Ik heb even een vraagje? de boer waar mijn pony's staan heeft damherten, die lopen naast mijn pony's. Als ik mijn pony's voordroog voer krijgen zijn herten ook altijd wat, ze zijn er gek op. 1 hertje springt tussen de schriklintjes door naar het stukje waar mijn pony's lopen en loopt soms hele dagen bij de pony's en eet vrolijk mee. Ik vind het geen probleem(vind het stiekem juist heel leuk!). Nou is de boer bang dat voordroog niet goed is voor herten maar ik zou eigenlijk niet weten waarom het slecht zou zijn. Herten zijn toch verwant aan koeien,in ieder geval herkauwers. Zijn er hier mensen die iets van het voeren van herten afweten en weten of het kwaad kan dat ze voordroog eten???
Ik weet niet wat voordroog is? Maar volgens mij kunnen herten veel hebben. Daar komt denk ik nog bovenop, als dat hertje door de omheining komt, en jij vind het niet erg en die boer wel, dan is het toch aan de boer om er iets aan te doen denk ik?
Voordroog is kuil alleen dan net even wat anders Ik weet niet of herten daar last van kunnen hebben/krijgen. Hoelang geef je het al?! Want als dat al langer is zouden ze daar natuurlijk al eerder last van gehad moeten hebben... Als de boer niet wil dat de herten bij de pony's mee eten dan moet hij daar iets aan doen zou ik zeggen?
Ze krijgen het al ruim 2 maanden,de boer vind het niet erg dat ik ze wat geef maar is bang dat ze ziek worden als ze teveel krijgen. Hun keuteltjes zijn goed,geen diarree ofzo. Ik maak me niet zo druk over het hertje wat tussen de pony's loopt,als hij er wel een probleem mee heeft moet hij maar zorgen dat het hertje aan zijn kant blijft.
Ik denk zelf dat het geen kwaad kan,maar misschien zijn er mensen hier die er verstand van hebben.
ja hoor vinden ze heerlijk,mits niet te natte voordroog en fijn van struktuur.
Pluttersput
Geplaatst: 14-01-09 14:34
Als je al 2 maanden geeft en ze reageren niet, lijkt het me niet dat ze er nog last van gaan krijgen Anders misschien met de boer overleggen, en afspreken dat als er veranderingen optreden, dat je dan ophoud met de herten voeren?
Niks ergs aan hoor. Geef het die van ons ook in de winter. Gewoon van dat droge kuilgras wat we ook aan de paarden geven. Ze vinden het heerlijk. En ze zijn er nog nooit ziek van geworden.