Konijn eet niet! :S

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Konijn eet niet! :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 11:46

Hallo,

Net toen ik mn konijnen ging eten geven, zaten ze eerst alle 3 in de ren,en toen ik het hok open deed kwamen er 2 meteen het hok in, eten natuurlijk xD Alleen Tijger bleef zitten... Ik aaide hem een beetje, en toen ging ie later stukje verder liggen en daarna weer ergens anders zitten, later toen ik em weer ging aaien ging ie in het hok, maar nu zit ie daar en eet niet!! normaal gaat ie altijd meteen eten, nouwja... soms iets later, maar meestal wel.

Wat moet ik doen??

Hij reageert wel als ik em gewoon aanraak ofzo of in zn buurt ben...
Ook duwt hij nog gewoon het deurtje van t hok naar de ren open als ik die dicht wil doen, die hij reageert nog goed, maar daarna gaat ie weer zitten slapen :P

Ik probeerde aan zn buikje te voelen maar ze hebben zown dikke vacht dat ik niet veel kan voelen...
Maak me eigenlijk wel een beetje zorgen...

Ik ga dalijk nog even kijken en dan vanmiddag uit school en anders bel ik de dierenarts even wat ik moet doen

(tijger is nu 2,5 jaar)
Gr, Lynn

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:57

Het kan zijn dat zijn tanden of kiezen te lang zijn en dat die in zijn wang of tong drukken en dat doet dus erg veel pijn. Het zou ook kunnen dat hij haren in zijn maag heeft door het wassen van elkaar. Is zijn buik hard? En kan je misschien mest vinden met haar erin. Een konijn kan niet spugen zoals bijvoorbeeld een kat doet met haarbalen. Veel mensen weten niet dat een konijn ook last van haar kan hebben maar het kan dus wel. Één van mijn konijnen is daar al een keer aan geopereerd, zijn hele maag zat vol haar waardoor die dus een vol gevoel had en niet ging eten. Nu moet ik heb geregeld laxeren want hij blijft er last van houden. Ik zou zeker even naar de da gaan want een konijn kan niet lang zonder eten.
Laatst bijgewerkt door Berendje op 14-01-09 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

teve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:09

Konijnen die niet eten, daar moet je heel alert op zijn. Het kan buikpijn zijn en daar kunnen ze snel aan dood gaan, ik ga altijd gelijk naar de da als die van mij niet eet en heel karakteristiek is dat hij dan languit gaat liggen alsof hij zijn buik uit wil strekken. Een tand of kiesprobleem kan het ook zijn maar dan proberen ze meestal wel te eten maar dat lukt niet, succes

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:12

Wat dacht je van een bezoekje aan de dierenarts, Als je t niet weet, kun je beter even daar langs gaan, beter 1x te veel dan 1x te weinig en zonder konijn zitten.

Kimmes

Re: Konijn eet niet! :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:57

Dieren die niet eten, zijn echt ziek. Naar de DA :j
Sterkte.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:30

Hij is alweer normaal :D
Denk dat ie nog wat moe was vanochtend ofzo :P Hij was heel suf enzo en at echt niet , naja... 1 strootje at ie naar binnen en toen ging ie weer slapen :P

Net toen ik keek was ie weer helemaal levendig en aan het eten enzo....
Ben echt opgelucht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:31

Mijn konijn heeft dat ook wel eens hoor, dat ze even niet eet. Mensen hebben toch ook wel eens even geen trek? Als het maar niet te lang duurt. :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:33

Ja maar bij mij duurde het dus ongeveer een uur xD
waarschijnlijk wel langer....
Toen ik eten ging geven ging ik na een uurtje nog even kijken, en toen zat ie ook nog stil enzo... en net toen ik uit school kwam was ie weer normaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:34

Ja heeft die van mij dus ook wel eens. Kijk als ze echt een paar uur niet eten is het niet goed. Maar mss had 'ie net veel hooi gegeten oid, dat kan wel. :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:36

Ja inderdaad, maar k maakte me ook wat zorgen omdat ie dus gewoon bijna niets deed :) Hij zat in de ren stil alsof ie ziek was ofzo, later ging ie liggen en daarna ging ie ergens anders zitten, en toen in het hok zat ie ook weer stil en at helemaal niets ... vond dat een beetje raar aangezien ie dat normaal nooit doet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:41

Ja precies mijn konijn. :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 15:45

hahah okeej dan hoef ik me in ieder geval volgende keer niet meer zorgen te maken als ie een keer niet meteen eet xD

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:34

Één van die van mij heeft dat ook al 2 keer gehad. Dan poept die op een gegeven moment zo'n darm keutel maar dan echt een grote en stinken dat die doet, en dan is het weer goed. Denk dat ze dan buikpijn hebben wat wij ook weleens hebben.