Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lia_ schreef:Lekker met appel en calvados
Kwarteltjes schoonmaken, door midden snijden en bestrooien met wat zout en peper. Daarna met roomboter kleuren in de pan (korte braadtijd). Appels schillen en klokhuis verwijderen en blus af met de calvados. Kwartels en appels hierna in een voorverwarmde oven van 200 graden ongeveer 12 tot 14 minuten gare.
De braadboter van de kwartels afblussen met calvados, rode port en de kalfsfond voor de helft laten inkoken, de saus passeren of zeven.
Wel eerst laten besterven anders blijft het vlees taai!!!!
Lia_ schreef:Lekker met appel en calvados
Kwarteltjes schoonmaken, door midden snijden en bestrooien met wat zout en peper. Daarna met roomboter kleuren in de pan (korte braadtijd). Appels schillen en klokhuis verwijderen en blus af met de calvados. Kwartels en appels hierna in een voorverwarmde oven van 200 graden ongeveer 12 tot 14 minuten gare.
De braadboter van de kwartels afblussen met calvados, rode port en de kalfsfond voor de helft laten inkoken, de saus passeren of zeven.
Wel eerst laten besterven anders blijft het vlees taai!!!!
brendaa schreef:Ik ben vegatarisch dus eet ziezo geen vlees.. Maar op zo'n reactie zit ik niet te wachten!!
Ik vraag me af of ze alleen gehouden kunnen worden, of er nog lekkernijen voor ze zijn, hoe je ze een beetje tam krijgt dat soort dingen..
Citaat:Allen houden is niet fijn voor ze, een vrouwtje meer dan er mannetjes zijn is beter, vrouwtje heeft het anders erg zwaar te verduren (wordt kaalgeplukt) Stukje appel vonden ze geloof ik wel lekker, tam krijgen is bijna niet te doen (als je geluk hebt kan je ze aaien maar of ze dat ook op prijs stellen is een tweede)