Dringend! katten koppelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Dringend! katten koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:40

Hallo allemaal, ik heb dringend jullie tips en adviezen nodig!

Ik ga zo de kat van mijn moeder ophalen bij het dierenpension, ze kan er (tijdelijk) niet voor zorgen omdat ze niet thuis is...
Ik hoop dat het goed gaat met mijn eigen kat...
't zijn trouwens broer en zus..gecastreerd en gesterilliseerd...

mijn kat kan dag en nacht naar buiten door het raam dat altijd open staat... de kat van mijn moeder is ook gewend om buiten te zijn... Hoe kan ik dat het beste aanpakken... allebei binnenhouden, of alleen mijn eigen kat naar buiten doen...

Lousje22

Re: Dringend! katten koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:45

Zou de kat van je moeder even in de reismand laten zitten en in de woonkamer zetten, dan kan je eigen kat even wennen dat hij er is en dan zet je het deurtje open en laat je ze gewoon even hun gang gaan. Heeft bij mij altijd goed gewerkt. Ik probeerde er altijd wel op te letten dat ik de nieuwe kat niet veel meer aandacht gaf in het begin dan degene die ik al had, kan jaloezie opwekken. Mijn oudste mannetje is nogal jaloers Lachen

Met naar buiten gaan kan ik je niet helpen, die van mij blijven alle 4 binnen omdat ik aan drukke weg zit. Als ze het beide gewend zijn, lijkt me dat je ze ook wel samen naar buiten kan laten. Of eerst de nieuwe in de tuin. (moet je er alleen bij blijven, das minder met dit weer)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:48

Ik vind dat lousje gelijk heeft Lachen Zo zou ik het ook aanpakken...

Als de kat van je moeder gewend is en weet waar ze nnu der voer krijgt kan ze wel naar buiten, dan komt ze iniedergeval terug.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:49

ik woon in een appartement... aan de achterkant kunnen ze via mijn terras het dak van een garage op... en daar kunnen ze niet vanaf...
beneden, via het raam van de voordeur, kunnen ze "echt" naar buiten... zou mijn kat die "nieuwe" uiteindelijk mee op sleeptouw nemen?

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:41

Je kat zal de weg wel terugvinden, toen ik net in dit huis woonde smeerde het vrouwtje hem nog weleens tussen mijn benen door naar buiten en dit 'savonds. Was doodongerust maar ze kwam iedere keer weer terug. Het kan inderdaad zijn dat jou kat die andere meeneemt maar zou ze dan eerst zeker week geven om aan elkaar te wennen zodat ze misschien meer het gevoel krijgen dat ze 'bij elkaar' horen. Mijn hele 'katten familie' is per ongeluk ook een keer op stap gegaan maar één ervan ging toch echt d'r eigen weg.
Blijven beesten met een eigen wil en er valt niet altijd een pijl op hun gedrag te trekken Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:51

Ehm, je gaat een vreemde kat zo ophalen en mensen zeggen dat je hem meteen wel naar buiten kan laten? Verward
Ja, katten zijn slim, maar zo geniaal zijn ze echt niet. De kat moet echt minimaal een paar dagen binnenblijven zodat hij weet dat hij weer nou jou terug moet. Ik hield zelf altijd 3 weken aan, toen mijn katten nog buiten kwamen. Je kunt je eigen kat op zich alleen naar buiten laten, maar ook dat zou ik niet aanbevelen zolang ze nog niet volledig aan elkaar gewent zijn.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 14:57

ik heb mijn eigen kat net toch even naar buiten gelaten... klein beetje rust in de keet Haha!
de "nieuwe" loopt de hele tijd vrolijk door het huis, de boel te verkennen, mijn kat loopt daar de hele tijd grommend achteraan..
Ze hebben net allebei wat lekkers gehad..

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:00

Ik heb ook altijd geleerd zeker 3 weken binnenhouden in een nieuw huis of bij een nieuwe kat. Zou het ECHT NIET aandurven om hem gelijk naar buiten te sturen Nagelbijten / Gniffelen
Kat van mn moeder vroeger die ze mee had genomen uit ouderlijk huis is 3 keer terug naar 'huis' gelopen, tot mijn moeder hem een flinke tijd opgesloten had binnen, toen snapte de kat dat hij daar hoorde en kwam hij gewoon elke keer weer terug.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 15:02

ik laat de "nieuwe" ook nog niet naar buiten... misschien morgen aan de achterkant... daar kan hij namelijk geen kant op...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:04

nieuwe kat zeker binnenhouden, eigen kat liefst ook omdat je kans hebt dat die geen zin heeft om terug te komen omdat er een indringer is. verder lekker hun gang laten gaan en niet teveel mee bemoeien

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:52

[quote="Mystica"]Ehm, je gaat een vreemde kat zo ophalen en mensen zeggen dat je hem meteen wel naar buiten kan laten? Verward

Weet het niet, maar er wordt aangeraden zeker een week te wachten met naar buiten laten mits het in de tuin is en je erbij blijft Lachen

Sanne, mooi dat ze elkaar wel accepteren tot nu toe en dat die van je moeder zich op z'n gemak voelt. Succes verder.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 09:36

Nou, de "nieuwe" heeft de hele nacht voor onze deur zitten mauwen.. geen gehoor aan gegeven, anders blijft ie dat doen..
Onze eigen kat blijft grommerig en chagerijnig...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 09:50

Hoelang moet ik het trouwens aankijken, dat geruzie en geblaas van mijn eigen kat?

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:56

Vechten ze niet met elkaar?
Toen ik mijn vierde katje kreeg, heeft de jongste het 2-3 dgn gedaan, het vrouwtje een week en daarna af en toe sloeg ze als het haar niet zinde als de nieuwe in de buurt kwam. Het mannetje heeft het zeker 2 weken gedaan.
Zolang ze niet vechten en elkaar open halen zou ik het gewoon even aankijken.
Jou kat zal het toch zien als een indringer misschien.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 11:59

nee, ze vechten niet...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:03

Gewoon zo laten gaan dan zou ik zeggen. Misschien komt het nog wel even tot een uitbarsting om aan te tonen wie de baas is maar dat zal wel snel gedaan zijn lijkt me.
Lekker binnenhouden en als jouw eigen kat graag buiten is lekker laten gaan. Voor hoe lang heb je deze kat?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 12:08

Voor onbepaalde tijd.. mijn moeder is dringend opzoek naar woonruimte, en het is maar de vraag of er een kat geaccepteerd wordt door de verhuurder.. en anders blijft ie gewoon..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:25

Zodra je dát laatste weet zou ik m pas naar buiten laten of in ieder geval pas over een paar weken.

Dat grommen en blazen is normaal en kan een paar weken duren afhankelijk van hun beider gemoedstoestand en sociale vaardigheden, kan ook zomaar over zijn en dat ze gaan spelen etc.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 17:37

ze zijn net samen op het platte dak geweest, waar ze niet af kunnen... hebben ze zich even lekker uit kunnen leven...