Hellup, vlooien in mijn nieuwe huis! In de winter >;)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Hellup, vlooien in mijn nieuwe huis! In de winter >;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 23:01

Vrijdag heb ik de sleutels van mijn nieuwe huis gekregen, vandaag vol enthousiasme begonnen met het uitpakken van mijn spullen. Ineens merkte ik dat ik wel hele erg jeuk kreeg aan mijn been... Ik kijken, ja hoor, een stuk of 5 witte bultjes waar ik net gebeten was. En het werd steeds maar erger. Inmiddels zitten er ook beten op mijn arm, rug, buik en nek Nors opkijken Erg fijn Boos! Ik ben dus maar het huis uit gevlucht, omdat ik weiger om me leeg te laten zuigen door vlooien. Bij mijn moeder thuis meteen onder de douche gaan staan, en tijdens het uitkleden heb ik nog 3 vlooien uit mijn kleding zien springen Nagelbijten / Gniffelen Alles dus meteen de wasmachine in gegooid en de vlooien omgebracht Vork Maar nu? Scheve mond Het huis is nu nog vrij leeg, geen dieren of etenswaren etc aanwezig. Nergens in het huis ligt ook tapijt, er liggen plavuisen en houtvloer ( dus geen laminaat, maar echt dik hout)
Mijn vraag nu, wat voor spul tegen vlooien werkt hiervoor het beste? Maakt me niet uit hoe giftig het is, als ze maar weg zijn. Ik hoef er nog niet te slapen, mijn dieren ook niet, en na die tijd grondig schoonmaken maakt me ook niet uit Clown Ik wil er alleen zo snel mogelijk vanaf, ik wil er gewoon zo snel mogelijk in, maar niet met deze gratis huisdieren Verdrietig

skessa

Re: Hellup, vlooien in mijn nieuwe huis! In de winter >;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:02

een spuitbus van de Welkoop of dierenwinkel tegen vlooien gebruiken. Eventueel na het uitkomen van vlooieneitjes nog een keer.
Ik heb het 2 weken geleden zelf gedaan met goed resultaat Bloos (spuitbus van de welkoop)
Laatst bijgewerkt door skessa op 06-01-09 23:06, in het totaal 2 keer bewerkt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:03

Niks aan doen. Gewoon contact opnemen met de woningbouwvereniging. Zij zijn er verantwoordelijk voor dat dit je niet overkomt in je nieuwe huis. Zij kunnen zorgen dat er grondig tegen gespoten wordt. Dan mag je wel een paar dagen je huis net in en moet je dus die dagen terug krijgen aan huur.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:04

ja het is lekker warm binnen Tong uitsteken waarschijnlijk hebben de vorige bewoners huisdieren met vlooien gehad en de eitjes en popjes zijn achtergebleven zodra deze trilling voelen komen ze uit en springen ze dus op je....

je kan het beste een omgevingsspray halen het beste bij een dierenarts (bv indoorex spray) alle kieren goed inspuiten etc en dan 30 min de ruimte dichtlaten en daarna goed ventileren, je kan een vlooienband kopen en deze instukjes op laten zuigen door de stofzuiger zodat je bij het zuigen de vlooien in de zak ook doodt..

heb je zelf ook dieren? bescherm die dan ook goed!

vies he al die beestjes!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:04

Mijn moeder doet ook wel eens schaaltjes met een theelichtje erin , het schaaltje is dan gevuld met water en zeep. De vlooien springen naar het lichtje en of verbranden of verdrinken maar voor grote hoeveelheden is dat misschien niet te doen?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:06

De verdelger bellen,
dan hoef je ook niet opnieuw te beginnen als de andere eitjes uitkomen en ben je in 1x van alles af.
Misschien dat je de kosten kan verhalen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 23:07

Ik huur niet van een woningbouwvereniging, maar particulier Knipoog Mijn "huisbaas" woont er bij in, en heel eerlijk gezegd vind ik het ook erg banketstaaf om het te melden dat het huis vol vlooien zit Nagelbijten / Gniffelen Zeker ook omdat ze er eigenlijk geen huisdieren weer in wilde hebben, maar ik haar toch heb kunnen ompraten om me mijn eigen 3 katten mee te laten nemen. Ik kan me zo maar voorstellen dat wanneer ze nu de hele boel moet laten ontsmetten, ze mijn eigen katten ook niet zo'n goed idee meer vind Nagelbijten / Gniffelen Bloos

