Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Silence schreef:Ik heb bij zowel een gordel als een bench een doemsenario.
Wat als je te water raakt, je auto totaal in puin ligt na een ongeluk, of je auto vliegt in brand.........................................
Dan heb je niet even de tijd om je hondje los te maken en uit de auto te halen.
Dus wij zijn er nog altijd niet uit.
konijn schreef:smokey17: gebruik je dan een gewoon tuigje wat je vastmaakt met een hondengordel of maak je dit anders vast.
Hoe reageert jouw hond erop?
Nakisha schreef:Ik had begrepen dat het sinds 1 Januari verplicht is de hond ''vast'' te vervoeren. (NL)
De hond mag geloof ik niet meer los in de auto... maar pin me er niet op vast.
Ik heb zelf 2 honden en 1 gordel.. dus ga binnenkort een tweede gordel kopen. We hebben zelf geen auto, maar soms rijden we met mijn ouders mee, en dan wil ik die boeffies wel veilig en legaal vervoeren.
konijn schreef:had idd ook begrepen dat het verplicht is, maar vraag me af in hoeverre dat in NL is doorgedrongen. ga me even oreinteren op de tuigjes die er zijn,lijkt me wel een mooi systeem.
Smokey 17 dank voor de foto's, mooi tuige (kan je dat specifiek ergens kopen).
heb idd ook gedacht aan de optie bench en tuigje, zodat hond in bench kan als ik zelf niet in de auto ben, maar dat vindt ik eerlijk wat dubbelop en ik weet dat mijn hond ook niet heel blij is in een bench (met name het niet naar buiten kunnen kijken)
Citaat:Ja deze tuigjes kun je alleen bij pet's place kopen. Of ze nog verkocht worden durf ik niet te zeggen...
De tuigjes zijn officieel van WOEF, maar de opbrengst van de tuigjes gaat naar dutchpuppy.
Mijn hondje vindt hem erg fijn! Heb ook een bijpassende lijn. Zijn er in blauw, groen en roze!
konijn schreef:Mijn doemsenario met een hondengordel is dat hij zichzelf daarin verstrikt of ophangt, maar logischerwijs zal dat niet mogelijk zijn denk ik