Joep is een kruising pers. Zijn moeder heeft een hele aparte kleur, maar ik dacht in eerste instantie dat ik gewoon een zwart-wit katertje had uitgezocht. Maar hij veranderde wel, zijn ondervacht is licht en verder zie je strepen, maar ook vlekken.
zijn moeder is op de foto te zien een black smoke en volgens mij is jouw katertje dat ook
één van de kittens van mijn kat is ook een smoke (toevallig ook een pers kruising) http://www.mijnalbum.nl/Foto-UECGMNVX.jpg hier nog jong maar hij ziet er nu ongeveer net zo uit als die van jou
Chichiba
Geplaatst: 13-01-09 18:08
Mij lijkt het idd ook een black smoke...Zeker als je eerst dacht dat hij zwart was... Ik heb ook een poesje gehad (overleden aan FIP) in deze kleur. Ze was een Brit (met stamboom) Helaas geen duidelijkere foto op internet...
zilver tabby mackarel blotched met wit. De andere kittens zijn ook zilver tabby, denk ik.
Toess
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-09 22:57
Euhm tsja er zaten zilver tabby's bij ja en een zwarte. Maar ik heb ze niet weer gezien sinds ze 6 weken waren, dus ik weet niet hoe die er nu uitzien, op 1 na. En dat is echt een hele lichte, zilver tabby?
Als ik google op dat wat jij zegt dan lijkt het er wel op ja
Chichiba
Geplaatst: 14-01-09 11:07
black smoke en silver tabby kunnen in 1 nest zitten hoor... Misschien je vraag eens op kattenplaza zetten...Of een ander forum voor kattenliefhebbers?
die 2 lichten zijn zilver tabby's en die andere is of zwart of ook smoky black
Toess
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-09 15:06
Slechte foto, maar dit is zijn 1 jaar oudere broer. Die is duidelijk black smoke. Ontzettend mooi dier
kattenplaza reactie schreef:
zwart smoke met als ghostmarking gestreept
cissy
Geplaatst: 21-01-09 23:01
ik zeg of blacksmoke en dan een ´slechte´smoke versie door de ghostmarking of een slechte zilvertabby door te weinig schakering in de tabby, wat voor neus heeft ie? ik heb ook een smoke poes met teveel zilver, die heeft alleen een zwarte neus een foto van haar staat onderaan in mn profiel en meer foto´s op mn site
Citaat:
zilver tabby mackarel blotched met wit.
ze zijn óf mackerel óf blotched, niet allebei tegelijk
Kunnen die zwarte vlekken dan ook gewoon? Want in mijn openingspost zie je op de 1e foto dat hij in het "black smoke" gedeelte ook 2 zwarte vlekken heeft.
dat kan, dan is ie daar een beetje slecht doorgekleurd, maar wat voor kleur is zijn neusleertje nou? is ie donkerroze met een zwart randje of is ie zwart?