jeah wij krijgen een nova scotia duck tolling retriever pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

jeah wij krijgen een nova scotia duck tolling retriever pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 15:02

Kom ik weer met het verhaal "hondje"

Ik had een puppy foto op de achtergrond gezet van mn ouders de computer!..: wat blijkbaar goede gevolgen heeft gehad..

Ik deed de computer aan en mn moeder zei, oohw d, J vondt dit hondje ook erg leuk!..

ik zo.. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! maar niks zeggen natuurlijk..

Ja zegt ze hij is wel schattig he.

Ik zo ja!, dat is hij wel ja, maar ja, jullie willen niet mee kijken op het internet/of bij adresjes bij mensen thuis, en vooral jij verwacht dat zo ff een puppy komt aanwaaien van hallo... Clown

Nee hoor zegt ze, ik verwacht nu echt dat er een hondje komt.

Ik zo ja, dan moet je er wel wat voor doen, maar je vertikt het! ik heb al vaker gezegd dat er ruim een half jaar een wachttijd staat bij de adresjes die wij hadden uitgekozen..
Dan mogen wij daar nu wel achter aan, en dingen gaan uitzoeken, en langs mensen gaan op zn puppy de reserveren, anders hebben we in het voorjaar echt geen hondje hoor.

en toen kwam ze naarst mij zitten..

We hebben 4 adresjes uitgezocht die rond dec gedekt zijn, in feb uitgerekend zijn en rond april/mei weg mogen.
Mailtjes gestuurd, naar de mensen, en nu wachten op een antwoord

We zijn dus ook uit over het ras!.

nova scotia duck tolling retriever
Deze had ik op de achtergrond.
Afbeelding
Afbeelding

Als ze volwassen zijn
Alleen wij willen een hele dronkere kleur met zwarte ogen! Knipoog
Afbeelding
Afbeelding

En als het naar zn nieuwebaasje mag
Komt zij zo bij ons
Afbeelding

Wie weet er nog een leuke meisjes naam? kort en krachtig!

Zoals: kia, luna,luca etc..beetje zo kort en toch duidelijk!. mag ook een 2de naam hebben zo als luca jane of zo..

Groetjess

PercyLeen

Re: jeah wij krijgen een nova scotia duck tolling retriever pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:08

Gossie! Wat een mooie hond zeg Lachen Veel plezier er alvast mee! Al duurt het wachten errug lang waarschijnlijk Knipoog

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:10

Wat een mooie honden zeg! Hebben die niet vreselijk veel beweging nodig? Lijkt me wel leuk hoor, maar wel een uitdaging!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:12

Nooit geweten welk ras je bedoelde maar ze zijn wel supermooi! Heb je ook een voorbeeld van een donkere? Die lichte ken ik wel Knipoog

marleen_usar

Woh wat een mooi beest zeg, daar zal je wel bekijks mee hebben.

juval

oh! wat een leukerd!! ik kende dat ras helemaal niet, maar ze zijn superleuk zeg. Worden ze formaat golden retriever?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 15:18

jeanine: ja dat zal wel heeel lang gaan worden voor mij maar ja heb geduld.. Pling

babel: ze hebben inderdaad veel beweging nodig en houden ook van spelletjes etc, appoteren etc..het is de bedoeling dat zij uiteindelijk savonds mee gaat naar de paarden, en in het weekend ongeveer mee gaat met ritten van 2 a 3 uur, en dan nog behendigheid! dus moet goed komen denk ik Pling

Shanna: ja heb ik wel: dit is als die donker is:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... 7%26sa%3DN

marleen: haha dat hoop ik wel, ik vindt ze prachtig heel goed karakter hebben ze ook.. Haha!

Juval: ze worden kleiner als een golden retriever: mannetje rond de 51/55 cm, vrouwetje tussen de 45/48 cm

Weet iemand nog leuke namen? Haha!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:21

GEWELDIGE HONDEN!

Ik hoop dat er nog een pup voor je vrij is, toen ik vorig jaar op zoek ging waren er overal enorme wachtlijsten.. Het is eerst bij toeval een asiel hond geworden, maar wij gaan binnenkort ook voor een pup kijken.

Overigens vind ik de lever kleurigen helemaal geweldig, alleen zie je die niet zo vaak Lachen

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:23

Jaa, ik ken ze ook, uit je topic kan ik afleiden dat je ze heel mooi en schattig vindt, maar ik hoop dat je ze niet alleen puur op het uiterlijk gekozen hebt. Nova Scotia's hebben namelijk heel veel beweging nodig, ze zijn niet gesteld met driemaal daags een blokje om. En ze zijn zeer intelligent, waardoor ze zich gaan vervelen als daar niets mee wordt gedaan, dit leidt tot zenuwachtige of agressieve honden...
Ze zijn heel geschikt voor sporten zoals flyball en behendigheid e.d...
Maar al bij al, het zijn heel fijne honden, en je gaat vast veel plezier beleven aan hem/haar! Haha!
Ze zijn écht prachtig, mijn volgende wordt er ook zo één! Knipoog

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:23

Een heel woord om uit te spreken Tong uitsteken Ik hou niet zo van honden maar ik vind dit wel een bijzondere en mooie hond. Veel plezier ermee!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 15:23

Bubsj schreef:
GEWELDIGE HONDEN!

Ik hoop dat er nog een pup voor je vrij is, toen ik vorig jaar op zoek ging waren er overal enorme wachtlijsten.. Het is eerst bij toeval een asiel hond geworden, maar wij gaan binnenkort ook voor een pup kijken.

