Help mn boxer valt onnodig af...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mienky_23

Help mn boxer valt onnodig af...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:27

Hoi
Onze boxer sasja is een kieskeurig eter. Een echte pietleut.
Ze ís een tijdje aan de periodieke magere kant geweest, maar door over te schakelen naar goede voeding(Kenner) ging het redelijk. maar: mevrouw vond het droge prut en at niet.. Dus weer andere voeding:Bonzo, ze at wel, maar het voedde niet. Wel kwam ze op gewicht:D:D. die timing was goed(net voor de wedstrijden).
Op advies van de da en instructeur overgestapt op weer andere voeding aangezien bonzo te zout is..
Dus nu op Beneful. Het voed goed, ze vind het lekker(heeft de bak ook zo leeg). maar: ze is woensdagmorgen ontwormd en het viel mn vriend en mij op dat ze mega mager is geworden. op de een of andere manier.. We voeren 2x daags 1 flinke schep met kop. das best veel: een ruime bak.
Dus daar kan het niet aan liggen. iemand een optie??

Anoniem

Re: Help mn boxer valt onnodig af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:30

Als ik jou was zou ik gewoon overgaan op een oremium voer als Royal Canin of die richting.
Voed veel meer, je heb minder nodig en er komt ook minder uit en je weet zeker dat ze nooit geen tekorten meer krijgen want alles zit erin.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:31

Misschien eens bloed laten nemen, of toch alleszins door de DA laten onderzoeken om medische redenen uit te sluiten.
Daarna zal het gewoon zoeken worden naar voeding die ze wel graag eet.
Moest het mijn hond zijn, zou ik kvv proberen ipv brokken.
Er zijn veel honden die niet zo gek zijn van brok, maar de meesten zijn wel gek van kvv.
Met mijn hond was het ook altijd een ellende om haar te laten eten.
We zijn dan overgeschakeld op Duck en dat is echt op 30 seconden binnen.
Nu geven we Duck en barf en daar doet ze het prima op.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:54

brokken zoals Bonzo, Frolic of Benefull is alllemaal niks..

en ik zou ook ff langs de DA gaan om alle medische oorzaken uit te kunnen stellen ;)

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 08:53

wat bij mij bekent is is dat boxers vaker moeilijke eters zijn, en moeilijk op gewicht blijven (mede door het actieve gedrag)

uitsluiting doen van iets medisch is natuurlijk altijd verstandig,

anders zou je eventueel eens kunnen kijken of een extra voer beurt helpt.

succes

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 08:54

Probeer eens vers vlees, kompleet dan he

Al die brokken troep wordt een hond niet vrolijk van
Veel wisselen van voer is trouwens oer slecht voor een hond....

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 08:58

ik zou idd voor een A merk als royal canin of prins gaan. en even langs da om alles uit te sluiten

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 09:30

Ik heb het zelfde probleem met mijn bordercollie. Eet bijna niks en verbruikt onwijs veel energie, hij wordt ook erg mager. Hij krijgt nu vaak rauw vlees erbij want van dat gestoomde raakt hij onwijs aan de diaree. Maar tot nu toe nog barre weinig verandering. Ik ben van plan met hem even langs de DA te gaan, eens zien wat die er van zegt.

Succes met je hond

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:00

Ik zou eens een bloedonerzoek doen, dan heb je ook gelijk een beeld of wormen geen rol spelen. Vele wormmiddelen werken slecht.

Wat verder een aanrader is, is Royal Canin speciaal voor de Boxer. Ik lees dat je aan sport doet? Veel brokken hebben te weinig energie voor bepaalde honden. Ze gebruiken dan teveel voer voor de energie en er blijft niks over om dikker te worden. Heb zelf een D.Herder die het op geen enkel voer behalve Royal Canin afgestemd op de heder goed doet. Brrodmager. Nu met RC gaat dat er goed.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:11

Ik zou even langs de DA gaan voor een grote check up, dus ook bloedonderzoek.

