katten hangen in de gordijnen.. verzekerd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

katten hangen in de gordijnen.. verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 13:29

Helaas hebben mijn katten zich vanacht kostelijk vermaakt in de gordijnen... grr

Weet iemand of je hiervoor verzekerd bent?
Ik snap dat het ligt aan je verzekering maar misschien ben ik niet de enige met zulke schatten van katten!

Groetjes

XoNo

Re: katten hangen in de gordijnen.. verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:02

Ben bang dat je inboedel verzekering er niet in trapt :D Hoorde laatst wel op de radio over een allrisk inboedel verzekering, dan zou je volgens mij wel gedekt zijn :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:09

Verzekering is vooral voor schade waar je niets aan kunt doen toch? (lekkage,brand) ik denk dat eigen katten niet telt, maar dat denk ik.
Maar als je dure nieuwe gordijnen ophangt doen ze het toch zo weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:29

Nee dat dekt geen verzekering of je katten moeten ergens anders iets slopen.
En mocht dit niet het geval zijn heb ik hier nog wel een flinke schadepost in te dienen :D

Kapotte banken, ondergepist behang, gebroken bloempotten en planten, ondergepiste autostoel...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:34

Nope, dat is niet gedekt. Je inboedelverzekering ed is voor schade die jij of je eigendommen toebrengen aan anderen of aan andermans eigendommen. Dus als jouw katten de gordijnen van je buren slopen kunnen zij het verhalen op jouw verzekering. En als hun katten jouw gordijnen slopen kun jij het verhalen op hun verzekering.

Ik ben alleen bang dat de verzekering niet echt gelooft dat hun katten bij jou in huis zitten (in vakantieperiodes geloven ze dat wellicht gemakkelijker).

Daarbij, als je nieuwe gordijnen op gaat hangen loop je, net wat Klijntjuh zegt, het risico dat ze er weer in gaan hangen...

Dat is helaas het risico dat je met een kat hebt. Die kunnen in de gordijnen of in het behang gaan hangen, die kunnen deuren kapot krabben, die kunnen de nagels in je mooie nieuwe leren bank zetten... Valt weinig aan te doen, behalve accepteren, voldoende krab- en speelmogelijkheden bieden en katten de gang op als je weggaat/slaapt...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:19

Sylvia: volgens mij klopt dat niet hoor.
Wat jij bedoelt, lijkt mij meer een aansprakelijkheidsverzekering.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:50

Verzekeringen zijn altijd 'ter bescherming' van anderen of tegen onvoorziene omstandigheden. Als Je verzekering schade vergoedt die jezelf of jouw bezittingen bij jezelf aanrichten heb je een allrisk verzekering en dat is meestal alleen bij (nieuwe) auto's het geval.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:06

Sylva, je hebt nieuwe al tussen haakjes staan, maar je kunt vrijwel elke auto allrisk verzekeren :)

Overigens hoor ik op de radio elke keer een spotje over 1 of ander ongehoorzaam kind wat op haar kamer opgesloten zit, omdat ze op de muren in de woonkamer getekend had. Gelukkig hebben ze een allrisk dekking en kunnen ze de muren gewoon later oversauzen :D

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:32

De gemiddelde Nederlander verzekert alleen nieuwe of vrij nieuwe auto's allrisk, vandaar dat het er tussen haakjes bij staat. :)

Je kunt alles laten verzekeren. Ook allrisk. Het is puur een afweging van kosten en risico. Iedereen zal een brandverzekering voor zijn huis hebben. Dat is niet duur, het risico is weliswaar klein, maar als er brand uit breekt kan het in de tonnen lopen. Je kunt ook een zongarantie afsluiten als je naar Schotland gaat. Veel kans op regen, hoge premie, maar daarentegen weinig financieel risico als het daadwerkelijk regent; dus die sluit je niet af.

Als jij je inboedel en zo allrisk gaat verzekeren dan hangt daar ook een prijskaartje aan vast (net als bij auto's etc). En dat prijskaartje weegt vaak niet op tegen de kosten...

En als TS 2 keer gordijnen vergoedt krijgt dan doet ook een allriskverzekering het daarna niet meer vergoeden... ;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:41

Tegenwoordig zijn er van die "inboedel-allrisk verzekeringen", dan is ook de schade die je zelf (of je huisdier) toebrengt verzekerd. Maar volgens mij heeft bijna niemand die verzekering, ik meen dat het ook nog vrij nieuw is.
Een standaard inboedelverzekering dekt het inderdaad niet.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:42

als het niet jouw katten zijn maar de oppaspoesjes van je broer wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:16

Oscar schreef:
Tegenwoordig zijn er van die "inboedel-allrisk verzekeringen", dan is ook de schade die je zelf (of je huisdier) toebrengt verzekerd. Maar volgens mij heeft bijna niemand die verzekering, ik meen dat het ook nog vrij nieuw is.
Een standaard inboedelverzekering dekt het inderdaad niet.

Het dat wist ik niet wel bijzonder!! Mss moet ik me maar eens laten informeren hoor dit voor het eerst :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:30

Er komt weleens een reclame van op tv, ik zal de volgende keer eens kijken van wie het is. Centraal Beheer dacht ik, maar ik weet het niet zeker :)
't Gaat over een man die bezig is om een grote lcd-tv op te hangen en dat gaat dan net goed, maar ondertussen stoot ie wel een vaas om :))

[edit] Al gevonden, het gaat inderdaad om Centraal Beheer (woongarantverzekering):
http://www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/pro ... Id=ORD0002
[/edit]