Krolse poes reageert alleen op mij...HELP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Krolse poes reageert alleen op mij...HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 19:23

Hallo,

Ja mijn topic titel is misschien een beetje vreemd, maar kon het niet anders omschrijven.
Onze poes is weer eens krols...MAAR... als ik weg ben dan laat ze zichzelf niet horen, maar zodra ik de kamer in kom lopen, begint ze !! ( je kent het wel, dat " gebrrrrr " van krolse poezen ).

Zelfs al zeg ik niks !!! Ze lijkt wel verliefd ofzo :+ dit is trouwens iedere krolsheid... ik ben ineens haar beste vriendinnetje en volgt mij overal.
Het wordt trouwens behoorlijk vervelend ook :\

heeft iemand misschien een idee waarom ze dit alleen bij mij doet ?

Liefs

shennie

Re: Krolse poes reageert alleen op mij...HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:25

haha die van ons heeft dat ook.
Normaal is ze bijna altijd bij mijn moeder maar als ze krols is zit ze bij de mannen:P
Ik weet niet waarom ze dit doen...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:16

Geen idee waarom ze dat alleen bij jou doet. Anders laten steriliseren, heb je er ook geen last meer van.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 20:19

Ja, maar dat wil schoonvaders niet ( en mijn vriend ook niet )... dus daar kan ik helaas weinig aan doen.
Maar zij hebben er dan ook maar weinig last van, ja alleen als ik er ben :o

Chesky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:22

Mijn kat ging als ze krols was achter iedereen aan en was de hele dag aan het janken. Heb der laten steriliseren en dat is een stuk prettiger.

Waarom jou kat alleen achter jou aan gaat? Dat zou ik niet weten. Ben jij de gene die der voer?

[Wijziging] Lees net dat steriliseren geen optie is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:32

Citaat:
Ja, maar dat wil schoonvaders niet ( en mijn vriend ook niet )... dus daar kan ik helaas weinig aan doen
van wie is de poes?

Ik zou haar ook laten helpen, telkens krols worden zonder reden is niet goed voor de poes, ze kan om de week krols worden en gaan plassen in huis dus weet waar je aan begint.... Wat is de reden waarom ze niet geholpen mag worden?

Ze ziet jou waarschijnlijk als voorkeurspartner en is verliefd, helaas voor haar ben jij geen kater maar kennelijk ben je wel erg lief :+

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 12:34

De poes is van mijn schoonvader, ik woon bij mijn vriend EN zijn vader.
Zelf heb ik nog een eigen katje ( ook een poes, zij is pas 1 keer krols geweest).
Ik heb geen idee waarom ze het niet willen hebben, ze zijn sowieso tegen steriliseren/castreren.

Zelf zit ik er aan te denken om mijn eigen katje te laten helpen, maar heb er niet echt een reden voor, maar ik lees dat het zelfs slecht is als ze keer op keer krols worden ?

Ik ben er 's morgens als eerste uit, dus ik geef de katten tegelijk te eten, meestal ook 's avonds.

Hmmm.... zou ze echt verliefd zijn :oo ja ik ben er niet zo blij mee, de hele dag zit ze achter me aan!!

shennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:13

Misschien om dat jij aait waar ze het fijn vind en je vriend en schoonvader haar negeren?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:42

Vervelend voor je. Ik zou het niet zo goed weten.
Maar je kunt 'r toch ook gewoon aan de pil zetten? Ik bedoel, dan haal je niks bij d'r weg, maar ze stopt dan ook met krols zijn. Het lijkt mij nl behoorlijk irritant. :=

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 17:53

Ik heb gehoord dat de pil voor poezen niet zo goed is, dus dat liever niet eigenlijk.
Ik geef haar niet meer aandacht als anders, gewoon normaal... ik probeer haar nu juist ook te negeren, maar zelfs al zeg ik niks dan komt ze nog...

Misschien draag ik een geur bij me ofzo, die zij ruikt ??

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:17

gaat niet om de geur, ze vind jou gewoon nu de liefste vd heeeeele wereld.

ik snap niet dat iemand tegen castratie/sterelisatie is, er is al zo´n kattenoverschot in de wereld, laat die dieren aub gewoon allebei helpen, scheelt in de rust in huis en in ongewenste nestjes.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:32

Plus als je een poes laat helpen, wordt de kans op kanker ook een stuk kleiner. Dus het is ook beter voor de gezondheid van de poes zelf als je haar laat helpen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 20:19

oke bedankt voor de antwoorden :D

Kittens zullen ze niet krijgen, ze komen niet buiten, dus dat scheelt (we willen geen kittens).
Met mijn eigen kat ga ik er zeker over na denken, zij is trouwens pas 1 keer krols geweest en ze wordt 29 januari 1 jaar oud, is dat erg weinig ?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:49

Geen idee of dat weinig is... Mijn poesje heb ik laten steriliseren toen ze 4,5 maand was, voor de eerste krolsheid dus.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:51

nee hoor, je kunt haar nu gewoon laten helpen, ze is oud genoeg.

zoals ik al eerder zei, je loopt het risico met krolse poezen dat ze ook gaan sproeien net als katers om de heren te lokken, als je dr laat helpen ben je daar ook vanaf.
De pil is ook een optie en altijd nog beter dan constant krols laten worden, maar de beste optie is gewoon laten helpen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:46

Oke nou bedankt voor jullie antwoord :j

Ik ga er overna denken en nog eens wat ervaringen lezen op internet.
En misschien ook niet verkeerd om dit eens bij mijn schoonvader neer te leggen ( voor zijn poes dus, die helemaal in love is nu :+ ).

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:51