Senna, je-weet-wel-kater, is 4 en schaars op gewicht, zou wel wat bij mogen van de DA. Is niet echt geinteresseerd in eten, tenzij het om rosbief of een stukje kipfilet gaat

Milo is anderhalf, en na haar sterilisatie behoorlijk aangekomen. Die heeft totáál geen problemen met snel en veel eten

Ik voer Orijen brokken en ze eten wat vlees/vis mee (rauw), en daar ben ik echt super tevreden over. Kattenbak is veel minder, Senna heeft sindsdien niet meer 'normaal' gekotst (alleen dus na te veel/snel eten) wat hij regelmatig deed en van Milo heb ik zelfs nog nooit wat opgeruimd. Ze zien er eigenlijk echt super uit, alleen Milo mag wel een kilootje lichter.
Omdat Senna zo'n slechte eter is staat er eigenlijk onbeperkt brokken, en tja, daar doet Milo zich tegoed aan. Ik zou Milo aangepaste hoeveelheden moeten geven, bijv. 3x per dag, maar dat zou betekenen dat ik dat bij Senna ook moet doen en ik ben juist bang dat hij daarvan meer gaat afvallen... Ook omdat hij nooit veel tegelijk eet, maar veel kleine beetjes over de hele dag.
Iemand tips en ideeën?