he dat je gevoel zo sterk kan zijn.dat heb ik wel met mijn zoon maar nog niet eerder bij een hond gehad(terwijl ik3 heb gehad)gelukkig ooK maar !!
Sorry voor het lang verhaal maar moest het even kwijt....

geerke

Re: Mijn hond net gesterriliseerd(baarmoederontsteking)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:15

gelukkig was je er op tijd bij!!!
Hopelijk knapt ze snel op!
sterkte met haar!!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 12:18

dankje wel!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:56

Ah...baarmoederperikelen, ik ben er bekend mee!
Gelukkig is alles goed gegaan! Toch ben ik na dit soort berichten wel blij dat mijn teefje van 3 nu gesteriliseerd is (nja, officieel gecastreerd natuurlijk). Wat eruit is kan ook niet voor ziekte zorgen.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:27

Hoe is het met je Corsootje??

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:23

Ook in ben benieuwd hoe het nu met je hond is..
Rot zulke dingen :(:) Sterkte, hopelijk is ze snel weer beter

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:29

Oh ze is zo zielig. :o ...........nee het gaat goed,tis wel heel wat zon operatie he.
Ze ligt eigenlijks alleen maar in de mand kwispelt wel maar heeft duidelijk pijn,we laten haar maar gaan zo u en dan krijgt ze een dikke knuffel.
Geukkig idd dat het goed is gegaan,ik had het veel eerder moeten doen toen duidelijk was dat we geen nestje met haar gingen nemen,maar goed das achteraf.
Ben nog niet eerder zo van slag geweest qua gevoel dat er iets mis was,mijn vriend zegt lachend vrouwen onder elkaar he!!!

Bedankt voor de leuke berichtjus! :D

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:33

heftig!! ik heb een teefje van nu 1 jaar.. ze is nu 2 keer loops geweest, maar ik durf het niet aan om haar te laten opereren.. Toen ik erover nadacht, kreeg ik de meest ongeloof'lijke nachtmerries...

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:39

@ damber ,van harte gefeliciteerd@!!

Kan het me goed voorstellen,ben ook geen held maar beter jonger dan ouder denk ik maar ,die nachtmeries ken ik maar al te goed,tis wat en hond ;)

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:19

Dank je wel :D ik vind het echt moeilijk.. als ik hoor wat de complicaties kunnen zijn.. maar aan de andere kant denk ik.. stel ze zou baarmoederhalsk krijgen... als ik haar nu laat helpen, worden alleen de eierstokken verwijderd.. dus dan zou ze het nog kunnen krijgen. pfff

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:09

Damber, je kunt haar ook laten castreren, dan wordt ook de baarmoeder verwijderd. Nja, in sommige gevallen denk ik, ach, als alles goed gaat, lekker laten zitten, aan de andere kant hoor je heel veel over baarmoederontstekingen e.d. en ook al MOEST mijn teef gesteriliseerd worden, ik ben er ook wel blij om dat het eruit is, dan kan ze ook niet ziek van worden. Ik heb haar liever nu onder narcose, nu ze nog jong en energiek is, dan wanneer ze een jaar of 8 is en een narcose veel harder aankomt. Bovendien heb ik een duitse dog en je wilt niet weten wat een loopsheid voor ravage aanricht := ;)

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 20:20

Dat was ook mijn angst idd,en ze is al 7 dat is voor een cane corso ook niet gering ,mijn reu werd net 9 die is geopereerd op zijn 7 de en toen ging het erg snel bergaf.
Gelukkig knapt ze al wat op,en ik had nooit veel last van haar loopsheid ondanks ze een grote hond is goddank.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:56

Fijn dat het goed gegaan is!

Geef haar maar een dikke knuffel van Yara (zie profiel ;) )

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:31

Damber schreef:
Dank je wel :D ik vind het echt moeilijk.. als ik hoor wat de complicaties kunnen zijn.. maar aan de andere kant denk ik.. stel ze zou baarmoederhalsk krijgen... als ik haar nu laat helpen, worden alleen de eierstokken verwijderd.. dus dan zou ze het nog kunnen krijgen. pfff

gewoon laten doen hoor.. je moet dan gewoon aan je DA vragen of ze alles eruit wil halen..

Nu kan het nog, en zal ze heel snel opknappen.. baarmoederontsteking kan dodelijk aflopen als het niet snel genoeg wordt opgemerkt..
als je niet gaat fokken, raad ik altijd aan om te sterriliseren..

TS:
Je hondje komt er wel weer boven op ;) kan ze wel een beetje lopen? of vind ze zich zo zielig dat ze niet wilt opstaan??

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 08:22

@Don_Zhivago Ze heeft geen problemen met opstaan etc,alleen gaat het wat stroever je ziet dat ze last heeft.
Vanmorgen kwam ik beneden en ze sprinte de hoek om :D ze wordt alweer wat de oude gelukkig!!

@eissietown Wat is yara een mooi teefje *D ,mag ik vragen waar ze weg komt en welke ouders ze heeft?
Ze heeft dezelfde uitstraling als de mijne,identieke bekje haha eigenlijks het hele hoofd (beetje zelfde type gefokt)alleen is mijne gestroomd.

travler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:59

goed was je er optijd bij.nu kan ze terug beter worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:45

Damber schreef:
heftig!! ik heb een teefje van nu 1 jaar.. ze is nu 2 keer loops geweest, maar ik durf het niet aan om haar te laten opereren.. Toen ik erover nadacht, kreeg ik de meest ongeloof'lijke nachtmerries...

Heb je er wel eens over nagedacht wat voor ravage juist loopsheden op het lichaam van een teef?
Ik zou daar persoonlijk meer nachtmerries van krijgen dan een operatie.
Om die reden wil ik ook zsm sterriliseren of castreren, weg die handel.

Gelukkig gaat het bete rmet je teef TS!!