de weimaraner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aisa

de weimaraner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 14:36

simpele vraag,wie heeft ervaring met deze honden.
Heb zelf nu een duitse staande korthaar,bijna 15 en op zijn eind bijna.
Ben zoetjes aan aan het orienteren naar een anders ras ,mocht hij straks wegvallen |(

Heb hem 12 jaar gehad,ga dus echt niet over 1 nacht ijs.

Schuur_

Re: de weimaraner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:34

Wij hebben een kruising weimaraner en de oudste hond is gestorven en nu zijn mijn ouders ook aan het denken om een 'echte' te kopen.
Gewoon omdat het zo een fijne, aangename honden. En daarbij zijn ze ook nog eens heel mooi om te zien.
Het zijn wel honden met een jachtpassie, vooral voor vliegend wild zoals eenden en fazanten. Dus zoveel zal het niet verschillen van een Duitse korthaar.

En btw, veel sterkte met je hond. Onze labrador x duitse herder is de 24ste december ingeslapen. Ze was 14 jaar geworden

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:40

Wij hebben een Weimaraner! Mijn ouders hadden een Duitse Staande Draadhaar. Het valt natuurlijk onder de zelfde categorie honden dus denk dat je ze wel aardig met elkaar kunt vergelijken. Kijk eens op http://www.weimaraners.nl, wij hebben onze hond als herplaatser gekocht via deze rasvereniging, hij was pas 1 jaar oud en veel mensen vergissen zich in de hoeveelheid beweging die deze honden nodig hebben en kijken alleen maar naar het uiterlijk en de mooie kleur. Maar goed, je hebt al een staander, dus denk dat je hetzelfde hebt.
De onze is in ieder geval erg lief, vooral met kinderen, en hij is erg aanhankelijk, ze zijn erg op de baas gericht.
Mocht je meer willen weten hoor ik het wel!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:43

Ik heb een tijdje een weimaraner uitgelaten voor iemand. Echt een hele lieve hond, maar wel veel energie. Dat kwam ook omdat hij niet vaak genoeg werd uitgelaten door die mensen hoor. Maar ze hebben inderdaad veel beweging nodig, maar het zijn wel lieve honden over het algemeen.