Hoe puppy dit leren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Hoe puppy dit leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 17:05

Hallo,

Mijn puppy van 5maanden zit nu in de bovenkant van een caviakooi( dus zon grote kooi en dan de bak eronder weg als bench omdat de bench die we hadden te groot is voor haar dan kan ze zichzelf ophangen.) Maar die is dus groot genoeg voor een slaapzak een voerbak en een krant om op te plassen.
Nu moet ze eigelijk leren 'snachts niet meer te plassen wat ze nu wel kan, omdat we een benchje voorhaar willen kopen waar gewoon een slaapzakje in kan. En anders krijgt ze haar blaas nooit goed onder controle.

Maar hoe kunnen we haar dit leren?

__Nathalie__

Re: Hoe puppy dit leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:07

Je moet haar snachts op een stukje leggen dat ze net kan staan en gewoon kan liggen. Niet groter. Ze bevuilen namelijk niet hun slaap plek.
Als het groter is poepen of plassen ze achterin en gaan ze voorin liggen.

En niet laat in de avond meer water geven en genoeg uitlaten!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 17:09

Oke bedankt! Maar idd ze bevuilt haar slaapplaats niet maar ikd enk als we haar nu in een bench doen met alleen slaapplek dat ze het dan nog niet opkan houden de hele nacht omdat ze gewent is het gewoon te doenals ze kan.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:10

ik denk dat je haar gewoon eerst zindelijk moet maken.. overdag dan he :P betekend dus gewoon elk uur een plasje laten doen en vooral heel veel korte wandelingetjes waarbij je har echt extreem beloont..

als ze alleennog snachts niet zindelijk is denk ik dat je haar toch nog een x snachts moet uitlaten en dit dan steeds meer opbouwen.. voor een pup van 5 maanden is het wel aan de lte kant van t zindelijk worden

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:11

Ons hondje had in het begin ook een te grote bench. We hebben deze kleiner gemaakt middels kartonnen dozen. In het begin had hij best moeite om zijn plas in te houden, ook omdat hij gewend was deze gewoon te laten lopen. Op het moment dat hij 's nachts geluiden begint te maken en begint te piepen moet je hem meteen gaan laten plassen. Uiteindelijk zal hij leren dat hij buiten moet plassen en zal hij het ook steeds langer kunnen ophouden.
Inderdaad ook 's avonds en 's nachts geen drinken meer geven.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:12

Wij hebben onze honden altijd in een hoge doos gezet van een computer ofzo. Daar komen ze niet uit en is er niet genoeg plaats om te plassen en te slapen.
Na 2 nachten waren ze al zindelijk.

Het zou zonde van het geld zijn moest je nu speciaal hiervoor een nieuwe bench moeten kopen.

En ook net voor het slapengaan uitlaten, een plasje laten doen en smorgens als je opstaat ook meteen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:13

als die het echt niet op kan houden dan moet je er snachts gewoon een keer uit om hem een plasje te laten doen.
Dan moet je haar niet heel veel aandacht geven want dan gaat ze niet piepen om te plassen maar om aandacht.

Dus gewoon hondje uit de bens, plasje doen,
hondje in de bens, braaf en weer naar bed.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 17:15

Ze is gewoon zindelijk, en 's nachts doet ze het dus op die krant.
We moeten sws een benchje voor haar kopen voor vakantie enzo.
Maar we proberen dan wel haar geen drinken meer te geven savonds en plasje doen savonds en smorgens doenwe altijd wel.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:17

en overdag houd ze het wel gewoon heel wat uren op? ze is snachts ook gewoon rustig? anders zou het ook uit onrust kunnen komen.. en anders misschien overdag ook wat haar blaas oefenen met langer wachten tot uitlaten.. en idd nders gewoon snachts er nog uit

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 17:18

Overdag houdt ze het wel redelijk lang op.
's nachts is ze altijd heel rustig alleen de eerste 5min piept ze heel soms even maar dan gaat ze ook al gauw slapen. En smorgens is ze niet uit haar slaapzakje te krijgen:P dan blijft ze echt nog even lekker liggen slapen.

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:23

tja dat vind ik dus het nadeel van aanleren op een krant, je leert een hondje eerst aan op een krant zijn behoefte te doen, heeft hij dat eenmaal geleerd moet hij leren om het niet meer op de krant maar buiten te doen. Als je een hond meteen leert om buiten zijn behoefte te doen scheelt je dat de helft werk/stress...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:52

Geen drinken kan je niet maken.

