heey, zoals de titel al zegt mijn kant krijgt een kale plaats boven haar staart! er zit wel nog een beetje haar op maar egt heel dun. nou wast ze zig ook best veel daar. heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? ik kreeg al van een kennis te horen misschien zijn het hormonen?
ze is pas 3.5 dus nog neit zo heel oud! *sorry dat ik geen foto heb!
kunnen meerdere dingen zijn maar de hoofdoorzaak is vaak vlooien en/of mijten. Daar bij de staart lopen de meeste vlooien als ze die hebben. Juist nu in de warme woonkamers komen er snel hele vlooienplagen. Dan kan je denken aan een allergie?
shireen
Geplaatst: 13-01-09 22:31
Ik heb dus precies hetzelfde met mijn poes! Geen vlo of vlostrontjes kunnen ontdekken. Ik kijk t even aan anders toch maar bezoekje naar de da. Dr huid eronder is trouwens niet stuk of rood.
bedankt voor de reacties! ik heb geen enkele vlo kunnen vinden(die had ze al eens eerder dus ik weet waar ik moet zoeken en hoe ze uitzien) een bezoekje aan DA sowieso maar misschien wisten jullie het! de huid is net zoals bij de poes van shireen niet kapot of iets dergelijks!
mijn moeder en ik kwamen toestraks ergens achter.. ze kreeg dat toen ze een tijdje ander voer en ander vlees had gekregen..! dus we denken dat ze daar misschien allergisch voor is geweest want het word wel al een beetje minder! duss misschien dat het dat is geweest!
dat zou indd ook kunnen.. een allergische reactie..
ik zou het nu aankijken, is er geen verbetering verder, dan ff naar de DA
Pikeur
Geplaatst: 14-01-09 21:28
1 van mijn katten heeft het ook.. Hij is nu ontwormt, ingespoten tegen vlooien en een middeltje tegen schurft/voor een betere vacht. Het wordt niet erger en de haren worden weer langer Doordat ik alle 3 de middelen heb gebruikt weet ik niet welke nu geholpen heeft, maar het kan allemaal geen kwaad om eens te doen
Aankijken heb ik ook heel even gedaan, maar het werd alleen maar erger, heb je niks aan..
Het is idd een standaard plek voor een vlooienallergie. Met wat voor middel ontvlooi je en hoe vaak? Maar het zou idd ook goed door het voer kunnen komen, vooral als het nu minder aan het worden is .