Hondensport/tentoonstelling etc?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Hondensport/tentoonstelling etc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:43

Ik en mijn vriend zijn gek met onze 2 honden en zouden het liefst ook iets meer doen dan alleen... tja wandelen.
Maar wat kun je precies allemaal doen met een hond?
Waar en hoe gaat dat precies?

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:45

gehoorzaamheid, flyball, agility, frisbee, doggy dance, speuren, canicross, drijven, show, .... :D
Je moet eerst wat opzoeken op internet over deze sporten, dan kiezen wat je leuk lijkt, dan een club zoeken waar ze dit doen en dan kan je eens gaan kijken en eventueel inschrijven :)

kohtje

Re: Hondensport/tentoonstelling etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:48

Wat zijn het voor honden?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:03

Beide eigenlijk zonder papier, maar gekocht als jack russel.
De ene is nog niet zo oud en luistert gigantisch goed, beetje het type brede jack.
De ander is heel mooi luxe qua exterieur en nu 5 jaar, maar luistert weer minder wat dat betreft.

En echt, het zijn net onze kinderen :o.
Ik kom verder ook niet uit een milieu om iets met een hond te doen dat verder gaat dan de wandelriem, maar denk dat het wel heel leuk zal zijn.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:50

Gehoorzaamheid kun je sowieso wel doen, misschien voor de 2e van 5 wel een goede :+ Type jacks zijn vaak erg energiek natuurlijk, dus flyball of frisbee zijn hele leuke dingen. Kunnen ze lekker hun energie in kwijt, de meesten vinden het machtig mooi en je geeft ze ook nog wat om over na te denken :j

Show zit er met honden zonder papier hoogstwaarschijnlijk niet in.

Mijn vriend loopt nu puppycursus met onze pup en ik wil binnenkort eigenlijk iets gaan doen met onze oudere dog. Moet alleen nog ff bekijken wat...

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:05

Jakary schreef:
gehoorzaamheid, flyball, agility, frisbee, doggy dance, speuren, canicross, drijven, show, .... :D
Je moet eerst wat opzoeken op internet over deze sporten, dan kiezen wat je leuk lijkt, dan een club zoeken waar ze dit doen en dan kan je eens gaan kijken en eventueel inschrijven :)

Ik ging nog aanvullen met ringsport en pakwerk, maar vermits het over jack russels gaat zijn dat misschien niet de meest ideale sporten :D

Gewoon doen wat je leuk vind zou ik zeggen.... Onze honden zitten al van jongs af in de gehoorzaamheid (wedstrijden), maar ik ben nu ook bezig met canicross en wil volgend jaar ook eens een wedstrijdje 'dogsurvival' meepikken (http://www.dogsurvival.be/ , --> http://rikky.fotopic.net/) . Je hoeft er dus niet per sé eentje uit te kiezen :D

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:04

Ik volg met mijn hond eerst gehoorzaamheid 1,2 en 3 en dan willen we graag behendigheid gaan doen. En als er genoeg animo is gehoorzaamheid 4. Ik had nooit verwacht dat gehoorzaamheid zo leuk zo zijn. En het is handig als we straks kunnen starten met behendigheid. Maar jacks vinden behendigheid ook leuk maar je moet ook kijken wat jullie leuk vinden om te doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:10

Bij de meeste clubs kan je ook niet iets anders doen als je niet eerst gehoorzaamheid hebt gedaan.