Hond met diarree, gouden tip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Hond met diarree, gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:19

Wat is de gouden tip om een hond van diarree af te helpen?
Ik denk dat hij wat verkeerds heeft gegeten en is nu 2 dagen aan de dunne.
Wat moet ik doen om te zorgen dat ik morgenochtend niet weer poep hoef te ruimen?

Benfan

Re: Hond met diarree, gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:20

... dieren arts? klinkt als een gek idee hoor! maar ze zeggen dat die mensen wat van dieren afweten en ziekte en dat je zelfs niet hoeft te wachten tot iemand reageerd!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 21:22

die gaat zeggen dat het vanzelf weer over gaat. Hij is ook niet ziek ofzo, heeft alleen wat verkeerd gegeten.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:23

beetje witte rijst koken evt in wat kippenbouillon. wel goed af laten koelen voor je het geeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:01

Heb hetzelfde probleem Annelies!
Een hodn van 6 maanden die water poepte.
Gister ook dr eten dr uitgegooit.
Wat ik heb gedaan was 24 uur vasten, niets geven wel water.
Ondertussen risjtewater geven desnoods met een spuite ze kunnen uidrogen.

Ik ben nu 5 dagen verder, ben te snel weer begonnen met het geven van haar normale eten en kon weer van voor af aan beginnen.
Dus 24 uur vasten
Daarna licht verteerbaar voedsel, als kip, paprijst en beschuit echt hele kleine porties.

Morgen ga ik dag twee in, als ik thuis kom en ze heeft geen race kak meer dan geef ik dr wat van dr eigen voer.

Eten is vaak ernstiger dan de kwaal.

Wat je wel in de gaten moet houden is de conditie van de hond, is hij lusteloos? Koorts?
Dan meteen naar de DA.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:03

wij geven die van ons vaak wat extra brood, als hij er last van heeft.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:05

Een hardgekookt ei wil ook goed helpen. Dat geven wij onze honden altijd. Dag erna is het voorbij. is voor mens en dier goed hihi

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:08

Gekookte kip (zonder kruidenprut uiteraard) met rijst helpt altijd bij die van ons. Die hebben het nogal vaak op de darmen. Vaak koken we de rijst in bouillon voor de smaak. Succes!
Laatst bijgewerkt door Jess1435 op 08-01-09 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1435

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:09

Splash_ schreef:
wij geven die van ons vaak wat extra brood, als hij er last van heeft.

Brood moet je mee oppassen, als je dat geeft kan je beter oud brood geven zodat het niet uitzet in de maag. Je hebt kans dat als ze te veel brood eten en daarna gaan drinken dat ze een maagdraaiing krijgen, dat vaak fataal is.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:10

Bonechi_ schreef:
beetje witte rijst koken evt in wat kippenbouillon. wel goed af laten koelen voor je het geeft!

Wij doen er altijd klein beetje melk doorheen en een beschuitje wat helemaal verkruimeld is.
Heeft de dierenarts ons ooit aangeraden toen onze hond aan de schijterij bleef.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:15

100 gram gekookte kip en 100 gram gekookte rijst per 10 kg LG hond. Gedurende 3 dgn en daarna opbouwen met lichtverteerbaar hard voer (Bijv. RC hypo-allergenic of Intestinal, zijn in kleine zakjes verkrijgbaar bij de da) na nog eens 3 dgn eigenvoer bij mengen. Eerst 1/4 eigen voer en 3/4 intestinal, daarna 1/2 om 1/2 enz. Werkt vaak erg goed bij waterdunne diarree.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:16

Zoals mede bokkers al adviseren: rijst met evt. gekookte kip,rijstwater,beschuit en naarmate het beter word steeds een beetje meer gewoon voer door de rijst mengen.....ik heb mijn hond ook één keer norit gegeven,reageerde zij wel goed op maar heb het toch maar nooit meer gedaan.
Toch moet je het wel in de smiezen houden, ik heb een hond gehad met een dikke darm ontsteking. Alles kwam eruit,zelfs een paar slokjes rijstwater, dus mocht het nog een paar dagen aanhouden toch maar even naar de dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:18

ukkiepuk schreef:
100 gram gekookte kip en 100 gram gekookte rijst per 10 kg LG hond. .

Ik heb op een DA site gelezen dat je juist met rijst weer op moet passen ivm gistingsdiarree.
Vast je dan ook een hele dag met je hond?