Overigens vind ik de lever kleurigen helemaal geweldig, alleen zie je die niet zo vaak Lachen

Ik heb wel emailts die nu nog zeggen dat ze pups hebben 4 mails had ik!.. Haha! gelukkig want ja het is nu al wel een wachtlijst je moet je nu al opgeven voor puppys die dan geboren worden en weg mogen rond mei Sigaar maar ja..

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:24

super leuke honden!
euh,, Gucci? Dior? ik ga later mijn rottweiler Different noemen Lachen is weer is wat 'anders' Knipoog

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 15:25

ChrlOtte schreef:
Jaa, ik ken ze ook, uit je topic kan ik afleiden dat je ze heel mooi en schattig vindt, maar ik hoop dat je ze niet alleen puur op het uiterlijk gekozen hebt. Nova Scotia's hebben namelijk heel veel beweging nodig, ze zijn niet gesteld met driemaal daags een blokje om. En ze zijn zeer intelligent, waardoor ze zich gaan vervelen als daar niets mee wordt gedaan, dit leidt tot zenuwachtige of agressieve honden...
Maar al bij al, het zijn heel fijne honden, en je gaat vast veel plezier beleven aan hem/haar! Haha!

Ja daarom, dat weet ik, daarom mag zij ook mee naar de paarden elke avond, en overdag zal mn moeder de hond uitlaten moet goed komen denk ik, we hebben een grot weiland voor ons huis dus dan kan mn moeder wel ff spelen met hem!... Haha!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:26

StillAngel schreef:
Een heel woord om uit te spreken Tong uitsteken Ik hou niet zo van honden maar ik vind dit wel een bijzondere en mooie hond. Veel plezier ermee!

Daarom noemen we ze eigenlijk gewoon 'Tollers' Knipoog

ChrlOtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:30

winia4ever schreef:
ChrlOtte schreef:

Ja daarom, dat weet ik, daarom mag zij ook mee naar de paarden elke avond, en overdag zal mn moeder de hond uitlaten moet goed komen denk ik, we hebben een grot weiland voor ons huis dus dan kan mn moeder wel ff spelen met hem!... Haha!

Jaa, dan gaat het vast goed komen! Haha! En als je ze vroeg laat wennen aan de paarden, kan ze misschien meegaan op wandeling.
Dat wil ik écht met die van mij (als die er ooit komt) gaan doen, lijkt me echt genieten!
Oja, een naam: Yuki (spreekt uit als Joekie), Maya, Gucci, Donna,... Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:32

Deze zijn zo mooi!
Op mijn stage plek op de middelbare liep er ook vaak zo'n hond. Helemaal verliefd op Lovers Puck?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 15:36

Jaa, dan gaat het vast goed komen! Haha! En als je ze vroeg laat wennen aan de paarden, kan ze misschien meegaan op wandeling.
Dat wil ik écht met die van mij (als die er ooit komt) gaan doen, lijkt me echt genieten!
Oja, een naam: Yuki (spreekt uit als Joekie), Maya, Gucci, Donna,... Haha![/quote]

Ja gelijk als wij haar hebben gaat ze mee, het was ook de bedoeling dat ze in het weekend dan ritten maakte van ongeveer 2 a 3 uur wel opbouwend natuurlijk Knipoog
Ik heb nou een hond mee van een kennis, en die luisterd zo goed dat hem helemaal los laat! dat wil ik hopelijk ook met haar.. Haha! Daarom ook dit ras, karakter is heel goed, luisteren goed, leren goed, geduldig, lief, aanhankelijk, kan met honden en katten, kan met kinderen en grote mensen, kan op zn tijd alleen zijn, maar moet hem wel bezig houden. Knipoog

donna het mn verzorg paard! de andere namen van iedereen zal ik in de groep gooien. Knipoog

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:25

Er zijn maar weinig rassen waar ik nog nooit van gehoord had; maar dit is er één!
Wat een prachtige hond !!
Ik heb wel eens zoiets gezien, ik dacht dat je heel veel geluk moest hebben met kruisen wilde je zoiets moois fokken...
Ik hou dit ras dus mooi even in m'n achterhoofd voor als wij nog eens een hond aanschaffen!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:29

Weet wel dat het een hond is dat graag jaagt Knipoog

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:40

Trouwens, toen ik naar haar keek leek Luna een mooie naam voor dr maar moet je zelf weten Knipoog

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:51

Gefeliciteerd, leuk zeg, wij wilde eerst ook een Tolling retriever, maar zijn uiteindelijk toch voor een Aussie gegaan, nogmaals Gefeli Knipoog

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 16:58

op de foto is haar nog niet he!..haha dat zijn voorbeeldjes van het ras... Haha!

Welke hond heeft een jagtlust! om het maar zo te zeggen!..denk een goeie opvoeding wel goed is.. Haha!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:02

super leuk!! Kennisen van ons hebben er 2 Haha! teefje genaamd Milou en reutje heet Benjo Lachen prachtige honden maar zoó slecht opgevoed Nagelbijten / Gniffelen

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 17:03

hahaha, denk dat dat ook wel een grote rol speelt!..

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:04

Leuke honden zeg!!

Pas je wel op dat als je dan eindelijk je puppy straks hebt, je niet teveel beweging geeft? ( rennen naast fiets etc, slecht voor zn groei bij teveel)