hamster heeft toeval?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leliebloem

hamster heeft toeval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:34

Hoi

Ik weet niet meteen een duidelijkere titel maar dit gaat dus over mijn hamstertje. Roquefort is een half jaar oud en is altijd een overactieve hamster geweest.
Van ochtend liep meneer ook vrolijk in zijn radje rond. Niets aan de hand dus!
Maar toen ik vanmiddag terug kwam van school was hij ook weer wakker maar hij had een toeval of zo iets in die aard. Hij was hele tijd aan et schokken met zijn lichaam, hij liep wel nog maar in stukjes en met dat geschok. Zijn oogjes waren heel klein en hij had evenwichtsstoornissen. Hij viel dus voortdurend om. Het moet iets motorisch zijn want psychisch was hij nog in orde; Hij probeerde nog te eten en te drinken. Hij reageerde ook veel trager. Uiteindelijk is hij terug in zijn kotje gekropen.
Ik dacht dus dat hij op zijn eind was gekomen.
Maar het rare is nu, toen ik daarnet terug op mijn kamer kwam liep hij weer de vrolijke Roquefort uit te hangen. Weer zijn overactiviteit.

Nu vraag ik mij af wat dit kan zijn. Ik weet dat jullie geen dierenartsen zijn maar misschien heeft nog iemand dit al meegemaakt.

groetjes

manonxxlove

Re: hamster heeft toeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:36

wat raar zeg! op school hebben wij een gerbil die ook bijna het zelfde heeft als jouw hamster, alleen die verstijft ineens.. en dan valt hij om of wat dan ook, heeeel raar om te zien maar dat is ook maar tijdelijk ( paar minuten ) en dan doet hij weer alsof er niks aan de hand is.

Je kunt altijd even na de dierenarts gaan en kijken wat hij er van zegt.

leliebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 01:07

Het zal zo ook wel iets zijn. Want hij gedraagt zich nu ook totaal niet anders. Waar ik ook wel blij mee ben maar hij moet wel iets hebben. Misschien blijft het bij deze keer.
Ik denk persoonlijk dat ik een hamster heb met epilepsie, waar dierenarts dus niet veel zal aan kunnen doen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:25

Het klinkt idd als epilepsie al ben ik geen dierenarts. Vooral omdat je zegt dat hij na zijn "aanval" zich hyper gedraagt. Zolang het diertje er geen stress van ondervind is het niet erg. Het dier weet immers vaak niet dat hij een aanval krijgt. Mocht hij er wel last van krijgen zou ik overwegen om hem niet langer te laten lijden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:33

Ten eerste om wat voor een hamster gaat het?

leliebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 12:35

Een Rusje

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:46

Hoe oud is het rusjes? (Of heb ik er over heen gelezen?)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:48

Zoals ik het lees lijkt het erg veel op een epilepsie aanval.
Dit kan hij vaker gaan krijgen. Mocht je het echt zeker weten dan kun je even de da bellen.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:36

pubelia schreef:
Hoe oud is het rusjes? (Of heb ik er over heen gelezen?)

Een half jaar oud, staat in de beginpost :P