Kan ik douchen met mijn baardagaam?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kan ik douchen met mijn baardagaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:33

Ik heb een vraag, ik heb op een baardagamensite gelezen dat je kunt douchen met je baardagaam alleen zijn daar niet zoveel gebruikers, vandaar dat ik het nog hier vraag.
Als je dan doucht samen he, en Johan (mijn baardagaam) die rent dan heen en weer door het bad, hoe diep mag het bad dan maximaal zijn? Hij is 4 maand ongeveer, zo'n 25 cm lang. Het mag toch niet te diep zijn het water, dan kan hij toch verdrinken? En kan hij dan niet verdrinken als je met hem doucht en al het water komt over hem heen?

Alvast bedankt

Jakary

Re: Kan ik douchen met mijn baardagaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:34

Waarom zou je willen douchen met je baardagaam? Verward

Lynn_Nikita

geen idee, maar als je doucht krijgt die toch ook alle zeep over zich heen, lijkt me niet gezond voor zo`n beestje

denice

waarom wil je met je huisdier douchen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:35

Lynn uiteraard zonder zeep! haha en erg lauw water. Waarom ik wil douchen met mijn baardagaam? Omdat Johan erg lief is en me dat leuk lijkt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:35

Daarbij moeten baardagamen elke dag besproeid worden en 1x in de week in bad.. Dus dan kan die net zo goed met me mee onder de douche Lachen

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:36

Bodempje water is genoeg, ik deed ze altijd in de gootsteen met een laagje en dan zoveel dat ze gewoon konden staan.
Ze vinden het heerlijk en tijdens het badderen wat vitamines aan het water toevoegen.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Ik zou Johan alleen laten douchen en er zelf niet bij gaan staan Nagelbijten / Gniffelen
Je baardagaam kan in water, je mag de temperatuur dan niet te heet zetten en uiteraard is zeep e.d. niet gezond voor het dier.

Mjay

ik denk dat je dat niet al te letterlijk moet nemen en het dus lekker niet moet doen......... doe je het beestje geen plezier mee als je het mij vraagt dus je kan m beter in zn eentje onder de douche doen....

PineApple

Lijkt mij niet erg natuurlijk voor het beestje, douchen met zijn baasje Tong uitsteken
Maar lijkt mij ook niet gezond voor het diertje. Het is toch glad in het bad ed, dadelijk slipt hij goed uit en bezeert zich zo op die manier.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:38

Samen met hem douchen lijkt me niet ideaal voor het dier.
Onze Bull gaat één keer per week in bad, dan drinkt hij zich helemaal vol en meestal poept hij dan ook.
Wij doen hem in de douche bak met ongeveer 3 cm water. Als de douche nog stroomt om het water er in te laten, vindt hij dat niet heel erg, maar hij heeft een gruwelijke hekel aan druppels op zijn kop, dan wil hij meteen uit het bad.

Ik denk dat jouw baardje een badje dus wel kan waarderen, maar een douche op z'n kop denk ik niet echt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:38

Pineapple weet jij uberhaupt wat een baardagaam is?? Die beesten glijden echt niet uit hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:39

Wow ik had niet verwacht zoveel reacties te krijgen in zo'n korte tijd! Mjay je schijnt echt te kunnen douchen samen, het is niet dat ik het te letterlijk neem Knipoog Maar aangezien ze kunnen verdrinken bij teveel water vraag ik me af of dat dan niet gebeurt tijdens het douchen zelf. Anders ga ik wel gewoon samen met hem in bad in een klein laagje water. En dat het glad is, hij gaat nu in de gootsteen en daar is het even glad, ook loopt hij soms over de vloer dat is net zo glad. Dat lukt hem wel Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:39

volgens mij moet je je eerder afvragen of je WIL douchen met het dier................. Haha! Haha! Haha!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:41

hahahaha ja precies..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:41

Haha Kiwiko natuurlijk wil ik douchen met mijn lieve Johan, anders had ik het hier niet gevraagd Knipoog Ik wil alleen wel zeker weten of het niet gevaarlijk is i.v.m. verdrinking!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:42

Nickeltje schreef:
Samen met hem douchen lijkt me niet ideaal voor het dier.
Onze Bull gaat één keer per week in bad, dan drinkt hij zich helemaal vol en meestal poept hij dan ook.Wij doen hem in de douche bak met ongeveer 3 cm water. Als de douche nog stroomt om het water er in te laten, vindt hij dat niet heel erg, maar hij heeft een gruwelijke hekel aan druppels op zijn kop, dan wil hij meteen uit het bad.

