Vraagje konijnenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JustMeDJ

Vraagje konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 18:52

Weet niet of deze topic goed staat,

Maar ik heb een vraag. Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar mijn konijnenhok. Hij staat ook sinds die tijd buiten.
Toen ik hem nieuw kocht, heb ik hem zelf in de beits (geloof ik) gezet. Ik wist ook totaal niet of dit goed was voor mijn konijnen.. Maar ze leven nog steeds, haha.

Maar nu mijn vraag: Moet je ik aankomend zomer het hok (lichtjes) schuren, en opnieuw in de beits zetten of gewoon zoo laten.
Hij begint wel heel donker te verkleuren, en er komt mos op het hout.
Ik heb egt geen flauw idee wat ik moet doen :+ en om nou een nieuw hok te kopen.. vind ik erg prijzig.

Wat doen jullie met je konijnenhok? :+
Alvast bedankt!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:54

Mos OP het hout? := Of bedoel je van dat groene aanslag: dat kan je namelijk gewoon schoonmaken.
Maar ik zou het inderdaad licht schuren en opnieuw in de beits zetten, ze hebben ook beits op waterbasis ofzo dacht ik te koop, dat is (zeggen ze) niet schadelijk voor dieren. Dat kan je dus aan de binnenkant doen.. Of de binnekant gewoon niet doen kan ook, moetten ze alleen er niet tegen aan plassen ofzo.

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 18:57

Ow :+ haha, Bedoel inderdaad groene aanslag ;)

De konijnen doen hun behoefte (gelukkig) niet in het hok! Dus de binnenkant doe ik niet. Alleen de buiten kant

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:24

[LZP] > [BB]

anneliesdj

Re: Vraagje konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 02:31

Die groene aanslag kun je met een harde borstel en wat water heel makkelijk eraf borstelen, als het hout verder helemaal heel is hoef je niet te schuren en/of te beitsen/verven.

francaa

Re: Vraagje konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:24

als je hok nog gewoon in goede staat is hoef je het toch niet te beitsen? Alleen als het hout begint te rotten lijkt mij. Maar elke zomer beitsen das denk ik wat overdreven .. ;)