Parkiet gebruikt een poot niet meer !!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

Parkiet gebruikt een poot niet meer !!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 10:55

Sorry hier nog een topic over mijn parkiet,
Ik had laatst dat me blondie ontsnapt was uit de kooi, nou was die andere (geeltje) ook erg geschrokken aan het rondvladderen in de kooi. Gister heb ik niet meer naar ze gekeken (ik was keiziek) maar ik kijk vandaag naar ze, Zie ik dat geeltje zijn rechterpoot niet echt meer beweegt. Hij klemt hem niet om het stokje, kan hij volgens mij ook niet, en met klimmen naar boven gebruikt hij hem (bijna niet).
Ik vind het echt zooo zielig .. ;( En die andere parkiet jaagt het ook de hele tijd van stokjes af . Hij kan zijn pootje wel buigen, en intrekken. Maar klimmen gaat echt niet. En vliegen kan hij ook niet..
Wat kan ik er nou tegen doen??? Ik kan het bijna niet aanzien ;( Hij is trouwens pas 6 jaar geloof ik en zellf door ons gefokt ...

sethlover

Re: Parkiet gebruikt een poot niet meer !!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 13:25

Niemand???

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:33

Dat kan meerdere dingen betekenen en omdat zeker te zijn kan je beter naar een vogelkundige dierenarts gaan.

Het kan een verstuiking zijn, iets wat voorkomt door zoiets. Vliegen doet hij dan waarschijnlijk niet omdat hij dan moet landen op zijn zere poot.

Ook komen tumoren veel voor bij parkieten (nieren en/of eileiders) waardoor ze op een gegeven moment een soort verlamd pootje hebben. Dit kan een dierenarts voor je voelen.

Wat je kan doen, wat sowieso niet fout is: Haal bij de apotheek ampullen of tabletten Traumeel S van de firma Heel en geef hem o,5 ml van de ampullen in het bekje of drinkwater of 1 tablet. (ampullen zijn beter)

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 16:36

Bedankt voor je reactie!
Ik hoorde van mijn moeder dat de parkietjes ruzie hadden gehad en dat Geeltje was gevallen en even vast zat met zijn pootje.. Dus ik denk dat dat de oorzaak is. Hij kan het pootje wel bewegen maar je ziet gewoon aan hem dat het pijn doet
Mijn vader komt straks ook weer thuis, heeft er wel veel verstand van. Maar die tabletten klinken ook niet fout! Kan ik wel proberen.
Maar hij is niet super tam ofzo, en ik wil hem niet van streek maken. Is het erg als de andere parkiet die tabletten dan ook binnekrijgt??? Dan kan ik ze in het drinkwater doen

't is een mannetje dus aan de eileiders ligt het gelukkig niet ;)

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 19:50

We gaan het iets anders oplossen, Blonde laat de manke (geeltje) niet met rust, dus we (moeten) hem gaan omruilen voor een vrouwtje. Hebben we ook met die voor Blondie moeten doen, maar je kan niet zien als ze jong zijn of het een vrouwtje of mannetje is .. Hopen dat we dit keer geluk heben :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:30

Bij een manneje kan het de nieren betreffen dan heb je dezelfde symptomen. Ja kan in het drinkwater.
Als ze jong zijn dan kan je wel zien wat voor een geslacht het is. Tenzij je de vogel te vroeg bij de ouders weg haalt. (onder de 8 weken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:02

Idd toch ff naar de da
De vogel van mijn ouders had dit ook en die is ingeslapen ivb met een tumor aan de niertjes

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:40

Ik heb het nog een dagje aangekeken, is stukken verbeterd. Hij zal wel even vast hebben gehangen. Vogel heeft tot de dood van zijn ouders gewoon bij zijn ouders geleeft dus dat kan het niet zijn :)
Naar de dierenarts is echt onmogelijk, is tie al dood van de stress voordat tie daar is .. dat is het vervelende van ontamme volgels :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:43

Dt valt wel mee. Bij mij is geen enkele vogel tam en als die wat hebben gaan ze gewoon naar de DA en daar is er nog geen één van gestorven ook niet als ze erg ziek waren.