Hiebij even het volgende,
Ik heb een kat (al wat ouder, ongeveer 14/15) en hij is zo verschrikkelijk argresief naar honden. Kat heet Balou.
Dat Balou 8 weken was, kwam hij bij ons, we hadden toen St bernards als honden. In die tijd is er eigenlijk nooit echt wat fout gegaan. Na het overlijden van de honden is er 1 of 2 maanden geen hond meer geweest, na die maanden kwam er een engels bulletje (volwassen teefje), toen is Balou hele rare fratsen gaan uithalen oa: hond zit in de kamer, kat gaat kopjes geven en uit het niets slaat hij de hond in elkaar......kat ligt op de bank.....gewoon op de uitkijk, hond loopt eronder door, vervolg de hond krijgt een paar knallen, nog 1tje: kat gaat midden in de kamer liggen, omdat ie weet dat de hond ondertussen doodsbang voor de kat is, zodat de hond er niet meer langs ''kan''. Na een verhuizen en ik nu op mezelf woon, woond de kat bij mij, en de hond is bij moeders gebleven.
Nu hebt een vriendin van mij een hond aangeschaft en komt vaak bij ons over de vloer....... De kat valt hem echt aan

Mijn vraag is nu: Hoe kan dit, krijg je dit eruit, waarom doet een kat dit, heeft iemand hier ervaring in?
Nu nemen we zelf ook een pup over een paar maanden.......zal hij er dan weer beter aan wennen?