Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

) 
(joost mag weten waar die vandaan komt
)
Maar we hebben kippen en dus -> muizen. Onze achterburen hebben hetzelfde ook kippen en dus muizen. Volgens mij is het beest zo overvoed dat hij niet eens meer honger heeft. Regelmatig liggen er muizen onder de boom die wel dood zijn, maar verder niets. We voeren hem dan ook niet. Er zitten hier wel meer uilen. Bij mij vriend voor het huis woont er ook 1 in de boom. Gek wordt je van dat beest, een herrie dat ie maakt
Ik weet ook niet of je ze wel kunt lokken met voer. Het ligt er puur aan of er geschikte nestplekken in de buurt zijn.

Die was het niet. Deze heeft veel meer zwart dan die die ik zag
Mystica schreef:Nee, ook niet. Hij was echt gestippeld zoals een zilverwyandotte, maar dit was zeker geen kip
Die zie ik dagelijks de weg over stuiven 
en potentieel snackmateriaal (vanachter het raam gelukkig), heb ook een klein uiltje achter in de schuur en vindt regelmatig uileballen op mn terras! bleh!
Ik heb aan de rozenboog/pergola een pindanet en wat vetbolletjes opgehangen, maar poes klimt zo de pergolapaal in, ondanks de klimroos die er tegenaan zit en mevrouw gaat dan bovenop de rozenboog zitten. Naar beneden kijken naar de vogeltjes. gek he dat er dan geen vogeltjes meer komen eten. In de seringenboom hangt een lange pindaslinger. daar komen de kauwen op af (zitten in de schoorsteen) en een vlaamse gaai. Hobby schreef:Ik heb een hele kolonie ringmussen in mijn tuin. Daarnaast heb ik een grote groep vinkjes in de tuin, een paar merels, een roodborstje, een paartje Turkse tortelduiven, een paartje eksters, koolmeesjes en pimpelmeesjes. Eens per dag strijkt er een groep roeken in de paddock van de paarden neer. Ik heb geen idee wat ze daar als voedsel vinden, maar ze blijven trouw komen.
Vorige winters had ik ook nog lijsters in de tuin, maar dit jaar heb ik ze nog niet gezien.
Lekkere warme maaltijd
. Ik moet zeggen dat 'mijn' mussen ook erg blij zijn met de verse paardenmest, net als met de muesli die mijn paarden knoeien... 
vliegen ze af en aan......