@Mjay: Stom van me om er niet aan te denken dat de DA wel eens iets zou kunnen hebben Clown Vlooienband in de stofzuiger vind ik ook een hele goede tip Vork Dank je Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:09

Die spuitbus die skessa noemde hielp hier ook als best, we hebben van alles geprobeerd maar die spuitbus werkt echt super! Die vlooien zijn echt rotbeesten, hopen dat je er snel vanaf bent!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 23:16

Van de Welkoop, hebben ze daar meerdere soorten, of gewoon 1? Zul je net zien dat ik straks wel de verkeerde meeneem Huilen van het lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:17

Wij hadden dan niet een van de welkoop maar een uit de dierenwinkel (discus) ik ga even op i-net zoeken of ik wat kan vinden! Anders kan je het misschien ook in de winkel vragen die kunnen meestal ook wel goede raad geven Haha!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:21

let wel op dat je de ramen dichtdoet!! Theedoek voor. Werk naar de voordeur. Eerst achteraanbeginnen dan richting voordeur. Ook gangkast, meterkast, douch, wc enz enz... deuren en ramen sluiten!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:23

bij de welkoop hadden ze maar 1 soort en die werkte uitstekend.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 23:26

Bedankt, ik zal dan eerst maar even langs de welkoop gaan voor dat spul. Verder lees ik net dat christalsoda de eitjes doodt, dus ook dat ga ik even halen Haha!
Kleine rotzakken Boos!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:29

Ja het zijn zeker rotbeesten! Ik kan niets vinden op i-net van dat vlooienspul wat wij hadden want ik weet de naam niet, als je die alsnog wilt weten moet je het maar even zeggen dan kijk ik een keer in de winkel en dan kijk ik hoe het heet. Wij deden idd ook nog stukjes vlooienband in de stofzuiger en elke keer dat spul spuiten, toen gewoon afwachten tot het weg was en toen waren ze best wel snel weg gelukkig Haha!

Ik werd helemaal gek toen ze er waren, want als je er eenmaal een hebt, dan de volgende dag zitten ze overal, nergens rustig zitten zonder 10 van die beesten weg te moeten slaan Wow!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 23:38

@ Pistasche: Praat me er niet van, ik heb nu nog overal jeuk Nagelbijten / Gniffelen
Als dat van de welkoop niet goed genoeg werkt, kom ik je wel stalken Haha!

Vraag me nu nog wel iets af Nagelbijten / Gniffelen Ik ga dus eerst spuiten, dan dweilen met dat christal-soda. Maaaaaar, kan het wel in die volgorde? Vork Of kan ik beter eerst dweilen en dan spuiten? ROFL

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:35

Mystica schreef:
@ Pistasche: Praat me er niet van, ik heb nu nog overal jeuk Nagelbijten / Gniffelen
Als dat van de welkoop niet goed genoeg werkt, kom ik je wel stalken Haha!

Vraag me nu nog wel iets af Nagelbijten / Gniffelen Ik ga dus eerst spuiten, dan dweilen met dat christal-soda. Maaaaaar, kan het wel in die volgorde? Vork Of kan ik beter eerst dweilen en dan spuiten? ROFL

Spuit eerst je huis helemaal vol! Zolang de volwassen vlooien niet dood zijn leggen ze net zo hard weer eitjes!
Helemaal vol spuiten, ramen en deuren dicht! En zolang als op de bus staat niet meer in je huis komen! Niet eerder weer naar binnen gaan, dan liever later!! Dan alle deuren en ramen open, en dweilen maar! Niet te zuinig met de soda he?!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:52

Ik weet niet in wat voor soort huis je woont maar hier was het afschuwelijk.
Ik woon in een heel oud huis, aan de rand van een dorp. Ik heb ook huisdieren en ik was keurig in maart/april al begonnen met het toedienen van vlooiendruppels. Elke maand keurig bijgehouden en ik begreep er ook geen lor van toen de hele boel begon te krabben en alles helemaal onder zat. Ik heb van alles geprobeerd, frontline, stronghold, advantage en mijn huis maar spuiten. Ik werd er helemaal kanariegek van.

Het bleek dat we een marter op de zolder hadden, die liep tussen het dak en plafond en door de muren. Daar kan je natuurlijk niet spuiten.
Godzijdank vriest het nu als een gek en zijn we eraf. Volgend jaar moet de zolder dus verbouwd en helemaal nagekeken worden.
Ik denk niet dat je in dezelfde situatie zit maar als je gestommel hoort, sporen in de tuin vind en nog steeds vliegen ziet dan weet je bij deze wat er aan de hand is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:16