Kat doet nogal raar... (beetje spoed...)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Kat doet nogal raar... (beetje spoed...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 23:12

Hoi,

mijn kattin van nu ongeveer 7-8 maanden doet sinds vanochtend enorm raar.

Ze loopt echt een hele dag te miauwen (vals) en te kirren, probeert precies te poepen maar het gaat niet. Ze ligt ook met haar staartje opzij zodat alles vrij ligt zal ik maar zeggen en er komt wat doorzichtig slijm/vocht uit haar vagina. Ze ligt ook zoveel mogelijk met haar poep ophoog en haar buikje staat nogal dik en hard.

Ben vorige week nog met haar naar de DA geweest voor een controle en ze is tiptop in orde zegt de DA.

En nu doet ze opeens zo ziekjes...

Kan het een opstopingetje zijn of moet ik me best zorgen gaan maken...

Ze is een straatkat geweest die we ongeveer twee maanden max geleden hebben opgehaald. Toen dachten we aan een kans op kleine katjes maar ze toonde geen enkel teken van een eventuele zwangerschap.

Maak me echt wel zorgen, kan haar echt geen pijn zien hebben, het is niet de kat die ik gewend ben.

Iemand ervaringen?

fjord_brucht

Re: Kat doet nogal raar... (beetje spoed...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:13

Ze is hoogswaarschijnlijk voor het eerst krols

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:13

Is ze niet gewoon krols?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 23:15

Geen flauw idee... Het is eigelijk mijn eerste jonge kat, vroeger heb ik nog katten gehad maar die waren dikwijls al meer dan een jaar oud.

Zou ze dan echt afzien zoals wij elke maand :')

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:15

Hahaha, ik weet het eigenlijk wel heel erg zeker;) Maar als jij het niet vertrouwd, morgenochtend gewoon meteen even langs de dierenarts gaan hoor!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:16

Dat is typisch het gedrag van een krolse kat!
Niks om je zorgen over te maken dus :D

Dit gedrag duurt een dag of 3 en daarna wordt het minder.
Pas goed op dat ze niet ontsnapt komende tijd (ook als dat gekke gedrag over is moet je haar nog even binnen houden!)

http://www.overdieren.nl/Pages/Nederlan ... katten.htm
Laatst bijgewerkt door letziforevr op 13-01-09 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:17

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:19

Een poes wordt meestal op een leeftijd tussen 6 en 9 maanden voor het eerst krols.
Het belangrijkste verschijnsel van krolsheid is de gedragsverandering. Poes wordt erg aanhalig, is luidruchtig en laat bij het aaien over de rug op een karakteristieke wijze haar achterwerk zakken.
Er is een grote variatie in de duur en de tussentijden van de krolsheid. Gedurende een periode van enkele maanden in voor- en najaar zijn poezen steeds 3 tot 5 dagen krols met een tussentijd van ongeveer 3 weken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 23:20

ben net ook even aan het opzoeken geslaan (heb niet eens aan krolsheid gedacht :') ) en ja het kan bijna niet anders :D Het is dat ik anders pas 's avonds laat naar de DA kon dat ik het ff zeker wou weten :P

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:22

Morgen even de DA bellen, advies kan nooit kwaad toch? Sterkte!

Citaat:
Sommige poezen ‘praten’ bijna de hele dag en dan is het wel erg duidelijk dat men met een krolse poes te maken heeft. Ook loopt de poes rusteloos rond, verliest haar eetlust en plast vaker dan anders. Vaak rollen ze ook op de grond, of staan ze met hun achterlijf omhoog en trappelen ze met de achterpootjes.

Komt best overeen, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:25

Ga je met haar fokken? Zonee, waarom laat je haar niet sterelliseren? Want anders moet ze dit elke maand onnodig door maken, is ook een beetje zielig. Aangezien de poes zelf er erg onrustig door wordt, en niet weet wat ze met zichzelf aan moet, plus, jij moet elke maand een paar dagen in dat gemauw zitten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 23:26

Citaat:
Een poes is krols wanneer ze zich anders gaat gedragen dan normaal, ze zal zich aanhaliger gedragen en heel veel aandacht proberen te trekken. Dit kan gebeuren op verschillende manieren. Het gaat van wrijven tegen objecten naar heen en weer rollen tot zelfs heel luid roepen. De vulva (schede) zal vochtig worden, dit zal de poes telkens weglikken

Ik weet het wel zeker nu :D Ga toch de DA maar eens bellen, ben niet van plan om met haar te kweken (gehandicapte poes) dus misschien is haar sterilliseren voor haar een oplossing.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:26

Idd ze is duidelijk krols. :) Steriliseren zou ik zeker aanraden. En daarna heel goed haar gewicht in de gaten houden. :)