Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kimonoo schreef:Een van mijn konijnen zit nu voor de tweede winter buiten, voor de andere is dit haar eerste winter buiten, we hebben een stuk tuin afgezet en daar staat het hok in. Ze zitten alleen nooit in dat hok, maar altijd er onder op de stenen. Nu vroeg mijn moeder net of ik ze vanacht naar binnen wou doen omdat het erg koud word, maar het liefst laat ik ze gewoon buiten omdat ze niet erg tam zijn en het word een hele klus om ze te vangen (op controle bij de dierenarts is altijd een drama). Wat zouden jullie doen? Ze naar binnen halen, proberen in hun hok te krijgen en er een deken overheen leggen, of gewoon lekker laten zitten? Alvast bedankt
horsee2 schreef:ik zou ze zoiezo niet naar binnen halen. Dat zijn ze niet gewend
Mij het lijkt het beste om heel veel stro in dat hok te doen en ze daar in te zetten en er dan een deken overheen doen. Dus ook voor het gaas zegmaar.
En misschien kun je het hok ook wel in een schuur zetten ofzo? Dat scheelt ook weer een paar graden
en trouwens, als ze vannacht hebben overleefd gaan ze dat vannacht waarschijnlijk ook weer doen hoor, maar ik zou zeker wel even iets doen