Vandaag stond ik op het punt om weg te gaan en terwijl ik nog bezig was met mijn jas dicht te doen, glipte mijn pup door de voordeur die al een klein stukje open stond. (het is een kruising chihuahua en vlinderhond dus hij had niet veel ruimte nodig)
Toen ik hem zag wegrennen stormde ik naar buiten en riep hem snel, want er kwamen 2 auto's de straat in rijden. Op het moment dat de eerste auto voorbij reed, stond sem nog op de stoep maar toen de tweede auto (die zo'n 10 meter achter de eerste reed) aankwam rende sem de straat op en kwam onder zijn voorwiel terecht

Ik ben mij natuurlijk helemaal kapot geschrokken en schreeuwde het volgens mij een beetje uit

Sem kwam vrijwel meteen weer onder de auto vandaan met zijn achterpoot in een hele vreemde positie omhoog.
Ik zal denk ik nog vele nachtmerries overhouden aan het moment dat ik hem onder de auto zag gaan en het geluid wat hij daarbij maakte
We zijn gelijk naar de dierenarts gegaan waar een rontgenfoto is gemaakt en hij verder is behandeld. Gelukkig heeft hij alleen een zwaar gekneusde poot, schaafwond en zijn nageltjes zijn gescheurt (daartussen). de rekening bedraagde € 180,-
De rekening is gelijk betaald maar ik vroeg me toch af of ik de man aansprakelijk kan stellen. Ik denk zelf namelijk van niet omdat ik overal op internet lees dat als de hond los is, de eigenaar aansprakelijk is. Toch twijfel ik omdat ik hem niet zelf los heb gelaten.
Het is een beetje een lang verhaal geworden maar hoop dat iemand hier iets meer van weet