Ik denk dat jouw baardje een badje dus wel kan waarderen, maar een douche op z'n kop denk ik niet echt.

Lijkt me toch niet zo hygiënisch Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:44

Jakary, als je gewoon een boterhamzakje meehebt en daarmee het poepje opruimt.. Ik weet niet of je wel is de poep van een baardagaam hebt gezien, het is een klein drolletje, gemiddeld 1 per dag. Als je je daarna gewoon doucht met zeep en Johan ondertussen op de grond loopt kan het geen kwaad. Wel zit er salmonella in de darmen van baardagamen en andere reptielen overigens ook, dus ook in de poep.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:45

Meestal drinken ze eerst en daar na gaan de remmen los Haha!
Althans zo doen ze het hier.
Ze kunnen er heerlijk van genieten een warm bad maar idd samen....
Lijkt me ook geen fijn gevoel die scherpe kleuwtjes over je velletje.........

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:45

1 per dag Petite? Je hebt nog een jong dier, das denk ik anders. Die van ons was al 3 toen wij hem overnamen...
Bull poept 1 keer per week, soms minder vaak... En inderdaad, het is een heel compacte stevige drol, die zo met een keukenpapiertje op te pakken is, douchbak uitspoelen en weg is alles...

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:46

Petite schreef:
Jakary, als je gewoon een boterhamzakje meehebt en daarmee het poepje opruimt.. Ik weet niet of je wel is de poep van een baardagaam hebt gezien, het is een klein drolletje, gemiddeld 1 per dag. Als je je daarna gewoon doucht met zeep en Johan ondertussen op de grond loopt kan het geen kwaad. Wel zit er salmonella in de darmen van baardagamen en andere reptielen overigens ook, dus ook in de poep.

Als jij je er niet aan stoort, moet je het zeker niet laten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:49

Die klauwtjes heb ik ook in mijn nek waar die het liefste ligt wanneer ik hem eruit heb. Maar het is niet dat ik hem vastpak en knuffel ofzo, hij mag dan gewoon lekker door het water race en dan zit ik gewoon in bad om te kijken hoe hij alles doet haha.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:51

Heb je hem ook los in huis lopen?
Wij hebben onze woonkamer aangepast zodat hij in het raamkozijn in de zon kan zitten en verder een paar hoeken heeft met wat stukken boom enzo. Hij loopt bij ons een uur of 4 per dag los gemiddeld. En in de zomer gaat hij mee naar buiten de echte zon in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:53

Ja soms, niet erg vaak aangezien het in zijn terrarium warmer is met de uvb lamp en warmtelamp. Hij loopt vaker over mij heen of naast mij op de laptop omdat het daarop warm is aangezien hij aanstaat. 4 uur per dag zeker niet, eerder 2 minuten als het niet minder is. Zodat hij wat kan rennen. Hij is alleen 4 maand en nog klein, dus ik ben bang dat hij verdwijnt onder een kast. Wanneer het zomer is neem ik hem ook zeker mee naar buiten, hoe doe jij dat dan Nickeltje? Aangezien hun natuurlijke vijand de vogel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:54

toen ik mijn baardje nog had heb ik dat nooit gedaan, sproeide hem vaak met de bloemenspuit, en als hij in bad moest gebeurde dat in de gootsteen, ik heb het 1 keer met een plastic bakje geprobeerd maar dat was geen succes, hij zette zijn voorpoten tegen het bakje aan en gooide het bakje over mij heen Nagelbijten / Gniffelen
onze papegaai gaat wel eens onder de kraan/douche maar dan nog ga ik er niet bij staan veel te lastig en te pijnlijk met die nagels.