kan iemand mij dit uitleggen? (kat)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

kan iemand mij dit uitleggen? (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:45

hallo

ik heb van de zomer mijn kat in moeten laten slapen.
ik had 2 katten en dat waren zusjes.
de ene is heel snel achteruit gegaan en was niet meer te redden (schildklierkanker) en hebben we in laten slapen.
we hebben haar mee naar huis genomen en in de hoek van de tuin begraven.
we hadden aan de dierenarts gevraagd of we de andere kat afscheid moesten laten weten... hij zei dat dat niet nodig was dus hebben we ook niet gedaan.
toen we de kat mee naar huis hadden genomen hadden we een gat gevragen van dik een meter diep en de poes in een schoenendoos gedaan.
de andere kat was op dat moment in huis bij me zus die er niet bij wilde zijn dat we haar begroeven.
de eerste tijd hebben we niets gemerkt aan de andere kat.
nu sinds een paar maanden gaat ze als ze buiten is naar dat hoekje toe en gaat ze daar gewoon even staan... soms 1 min soms wel 5.
en ze staat er echt te staan ze gaat niet graven of zoeken of wat dan ook het is echt staren.
en het is raar omdat ze nou niet echt lief tegen elkaar waren toen ze nog leefde.... ze vochten elkaar het huis soms uit.
maar goed nu zeurt ze ELKE dag of ze even naar buiten mag... eerst naar het vogels huisje even de nagels scherpen :+ en dan gaat ze naar het hoekje..

wat is hier de verklaring voor??
weet ze hetdan toch waar ze ligt?
en waarom pas na een paar maanden??

ik vind het gewoon boeiend om te zien en laat haar dus ook elke dag gewoon buiten.... maar vroeg me af of iemand me dit uit kon leggen

alvast bedankt!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: kan iemand mij dit uitleggen? (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:46

Mischien mist ze haar nu stiekem wel? En tja, dieren voelen dat soort dingen.
Zou ze eenzaam zijn? Mischiel wil ze wel een nieuw maatje.

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:50

Ik heb geen verklaring, het klinkt wel heel bijzonder. Zelf heb ik ook een kat in de tuin begraven maar de andere katten kijken niet naar die plek om. Ik laat als de situatie het toelaat andere katten wel altijd afscheid nemen als er een dood gaat/is.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:51

Dieren hebben zoiets echt wel in de gaten, voor haar een manier van afscheid nemen. Wij hadden het vroeger ook met een kat, de hond was overleden en ze waren altijd samen, ze ving zelfs muizen voor de hond, nadat de hond in de tuin was begraven heeft ze 3 maanden lang dagelijks een uurtje op het graf gelegen, daarna werd het steeds korter en na een half jaar ging ze er niet meer op liggen maar liep wel haar dagelijkse rondje om het graf.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:52

Dieren weten en voelen meer dan wij mensen denken. Ik denk dus dat jou kat zeer zeker wel weet dat zijn/haar zusje daar ligt. Waarschijnlijk heeft ze het de eerste tijd niet willen weten.
Mijn kat is vorige week donderdag overleden en zijn broertje is erg veranderd. Dat was geen schootkat, nu wel, hij was niet aanhankelijk nu wel. Katten veranderen dus wel degelijk al er eentje wegvalt en wellicht omdat die ander nog "aanwezig" is (tenminste daar geloof ik in).

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 22:37

ja dat denk ik dus ook dat ze gewoon elke dag even op "bezoek" gaat ij de andere poes..

onze poes is ook veranderd na die tijd de mauwt veeeeel meer naar lles wat je doet en tegen haar zegt!
ze vraagt echt wel een beetje om aandacht
en dat kreeg haar zusje dus meer omdat die veel ondeugender was.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:38

Katten hebben meer door dan wij denken.
Dus t zou heel goed kunnen dat ze toch weet dat de andere kat daar ligt.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:54

Ik denk ook dat , laat ik het zo zeggen, dieren een hoop voelen.
BV. we hadden 2 collie's een oudere en een pub, de pub liep de oudste altijd te ondersteunen als ze naar biuten gin ook als hadden we een loper ed liggen om voor de oude hond op te lopen.
Toe zij was ingeslapen thuis, was ons pub er bij en ging elke keer kijken.
S'avonds liep ze gewoon mee naar buiten ( de pub ) en keek niet neer om of de andere mee kwam.

Ook zo met mijn paard en onze pony, mijn paard kon niet aleen zijn als de pony weg was, de pony was ziek en werd opgehaald om in te slapen.
Het zou om 12 uur gebeuren, mijn paard was ongewoon rustig en besloot on haar even te longeren, niks aan de hand, opeen sloeg ze helemaal door, kijk op me horloge en wat denk je klokslag 12 uur.

Ander voorbeeld , hond en kind,
De hond was al op leeftijd en het kind een puber, helaas werd de puber aangereden door een bus en de hond deed vreemd op dat moment.
Toen na de begravenis was de hond steeds weg, en hij lag elke keer weer op het graf.
Dus ik denk dat dieren wel zeker wat voelen en missen

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:57

Heb ooit gehoord dat katten 'geesten' zien. Misschien ziet ze der zusje wel? Het zou mooi zijn als dat waar is natuurlijk. Maar echt weten zullen we dat nooit.

@ Onne; ik ben het wel met je eens. Ik denk ook dat dieren misschien wel wat 'voelen'.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 22:01

ja het is "raar" om dat zo te zien gebeuren elke dag...
maar van de andere kant ook super mooi!