Handige konijnenren, waar??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Handige konijnenren, waar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 22:49

Nadat ik mijn konijn gister voor de 298454985944e keer bij de buren heb weg moeten vissen |o -:(- zijn we er ZAT van..
En moeten dus wat nieuws..

Mijn konijnenhok ziet er momenteel zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

De bruine blijft prima zitten, maar dat witte addergebroed krijgt het dus voor mekaar om elke keer op magische wijze met een dubbele flikflak achterover in de bosjes BUITEN de ren te belanden..
Of de nieuwe techniek van onze partners in crime: de bruine tilt het hekje op, de witte wandelt er onderdoor.. Helaas voor de bruine is die dus wat minder slim, want die moet blijven zitten }:0 .

Omdat ik absoluut wil dat mijn konijnen een ruime ren hebben, ze kunnen heerlijk spelen mijn zijn tweeën, zijn we dus op zoek naar iets wat Fons-proof is.. En dat moet ook een beetje op korte termijn, aangezien Fons en Tippi momenteel hokarrest hebben :Y) .

Ik heb dit op internet gezien:
http://www.bunnybunch.nl/konijnenren-kt9.html
Maar weet dus niet of deze aan mijn hok te koppelen is, en vind hem ook best prijzig..

Zijn er nog mensen met ideeën??

benangelique

Re: Handige konijnenren, waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:00

wij hebben zelf een ren gemaakt van hout en gaas. op deze ren zit een deksel zodat ze er niet uit kunnen springen. ideaal!
kijk anders eens naar het topic 'hoe houd iedereen zijn konijnen'.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 23:02

Ja ideaal, maar zo mogelijk nog duurder dan deze kant en klare ren.. Mijn vader komt net van de winkels af om te kijken wat dat ging kosten :).
Ik ga even kijken..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:08

ik denk dat wij aan de ren ongeveer 100 euro kwijt waren, maar dat komt omdat wij de deksel met plexiglas hebben bekleed. op die manier kunnen ze in een groot gebied droog zitten en zijn ze beschermd tegen de giftige besjes die uit de boom van de buren vallen..

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:14

Ik heb deze: http://www.agradi.nl/product?sc=Konijne ... en+uitloop maar is volgens mij dezelfde. Ik vind 'm ideaal!! In het begin even puzzelen hoe die in elkaar moet worden gezet, maar daarna fluitje van een cent, en stevig!! De ren zit met pennen vast in de grond. Voordeel van deze is dat ook de bovenkant goed dicht niet. Niet alleen kan het konijn er niet uitspringen, er is ook minder snel kans op bezoek van buitenaf. Ik heb er zelf een stukje gaas onderliggen, anders kan er met enig graafwerk alsnog een ontsnappingsroute worden opgezet.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 00:25

Nee is niet dezelfde, ongeveer de helft kleiner is deze..
Dan ga ik voor dat geld liever voor de grotere, al vind ik de afschermhoezen op agradi wel erg handig er uitzien :j.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:09

Zelf in elkaar timmeren met stevig hout is toch het stevigste. Al die lichte kant en klaar dingen weet onze dame ook wel raad mee. Daar is ze zo uit.

Wij hebben vierkante tuinpalen gehaald en daarvan een kubusframe gemaakt met schroeven. Dat voorzien van stevig vierkant gaas. Aan de voorkant een deur gemaakt en bovenop met gaas en golfplaten een volledig dicht dak en een stuk waarvan de golfplaat afgehaald kan worden met mooi weer.

Het is heel stevig geworden zodat een konijn en ook niet kan optillen of snel doorknagen.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:59

ik heb ook van die hekjes staan die jij hebt en mijn konijnen deden dit ook, werd er knettergek van. Ik wilde ze idd ook de ruimte geven, maar ze maakten dr goed misbruik van.

mijn oplsossing is erg sinpel en goedkoop: ik heb bovenop de ren gaas gemaakt (van dat grote groffe gaas, geen kippengaas) dat heeft precies de vorm van het hekje. ik maak het gaas vast aan de opstaande paaltjes zeg maar. bovenop het gaas een paar stevige palen gelegd en kalar is kees. Nu zijn de hekjes te zwaar om op te tillen en blijven de konijnen dus mooi waar ze moeten blijven

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:11

als je iets wilt wat er mooi uit ziet, zou ik toch gaan voor een zelfbouw-ren.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:12

mooi ziet het er bij mij idd niet uit :D maar het is wel functioneel en goedkoop

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:42

ik heb ook van zulke konijnen die voor de 12127338 keer ontsnapten. ze tilde die hekjes die je nu heb gewoon op en kropen eronder door. Naar 5x de ren verbouwd te hebben kunnen ze niet meer ontsnappen. eindelijk:D

Afbeelding

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:05

Mijn buurvrouw heeft over haar buitenren een soort visnet geplaatst, dat werkt ook wel, maar het was meer bedoeld voor een eventuele hongerige reiger die toevallig voorbij komt fladderen... :Y)

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:51

zoiezo zou ik iets op je ren maken ;) tegen roofdieren..
En misschien kun je zelfs iets maken? van houten palen waar je gaas tussenspant?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 19:36

De konijnen gingen sowieso altijd s'avonds naar binnen ivm roofdieren :).
En we hebben toch maar de ren bovenaan aangeschaft, mijn vader heeft de tijd en zin niet om voor hetzelfde geld wat van goedkoop hout en gaas te maken. Dit is dan een stuk mooier en handiger..
Bedankt voor de tips!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:48

ow, ik had nog een goede tip, maar dat hoeft neem ik aan al niet meer?

ik heb namelijk ook zo'n konijn die áltijd en overal uitbreekt, maar sinds ik er zo'n net overheen heb gedaan (tot over het dak van het hok) ging het goed, ik heb wel 2/3 netten moeten kopen omdat ik zo'n grote ren heb, maja..:P het helpt wel...

toen ging ie graven, (maar jij hebt ze op de stenen staan?) ook maar ff gaas op de grond gelegt.. gewoon op het gras en nu gaat het perfect:P