Ik heb dus gister een eetlepel rijst gevoerd welke er snacht sweer uitkwam dus ben een beetje huiverig geworden met rijst.

ook heb ik gelezen (Op een brokkenmaffiasite) dat rijst alleen gegeven mag worden als het 4 uur gekookt is ofzo.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:19

Vasten 24 uur, wel zorgen voor voldoende vocht (liefst ORS). Dan heel geleidelijk aan voer geven

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:34

Ik ken nu ook wat honden die waterdun poepen, waaronder de mijne.
Kan een virusje zijn of door buiten sneeuw happen, hetzelfde als dat wij te snel te koud drinken.
Als de hond wel nog drinkt en hij niet ziek toont, kun je eerst rijst met wat gekookte kip proberen.
Als hij echt ziek is zou ik naar de da gaan en ook moet hij goed blijven drinken, eten kan best een dagje zonder, dat moeten alleen ook geen dagen worden.
Dus kijk het een dag aan.
En wat het poepruimen betreft, sta snachts nog eens op en kijk of hij nog eens moet poepen.
Dit is wat ik doe.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:38

Nikka schreef:
Vasten 24 uur, wel zorgen voor voldoende vocht (liefst ORS). Dan heel geleidelijk aan voer geven

Yep dat is 'em!
Dit zorgt eerst voor stabiliteit zodat je dan later weer rustig aan kunt opbouwen.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:39

Chiqa schreef:
ukkiepuk schreef:
100 gram gekookte kip en 100 gram gekookte rijst per 10 kg LG hond. .

Ik heb op een DA site gelezen dat je juist met rijst weer op moet passen ivm gistingsdiarree.
Vast je dan ook een hele dag met je hond?

Ik heb dus gister een eetlepel rijst gevoerd welke er snacht sweer uitkwam dus ben een beetje huiverig geworden met rijst.

ook heb ik gelezen (Op een brokkenmaffiasite) dat rijst alleen gegeven mag worden als het 4 uur gekookt is ofzo.

Ik heb deze info van een internist toen ik in de praktijk werkte...Vraag het aan 10 verschillende mensen en je krijgt 10 totaal verschillende antwoorden Haha!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:46

wij geven onze boxer altijd een beetje witbrood.
Werkt bij haar altijd goed. Rijst en kip sloeg bij haar niet aan.
Verder natuurlijk zorgen dat ze niet uitdroogt. Vaak is het met een paar dagen helemaal opgeknapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:50

ukkiepuk schreef:
Ik heb deze info van een internist toen ik in de praktijk werkte...Vraag het aan 10 verschillende mensen en je krijgt 10 totaal verschillende antwoorden Haha!

Ik geloof je graag...Heb nog nooit zoveel tegenstrijdigheden gelezen als over dit onderwerp.
Weet je wat mijn eigen DA zei? Gewoon haar normale voer geven, zal ze minder kans hebben dat ze overgevoelig reageren met diaree dan vreemde dingen die ze nooit krijgen als melk (Deze hebben ook veen voors an na's) wittebrood beschuit (bevatten granen gaan honden toch juist van aan de race?)
en rijst....

Wordt er gek van Boos!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:07

Ach gut voor Chiqa, leuk hè huisdieren Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 23:12

Moet ik eerst een dag vasten en dan kip met rijst voeren?
Kan ik niet direkt beginnen met kip en rijst?

Rijst heeft ie gisteravond gehad in de hoop dat dat zou helpen maar helaas niet voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:21

Ukkiepuk, nog beter leuk he internet Haha!

Vroeger ging je uit van het advies van een persoon,
hooguit mss nog een kennis that's it.
Nu lees je zoveel dat je er dol van wordt ondertussen
heb je wel een hond die niet lekker is.

anneliesdj schreef:
Rijst heeft ie gisteravond gehad in de hoop dat dat zou helpen maar helaas niet voldoende.

Nou zoals ik al zei, heb dat ook gedaan was geen succes dus zou als ik jou was eerst vasten maar kan je even antwoord geven op de vragen? Want wij weten natuurlijk niet hoe ernstig het is.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:24

Mijn hond had laatst ook diaree.

We hebben het volgende gedaan:

Eerst een dag vasten en inderdaad zorgen voor voldoende drinken.

Dan de dag erna een klein gedeelte van het voer geven verdeeld over meerdere porties.
Dit dan verder uitbouwen.

Meestal zijn de darmen bij diaree wat geiriteerd en door meerdere keren een kleine maaltijd te geven belast je ze niet zo erg.
Als de diaree aanhoudt kan het zijn dat het van virale infectie over is gegaan naar bacteriele infectie en dan moet je wel even naar de dierenarts

Bij mijn hond kon kip geven overigens ook niet omdat ze daar allergisch voor is.

succes nog!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:26

Is ook moeilijk niet ieder dier reageerd hetzelfde op bepaalde dingen, dat is bij mensen ook zo.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 23:38

Chiqa schreef:
Nou zoals ik al zei, heb dat ook gedaan was geen succes dus zou als ik jou was eerst vasten maar kan je even antwoord geven op de vragen? Want wij weten natuurlijk niet hoe ernstig het is.

Je bedoelt of hij koorts heeft of rusteloos is?
Hij is gewoon net als normaal, koorts heeft ie niet, is lekker actief als altijd.
Ik weet niet wat hij gegeten heeft maar ik gok iets uit de houtwal hierachter, buren gooien daar wel vaker etensresten neer en hij is vrij gevoelig voor dat soort dingen. Het is een Duitse Dog en die zijn vaker gevoelig voor maagproblemen.