Hij heeft er deze keer geen moeite voor gedaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

Hij heeft er deze keer geen moeite voor gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:22

Wij hebben een echte jagerskat. Hij komt bijna elke dag wel met iets thuis van een muis tot een vogel om vervolgens dit in de kelder te gaan op eten Hamer . We moeten als we thuis zijn ook altijd eerst van hem komen kijken (hij blijft echt dan mauwen tot we komen) voordat hij er aan gaat beginnen. Ooit heeft hij eens slepend over de grond een jonge zwaan mee genomen, die paste nog maar net samen met hem door het kattenluikje en die heeft hij lekker thuis opgegeten Boos! .
Maar gisteren heeft hij dus echt geen moeite genomen om de jacht zelf te doen. Hij kwam met een muizenval aangelopen met daarin een muis klem, die hij dus netjes tussen de val uit heeft op staan te eten. Bij wie hij die dus weg heeft gejat komen we natuurlijk nooit achter Haha! .

Mirjam79

Re: Hij heeft er deze keer geen moeite voor gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:26

Ohhhhh! Die van jou is dus wel even wat erger als die van ons...
Vandeweek heb ik de kleinste van onze 2 'jagers' maar een muis afgepakt. Normaal heb ik er niet heel veel moeite mee als ze iets vangen en dit persé willen opeten, maar dit ging mij toch even iets te ver: een platte bevroren muis en daar vanalles uit proberen te trekken Boos!
Maar goed, het blijven echte jagers, vooral als je lekker veel ruimte hebt!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:35

nobbygaard schreef:
Wij hebben een echte jagerskat. Hij komt bijna elke dag wel met iets thuis van een muis tot een vogel om vervolgens dit in de kelder te gaan op eten Hamer . We moeten als we thuis zijn ook altijd eerst van hem komen kijken (hij blijft echt dan mauwen tot we komen) voordat hij er aan gaat beginnen.

Wat is daar erg aan? Katten zijn jagers en tja, die jagen. Als ze prooi mee naar huis brengen is dat een kadootje voor jou, vandaar dat hij wil dat je komt kijken. Als je nou eens wat enthousiaster doet en hem op zn minst vertelt (op een manier die je kat begrijpt) wat een gewéldige jager hij is lijkt me dat heel goed voor de kat-mensverhoudingen bij jullie thuis Clown

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 15:02

hestejente schreef:
nobbygaard schreef:
Wij hebben een echte jagerskat. Hij komt bijna elke dag wel met iets thuis van een muis tot een vogel om vervolgens dit in de kelder te gaan op eten Hamer . We moeten als we thuis zijn ook altijd eerst van hem komen kijken (hij blijft echt dan mauwen tot we komen) voordat hij er aan gaat beginnen.

Wat is daar erg aan? Katten zijn jagers en tja, die jagen. Als ze prooi mee naar huis brengen is dat een kadootje voor jou, vandaar dat hij wil dat je komt kijken. Als je nou eens wat enthousiaster doet en hem op zn minst vertelt (op een manier die je kat begrijpt) wat een gewéldige jager hij is lijkt me dat heel goed voor de kat-mensverhoudingen bij jullie thuis Clown

We zijn altijd enthousiast als hij ermee thuis komt en gaan ook altijd kijken. We prijzen hem dan ook altijd dat hij zou goed zijn werk heeft gedaan en dat hij zo knap is. Maar dat wil toch niet zeggen dat we er blij mee moeten zijn. Onze verhoudingen met de kat zijn super goed, daar hoeven wij echt niets aan te veranderen hoor. Buren vinden het net een hond zoals hij zich bij ons gedraagt.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:51

Hahaha nou die had er dus ook echt geen zin in! Haha!
Wel een slimme kat! Knipoog

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:53

Haha, wij hebben 3 van die bengels die ook altijd met van alles aan komen zetten, maar sinds wij ze eendagskuikens voeren is het stukken minder geworden Lachen Veel succes verder Tong uitsteken Vind het altijd knap dat ze ze weten te vangen, maar het gekraak van de botten is altijd wat minder als ze opgegeten worden..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:56

Slim bekeken Haha! Onze stalpoes jaagt ook als de beste, zo brengt ze regelmatig een konijn mee naar binnen, dat eet ze dan voor de helft op en de rest bewaart ze, dus als je de hooistal in loopt moet je uitkijken dat je niet op de rest gaat staan (iew).

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:55

Die van mij is zo lui als wat. Doet niet eens moeite. Vroeger wel, kwam ze altijd met een muis thuis en die legte ze dan net om de hoek bij het halletje. Dus als je 'sochtends om half 7 even de krant wil pakken stap je meestal op een dode muis.

Het ergste dat ik heb gehad dat de deur van mijn slaapkamer openstond en toen heeft ze een dode muis op mijn dekbed gelegd. Heb toch staan gillen om half 7. Op zich wel heel aardig van haar maar doe het dan niet op mijn dekbed:o

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:32

Gemak dient de mens (en blijkbaar ook de kat) *LOL*
Wat een slimmerik zeg *LOL*

Wij hebben ook 1 kat met een nogal goed ontwikkeld jachtinstinct (de andere 2 hebben dat niet, die zijn meer van de brokjes Knipoog) en ik heb er ook altijd gemengde gevoelens bij hoor.
Als ie met iets thuis komt dan bestuit ik hem ook en probeer ik enthousiast te doen, maar diep in m'n hart vind ik het eigenlijk een rotstreek Knipoog *LOL*
Het is natuurlijk gewoon de natuur en het instinct van een kat en daar heb je het maar mee te doen, maar wat mij betreft had de schepper dit stukje natuur/instinct wel weg mogen laten bij onze huiskatten. 't Is overigens al een hele tijd geleden dat ik een kadootje ontvangen heb, het zal wel te koud zijn Cool

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:34

Onze poes presteerde het om met een LEVENDE rat door het kattenluik naar binnen te komen. Sinds die tijd heb ik er voor gezorgd dat zij niet verder kon komen dan dan de schuur en de bijkeuken. Ik wilde eerst zijn wat zij meenam voor ze verder het huis in mocht.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:55

Als we het over de duvel hebben...... onze jongste telg is vanmiddag voor het eerst thuisgekomen met een vogel *LOL*
Volgens mijn hubbie (hij was op dat moment thuis) was de staat waarin de vogel verkeerde wat dubieus, hij vermoedde dat de vogel al een tijdje dood was (leek bevroren Haha!).
Ik hoop dat ie voortaan gewoon met z'n gedroogde bruine bonen en propjes blijft spelen en die vogelfratsen achterwege laat *LOL*