Poes 'schudt' met voorpoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Poes 'schudt' met voorpoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 20:17

Okay, nu wil ik het gewoon graag weten.

Eén van mijn twee poezen schudt als het ware met haar pootjes. Niet altijd hoor, maar op bepaalde moment. Bv. na het eten als ze bij haar bakje wegloopt, dan schudt ze even. Alsof ze haar spieren losschudt of vergelijkbaar met een 'koude rilling' zoals wij mensen die weleens hebben.
Ook doet ze het als ze naar buiten gaat bv. Dan stapt ze net de deur uit en is het 1, 2, schudt, schudt en loopt ze verder.
Ze doet het beduidend vaker dan haar zus trouwens.

Ik ben gewoon benieuwd naar de betekenis hiervan. Ik kan niet merken dat het te maken heeft specifiek met temperatuurverschil o.i.d. maar ben dus wel benieuwd hoe en wat...
Iemand enig idee (als je al snapt wat ik bedoel Haha! )?

LadyMadonna

Re: Poes 'schudt' met voorpoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:19

die van mij doet dat ook, heeft dan gewoon een stofje of iets aan zn poot hangen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:21

Die van mij doen het ook, ziet er echt stom uit af en toe Clown
Je zou idd denken dat ze iets aan hun poot hebben hangen oid, maar vaak zie je t niet eens.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:23

Misschien een beetje natte pootjes of vlees wat er aan is blijven hangen. Moet je ze nu eens in de sneeuw laten lopen, dan is het 1 en al pootjes geschud ROFL

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:25

Die van mij doet het inderdaad meestal als hij iets aan zn poot heeft. Als ie in plakband ofzo gaat staan staat ie echt 10 minuten met zn poot te schudden Huilen van het lachen En oook als hij bijvoorbeeld water zn poot heeft doet ie dat...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 20:55

Maar die van mij heeft echt níets aan haar pootjes hangen dan hoor. Ze doet het echt heel regelmatig. Ik ken wel het verschil inderdaad als ze in de sneeuw komen (wat hier niet ligt maar goed, heb het eerder weleens gezien) en dan doen ze het vaak met 4 poten om de beurt.
Mijne doet het echt best vaak trouwens hoor, vooral als ik dat vergelijk met haar zus.

Ze staat niet in plakband of nattigheid en ze krijgen zelden tot nooit blikvoer, alleen brokken en alles rondom de voerbakken is altijd brandschoon (ben nogal netjes Bloos ).
Ikzelf heb dus niet echt het idee dat de mijne het doet omdat ze er wat aan heeft zitten ofzo...

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:12

Misschien heeft ze gewoon een tic Vork Je kan het altijd even aan de dierenarts vragen...

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:17

Als mijn katten pootschuddend bij iets eetbaars weglopen dan vonden ze het vies en hoeven ze het verder niet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:20

Hihi herkenbaar, volgensmij doen ze het meestal omdat ze iets aan hun pootjes voelen.

Waar staan de bakjes op?
Wat voor een ondergrond?Warm/koud en wat voor materiaal?

Vaak is het wat psychisch,net zoals ze allemaal driftig gaan lopen graven op het laminaat, als er een klein keuteltje ligt (ik heb langharen, die nemen soms een keutel mee uit de bak Clown )

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 21:21

Nee dat is het ook al niet, ze vindt haar eten lekker. Haar zus heeft namelijk speciaal nierdieetvoer en dat smaakt nóg lekkerder. Als ik niet oplet, dan duikt ze dat bakje in maar ze heeft haar eigen (goedkopere) voer en daar eet ze kéurig van. Ik heb net een merk ontdekt dat ze heerlijk vindt dus daar eet ze graag van.
Dus dat is het ook weer niet.
Maar het is niet alleen met eten dat ze het doet (nou ja, na het eten dan) vaak ook gewoon als ze zit of als ze in de slaapkamer binnen komt wandelen; op de meest gevarieerde momenten dus.
En ik denk idd aan een tic maar vroeg me af of ik het soms mis heb hihihi

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 21:25

crossmonster schreef:
Hihi herkenbaar, volgensmij doen ze het meestal omdat ze iets aan hun pootjes voelen.

Waar staan de bakjes op?
Wat voor een ondergrond?Warm/koud en wat voor materiaal?

Vaak is het wat psychisch,net zoals ze allemaal driftig gaan lopen graven op het laminaat, als er een klein keuteltje ligt (ik heb langharen, die nemen soms een keutel mee uit de bak Clown )

Bakjes staan op een kunststof bakjes-houder Clown met in het midden de waterbak en en stukje ervan af het bakje van haar zusje (metalen voerbakje).
De bakjeshouder staat op een placemat die verder niet eronder uit steekt en verder ligt er overal laminaat. Als ze aan het eten is, zit ze gewoon dus met vier poten op het laminaat; de vloer die ze dus wel gewend zou moeten zijn.
Graven doen ze verder niet.

Ze komen buiten en de kattebak staat in het voorraadhokje voorbij mijn eigen toilet (tja, als het dan stinken moet, dan maar gezamenlijk in 1 ruimte Clown (en heb een klein huisje)).

Nu net deed ze het weer en dat was volgens mij vanwege de temperatuur of wind? Ze ging naar buiten, stapt de drempel over en huppa, daar ging weer 1 pootje...schuddelschud en klaar...

Maar binnen is er toch echt geen wind en is het lekker warm...

Verder heeft ze trouwens geen rare gewoontes ofzo; sterker nog; ze zijn allebei echt voorbééldig in hun gedrag. Zo vreselijk makkelijk, gehoorzaam en bovendien superlief!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:28

Misschien dus gewoon gevoelige pootjes, en erg gevoelig voor verandering van ondergrond.temperatuur.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 21:47

Ja daar hou ik het voorlopig maar op. Ik moet zo ongeveer over 5 weken weer voer voor haar zusje halen bij de DA en dan zal ik het eens vragen.

Ik dacht dat er wel een bepaalde reden voor zou zijn die bij alle katten hetzelfde is maar het kan dus heel verschillend zijn heb ik hier wel gemerkt. Wel apart. Niet dat het me irriteert ofzo (het zijn juist echt mijn meiden en ben dol op ze dus irriteren doen ze me echt niet) maar was gewoon echt puur nieuwsgierig ernaar. Heb mijn hele leven al katten maar nog nooit eentje meegemaakt die het zo vaak doet als haar.
Verder is ze wel erg schoon op zichzelf, zit zichzelf echt uren te wassen; haar zusje ook wat minder maar haar zusje is juist 'de tuttebel' van de twee (wel weer stoerder in gedrag).

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:48

Ik moet hier altijd lachen als ik bezoek heb, en Muts gaat op de bak, die stampt altijd naderhand met dr pootje tegen de wand.

TADADADADADADADADADADA Hoor je dan Huilen van het lachen

Mensen denken dan dat er iemand aan de achterdeur staat ofzo.

Maar dat doet ze dus met een van dr achterpoten, ook dat schudden wat jij bedoeld, maar dan met dr achterpoten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:09

hahaha, ja precies, dan moeten de steentjes tussen dr tenen uit.... en dan bij voorkeur vlak vóór de bak zodat het vrouwtje weer kan vegen.

Ik zou me om dit gedrag niet druk maken hoor, mijn katten doen het allemaal wel regelmatig.
Hier hebben ze ook nog de tic dat ze hun kraag moeten schudden, zeker als je ze geaaid hebt dan moeten die haren weer los geschud en in het gareel komen Knipoog kennelijk plakt het anders aan elkaar, ze doen het allemaal!