ik heb al een paar jaar een nogal debiele grasparkiet. alle soortgenoten worden afgemaakt ongeveer. soms wordt hij vriendjes, maar dan ineens slaat zijn gedrag weer om naar agressie.
nu heeft hij weer iets nieuws: hij eet van de muur...ja ik weet het, dat klinkt raar, en dat is het ook... mijn raam zit wat verder naar buiten dan de muur, en daar heb je dus een hoek zitten van de muur. die muur is gewoon van steen en is gestuuct en geverfd. hij heeft er al een hele hoek van weggevroten, en lijkt nergens last van te hebben...
hij krijgt al gewoon kalk in zijn kooitje, heeft een knaagstok, heeft zo`n stok om zijn snavel en nagels aan te slijpen (die gebruikt hij voornamelijk om zijn kop op te jeuken wat hij andere vogels niet wil laten doen en dus dan zelf maar moet doen...) voer of andere dingen zijn allemaal hetzelfde gebleven, dus ik snap niet zo goed waar de verandering in gedrag nu weer vandaan moet komen.
als ik het zie dat hij het doet jaag ik hem daar weg, maar hij zit dag en nacht los, dus kan er ook knagen wanneer ik er niet ben (en ik ben niet van plan hem op te sluiten als ik er niet ben... dat doe ik alleen als er visite is die bang voor hem zijn)
de hoek is behoorlijk aangevroten. je kunt het van afstand ook duidelijk zien. zou ik er wat op moeten smeren? maar dan nog is het `symptoombestrijding`.
herkent iemand het? wat hebben jullie gedaan?
iemand die het niet herkend maar wel ideeen er over heeft?