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:54

kohtje schreef:
Geen drinken kan je niet maken.

men bedoelt ook alleen 's nachts geen drinken, dat kan je wel maken..
ikzelf drink ook niets meer 's avonds en 's nachts, anders moet ik midden in de nacht plassen, bij een hondje is dat niet anders hoor...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:01

ik zou niet gelijk van de situatie : slaapplek + kranten, overstappen naar alleen een slaapplek.
mijn tante begint altijd met het zindelijk maken van de pups door het kranten-gedeelte steeds kleiner te maken en snachts er vaak uit te gaan zodat ze buiten plassen.

dit kun je dan langzaam afbouwen naar een bench met alleen een slaapplek.
(onze jonste labrador deed overigens niet aan het verschijnsel "ze bevuilen hun eigen plek niet" .. die smeerde de hele boel, inclusief zichzelf helemaal onder, en als de benchdeur dan open werd gemaakt dan racede ze t hele huis door, sprong in de mand van de andere hond, en als ze de kans kreeg ook in t bed van mn ouders om even lekker alles onder te smeren :D )

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:11

Is een bovenkant van een caviahok niet veeel te laag?
Je hebt ook hele kleine benches he?

Gewoon zorgen dat ze geen plek hebben om te plassen.
Grotere mand, fleecedeken zoiets.
Vlak voor ze in de bench gaat savonds nog goed uitlaten, en sochtens er gelijk uit halen.

Ik weet even niet meer hoe oud je zei dat ze was. Maar soms duurt het even he ;)

En vooral overdag aan haar zindelijk heid werken.

Geen kranten meer gaan gebruiken, daar gaan ze alleen maar meer aan wennen of nog bijv. bij de buitendeur tot ze alles buiten doet.

Succes

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 22:45

Overdag heeft ze ook geen krant. Caviahok begint nu idd wellaag te worden daarom gaan we ook een benchje aanschaffen.

Flighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:56

Zwitsal schreef:
ik zou niet gelijk van de situatie : slaapplek + kranten, overstappen naar alleen een slaapplek.
mijn tante begint altijd met het zindelijk maken van de pups door het kranten-gedeelte steeds kleiner te maken en snachts er vaak uit te gaan zodat ze buiten plassen.

dit kun je dan langzaam afbouwen naar een bench met alleen een slaapplek.

Zo zou ik het ook doen.
Onze hond had ook geleerd z'n behoefte op de krant te doen, 's nachts was hij al snel zindelijk en overdag hebben we de krant steeds iets dichter bij de deur gelegd, zodat als hij moest plassen automatisch naar de deur zou lopen, en dat werkte.

Succes!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:24

Mijn pup van 5 maand heeft dag en nacht water .. en snachts houd ze het gewoon droog.. Vind het vreselijk dat mensen water weg halen omdat de pup het dan droog houd snachts ?? Redenatie van niks, mijn mening is dat .. :)

Ik ben er gewoon geduldig mee geweest, snacht is toch gauw 8 uren plas ophouden, dat is vrij lang voor een klein hondje met een klein blaasje .. ik heb de bench steeds een stukje kleiner gemaakt zodra ze nachten droog bleef .. het ging eigenlijk gewoon vanzelf .. sochtends gaat ze direct eruit en savonds laat nog eruit voor een plasje ..

In ieder geval succes :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:54

Als een hondje savonds laat of snachts veel drinkt krijgt het automatische een volle blaas. En als ze het dan nog niet goed kunnen ophouden laten ze het snachts lopen.
Als jou hondje het goed kan ophouden dan is dat mooi.
Maar als een hondje het niet kan ophouden is dat wel een oplossing.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:56

Een oplossing voor wie?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:02

wij hebben onze hond geleerd als hij buiten ging plassen gelijk heel feestelijk belonen ook met poepen. En als ze het binnen deed een fikse Nee !

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:08

__Nathalie__ schreef:
Als een hondje savonds laat of snachts veel drinkt krijgt het automatische een volle blaas. En als ze het dan nog niet goed kunnen ophouden laten ze het snachts lopen.
Als jou hondje het goed kan ophouden dan is dat mooi.
Maar als een hondje het niet kan ophouden is dat wel een oplossing.

Veel drinken doet die dan niet om te pesten hoor. Als jij dorst hebt drink je toch ook? Moet er niet aan denken dat ik dan tot de volgende ochtend zou moeten wachten :(

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:16

als ik savonds nog wat wil drinken doe ik dat ook niet omdat ik dan weet dat ik er snachts uit moet.

Zodra je hondje zijn blaas beter onder controle heeft maakt het niks meer uit.

en anders moet je gewoon snachts vaker je bed uit gaan.

Het is 1 van de 2

je kan niet je hondje savonds laten drinken en dan verwachten dat ie tot smorgens ophoud als je weet dat hij het nog niet goed kan ophouden.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:49

Dat vind ik inderdaad goed, dat je er zelf snachts uitgaat om je hond er uit te laten .. +:)+ Je wil het graag droog houden snachts maar je wil je hond niet zonder water laten, dan maar een x extra eruit ! :D
Daar ben ik dan helemaal voor. :)

Alhoewel ik het niet erg vind als beestje toch een plasje doet snachts .. Ze leert vanzelf langer haar plas op te houden, dit merk je overdag ook, na het eten, slapen, drinken, spelen naar buiten.. Dat gaat nu ook steeds beter en hoeft niet elke keer meer..
Ze hebben het snel door ! :)

Nogmaals succes!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:55

Vanaf hoe laat geef je dan geen water meer?