Gerbil mager...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Gerbil mager...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 16:52

Hoi,

ik nam vandaag mijn gerbils weer eens vast en wat mij opviel is dat mijn grijze nogal mager aanvoelt, terwijl mijn wildkleur goed aanvoelt!

Bij de grijze zou je er zo door kunnen knijpen, je voelt echt elk botje zitten.

Ze krijgen elke dag hun eten, niet te veel zodat ze zich niet kunnen overeten. En ze zitten in een natuurlijke omgeving. In de bak ligt hout, karton, houtkrullen zodat ze super kunnen graven. Elke dag water.

Dus ik snap het niet...

Mijn kat klimt de laatste tijd nogal graag op de bak, zou mijn gerbil zo kunnen afvallen van de stress...?

Limanade

Re: Gerbil mager...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:48

misschien last van olifantentand??

dat is een tand die heel snel heel lang groeit.. zodat die tant uiteindelijk zijn verhemelte in groeit.. daardoor kan hij niet eten en word ie dunner Knipoog

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:14

LimaMambo schreef:
misschien last van olifantentand??

dat is een tand die heel snel heel lang groeit.. zodat die tant uiteindelijk zijn verhemelte in groeit.. daardoor kan hij niet eten en word ie dunner Knipoog

ja dit heeft mijn konijn ook gehad. Toen ik het ontdekte ben ik meteen naar de dierenarts gegaan, als ik nog 1 dag ofzo had gewacht had
hij het waarschijnlijk niet gered zei de dierenarts

Je zou dan eigenlijk eens moeten kijken of jou gerbil uberhaupt wel eet. Want als ze een olifantentand hebben kunnen ze helemaal niet eten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 22:31

De gerbil eet wel en knabbelt ook nog aan de wc-rolletjes, dus aan de tandjes zal het niet liggen. Ik denk eerder in de richting nu van dat de wildkleur misschien met het eten gaat lopen van de grijze...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:34

chipieke schreef:
De gerbil eet wel en knabbelt ook nog aan de wc-rolletjes, dus aan de tandjes zal het niet liggen. Ik denk eerder in de richting nu van dat de wildkleur misschien met het eten gaat lopen van de grijze...

ik zou toch maar ff kijken als ik jou was want mijn hamster deed dit ook.. maar had wel een olifant tand;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 22:36

heb de tandjes net nagekeken en die zijn piccobello in orde!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:38

chipieke schreef:
heb de tandjes net nagekeken en die zijn piccobello in orde!

oke gelukkig Haha!

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:54

chipieke schreef:

als die wildkleur het eten afpakt is het mischien een idee om ze met eten even apart te zetten zodat de grijze ook genoeg eten krijgt. Maar dit gaat dan alleen als je op een bepaalde tijd voer geeft en niet als er de hele tijd een volle bak in het hok staat...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 23:06

ze krijgen elke avond op hetzelfde uur te eten. Heb het al eens in de gaten gehouden, maar aangezien ze onder de houtkrullen kruipen met hun eten is het moeilijk te zien hoeveel ze eten of wat ze eten.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:30

oh okee das wel lastig.. maar mischien toch een keer goed opletten Knipoog