Verder raad ik je ook aan om een goed voer te kopen.
Zoals ik lees doe je aan sport met je hond. Cavom is dan een heel goed voer. Speciaal voor honden die veel energie moeten hebben.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:14

prins is een goed voer, wij hebben zelf ook een goed merk, euh,, ik weet de naam zo even niet, een grote zak, :o

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 09:20

hoi

nou vorige maand langs de da geweest. alles was in orde. maar ze verbruikt veel meer energie dan haar vriendje tommy. deze is veel rustiger in zn doen en laten. sasja is bv heel speels maar gebruikt direct dr tanden. kan je ook nooit op een normale manier goeiemorgen wensen. direct dr tanden dr bij. met lopen kon ze eerst nooit los. ging dr altijd vandoor en met cusus de meest dominante tut van het stel. maar wat ze geleerd heeft komt nu terug. ze wordt ouder hihi. as do twee

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:40

Prins vind ik dus echt prutvoer, heb er erg slechte ervaringen mee.
Ik zou idd niet teveel van voer gaan wisselen. Hoe heb je de overgangen gedaan? Ineens of wel geleidelijk. Als de andere hond ernaast aan het eten is maakt het dr ook niet uit? Zou dr zowiezo zoveel geven als dat ze op dat moment op kan, behalve als dat echt gigaveel wordt per maaltijd :P.
Er bestaan dacht ik ook wel voersoorten die speciaal zijn voor het aankomen, maar ik kan er zo 123 niet opkomen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:45

Ik zou dan voor voer kiezen met een hoge energie waarde. Zoals Cavom.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:33

Ik heb zelf een golden retriever en dat is ook een echte "zeikerd" (excuse me) met eten. Ik word er bij tijd en wijlen echt niet goed van. De hele dierenwinkel aan voer heb ik uitgeprobeerd, dan ging het even goed en vervolgens at hij niet meer, of, zoals bij jou, zag je overduidelijk dat hij er niet de voedingsstoffen uit binnen kreeg die hij nodig had.
Op advies van mijn dierenarts ben ik Royal Canin gaan voeren en dat gaat echt super. Het is dan wel wat duurder voer, maar ik heb een hond die goed in zijn vel zit en perfect op gewicht is. Dus wellicht is dat een tip voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:20

Ik heb ook een boxer en hij heeft deze periode gehad. Van de meeste brokken bleef hij niet op gewicht.
Ik voerde altijd Greenheart, geweldig voor, alleen bij de fokker verkrijgbaar. Aangezien de fokker hier er mee stopte, was er geen Greenheart meer te verkrijgen in een straal van 80 a 100 km. Dud mijn speurtocht begon naar goede brokken.
Bonzo, pedigree ben ik al nooit aan begonnen, hetzelfde met dinervoeding of blik. Cavom kreeg hij teerzwarte ontlasting van en viel hij van af. Dus of hij moest er enorme hoeveelheden van eten of op zoek naar iets anders. Heb meerdere merken uitgeprobeerd en bijna overal viel hij van af. Smolke, eukaneuba. De speciale boxervoeders vond ik wel heel erg duur. Een zak van 15 kilo voor een euro of 60 a 70. Ik heb nu royal canin selection croc, een geel met blauwe zak met een herdershond er voor op. Hij krijgt in de ochtend een beker (afgestreken) zo'n bekertje die je bij de eukaneuba voeding krijgt, en in de avond weer en hij zit nu prima op gewicht. Hij is 69 cm hoog en weegt 40 kilo.
Afbeelding

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:38

_janet_ schreef:
Ik zou dan voor voer kiezen met een hoge energie waarde. Zoals Cavom.

ik heb 2moeilijke eters, ook niet dik te krijgen. Op cavom doen ze het uitstekend, zijn er heel snel van opgeknapt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:47

roylinde schreef:
wat bij mij bekent is is dat boxers vaker moeilijke eters zijn, en moeilijk op gewicht blijven (mede door het actieve gedrag)

uitsluiting doen van iets medisch is natuurlijk altijd verstandig,

anders zou je eventueel eens kunnen kijken of een extra voer beurt helpt.

succes

??? hebben hier al vanaf 1979 boxers maar die hebben geen van allen slecht gegeten, nog eerder dat je dacht dat het een vuilnisbak was waar alle restjes in gaan. (alleen ons mannetje eet geen erwtjes, komkomer, tomaat) vrouwtje eet echt alles.

Als het medisch allemaal in orde is dan zou ik goed naar het voer gaan kijken. Misschien eens meer voeren en zien wat er gebeurd. Had ze wel wormen? misschien is ze daar toen zo van afgevallen?
Die van ons krijgen voer van Lankesterpetfood.nl en de fokker voert biomill http://www.biomillnederland.nl/index.html
Bij ons doen ze het goed (maar zijn smal van zichzelf) en die van de fokker zien er ook goed uit. bijkomend voordeel van het voer is dat het niet zo duur is.