Onze kat heeft voerneid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Onze kat heeft voerneid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:20

Sinds de zomervakantie van 2007 zijn wij in het bezit van een hele leuke en lieve kat. Deze is als een paar weken oud mormeltje tot een volwassen monster opgegroeid bij ons.

Onze beide katten mogen maar al te graag binnen zijn, en dat zijn ze o.a. vaak tijdens etenstijd (Meestal zijn ze dan de hele dag buiten geweest en als wij thuiskomen willen ze mee naar binnen). De oudste kat blijft lekker liggen waar die ligt, maar de jongste (Waar het mij ook om gaat) springt wakker en scharrelt steeds rond de etenstafel. Die doet niet veel anders dan steeds schooien en miauwen. Hij blijft overigens wel netjes met 4 pootjes op de vloer.
Als wij klaar zijn met eten wordt alles in de vaatwasser gezet, dan loopt de jongste (De oudste ligt nog steeds te maffen) continu voor je tenen en doet niets anders dan miauwen. Hij weet donders goed dat als de vaatwasser is ingeruimt zij eten krijgen..

De oudste kat wordt opgehaalt en krijgt samen met de jongste 'zachte brokken'. Dit gebeurd nu overigens met een afstandje tussen elkaar. De jongste kat vliegt steeds als een gek naar de oudste toe om zijn eten op te eten terwijl hij nog niet eens z'n eigen op heeft. Daarom staat pa er 9 van de 10 bij om het in de gaten te houden. Een tijdje geleden was het 'zo erg' dat meneer z'n eten maar ergens anders op moest eten, want 'normaal' eten kon niet.

En het is echt niet zo dat ze hier geen of te weinig eten krijgen.

Iemand die het herkent of een oplossing weet?

Pinkey

Re: Onze kat heeft voerneid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:25

tijdens het eten de kat negeren, en tijdens de vaatwasser in ruimen. Geen eten geven, en als er per ongeluk iets valt het direct oprapen en niet tegen de kat praten als hij/zij het eerder heeft maar gewoon afpakken en wegduwen en weer verder negeren Knipoog
Verder ze apart van elkaar laten eten, dan krijg je geen problemen. Ik ken het. Ik woon nu in een huis met 4 katten, en daar verwisselen ze bij blikvoer regelmatig van bakje Nagelbijten / Gniffelen
dus moest 1 met speciaal voer op de kast eten. Toen was er geen probleem meer.

Ik ken het probleem en er is niet veel meer dan dit aan te doen, een kat is een totaal eingenzinnig beestje dus echt trainen oid heeft meestal geen zin. Gewoon duidelijk zijn en echt echt niet voern als jullie aan tafel zitten..

Verder is het toch gewoon heel slim dat ze weten dat als de vaatwasser is ingeruimd ze eten krijgen? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Pinkey op 07-01-09 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:26

ik heb ook 2 katten maar voor hun staat er de hele dag voer en geen vaste tijden waar ze het krijgen zo zeuren ze er ook niet om.
jou kat word gewoon opgewonden omdat hij weet dat zijn voer eraan komt.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:29

Hij krijgt al geen eten als m'n ouders bezig zijn om de vaatwasser in te ruimen. Als dat klaar is dan krijgen ze eten. Ja

Thanks! Lachen

@ latnahc2; Bij ons staat de hele dag ook door gewoon brok klaar hoor. Daar kunnen ze van eten wat ze willen en dat gebeurd ook. Maar tijdens het voeren van de zachte brokken gaat het mis. Knipoog

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:33

ff tussendoor, zacht voer is helemala niet zo goed voor ze he Clown je kan beter alleen maaltijdbrokjes geven. Dan heb je ook dit probleem helemaal niet meer Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:12

Mijn katten krijgen 2x per dag te eten, omdat ze niet allemaal hetzelfde krijgen en allemaal dus apart moeten eten (uit hun eigen bak).

Er zit 1 crimineel bij, dat is die witte. Die doet altijd alsof hij al levenslang wordt overgeslagen en als zijn bakje er staat, dan doet hij alsof de wereld vergaat en schrokt alles binnen no time naar binnen. Zijn plank-genootje (hij eet samen met een andere op een brede plank) is tegenwoordig wel zo brutaal om zijn snuit met haar pootje weg te duwen als hij haar eten wil jatten en dan gaat hij op z'n gemak zitten wachten.

Ik zou dus ook niet weten wat je hiermee kunt...

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 17:55

Pinkey schreef:
ff tussendoor, zacht voer is helemala niet zo goed voor ze he Clown je kan beter alleen maaltijdbrokjes geven. Dan heb je ook dit probleem helemaal niet meer Knipoog

Als ik elke dag patat moest eten dan zou het me ook de strot uitkomen!!

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:57

_PassoaJus schreef:
Pinkey schreef:

Als ik elke dag patat moest eten dan zou het me ook de strot uitkomen!!

wie zegt dat maaltijdbrokjes allemaal hetzelfde zijn?
maar laat maar hoor, dan niet Lachen
Ik wil je alleen helpen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:22

komt poes misschien van een boerderij waar hij heeft moeten ´vechten´om eten? met veel nestgenootjes moeten delen of te vroeg bij mamma vandaan gekomen? dan heeft ie niet leren delen waarschijnlijk en denkt dat hij snel moet eten omdat het anders wordt afgepakt.... ? zou kunnen.
Hier eten ze met zn allen hun snackie van 1 bordje en er wordt nooit gegromd of gemept, ook staan er de hele dag gewoon harde brokjes klaar. Nooit last met eten van wat dan ook. Maar poezels zijn allemaal tot 13 weken bij mams gebleven en dat zal best schelen.