Konijnen buiten laten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

Konijnen buiten laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:01

Een van mijn konijnen zit nu voor de tweede winter buiten, voor de andere is dit haar eerste winter buiten, we hebben een stuk tuin afgezet en daar staat het hok in. Ze zitten alleen nooit in dat hok, maar altijd er onder op de stenen. Nu vroeg mijn moeder net of ik ze vanacht naar binnen wou doen omdat het erg koud word, maar het liefst laat ik ze gewoon buiten omdat ze niet erg tam zijn en het word een hele klus om ze te vangen (op controle bij de dierenarts is altijd een drama Vork ). Wat zouden jullie doen? Ze naar binnen halen, proberen in hun hok te krijgen en er een deken overheen leggen, of gewoon lekker laten zitten? Alvast bedankt

illi

Re: Konijnen buiten laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:03

Kimonoo schreef:
Een van mijn konijnen zit nu voor de tweede winter buiten, voor de andere is dit haar eerste winter buiten, we hebben een stuk tuin afgezet en daar staat het hok in. Ze zitten alleen nooit in dat hok, maar altijd er onder op de stenen. Nu vroeg mijn moeder net of ik ze vanacht naar binnen wou doen omdat het erg koud word, maar het liefst laat ik ze gewoon buiten omdat ze niet erg tam zijn en het word een hele klus om ze te vangen (op controle bij de dierenarts is altijd een drama Vork ). Wat zouden jullie doen? Ze naar binnen halen, proberen in hun hok te krijgen en er een deken overheen leggen, of gewoon lekker laten zitten? Alvast bedankt

ik heb mijn konijn naar binnen gedaan, want het is nou wel erg koud

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:04

ik zou ze zoiezo niet naar binnen halen. Dat zijn ze niet gewend Knipoog
Mij het lijkt het beste om heel veel stro in dat hok te doen en ze daar in te zetten en er dan een deken overheen doen. Dus ook voor het gaas zegmaar Lachen .
En misschien kun je het hok ook wel in een schuur zetten ofzo? Dat scheelt ook weer een paar graden Knipoog
en trouwens, als ze vannacht hebben overleefd gaan ze dat vannacht waarschijnlijk ook weer doen hoor, maar ik zou zeker wel even iets doen Lachen
Laatst bijgewerkt door francaa op 06-01-09 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:04

Ik heb mijn konijn ook naar binnen gehaald.
Water bevroor ook dus direct naar binnen gehaald toen het begon te vriezen.
Dan gaat ze in het voorjaar weer naar buiten.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:07

horsee2 schreef:
ik zou ze zoiezo niet naar binnen halen. Dat zijn ze niet gewend Knipoog
Mij het lijkt het beste om heel veel stro in dat hok te doen en ze daar in te zetten en er dan een deken overheen doen. Dus ook voor het gaas zegmaar Lachen .
En misschien kun je het hok ook wel in een schuur zetten ofzo? Dat scheelt ook weer een paar graden Knipoog
en trouwens, als ze vannacht hebben overleefd gaan ze dat vannacht waarschijnlijk ook weer doen hoor, maar ik zou zeker wel even iets doen Lachen

als ze naar binnen gaan zitten ze sowiezo gewoon in de garage, en daar is het nu ook vreselijk koud. Er zit wel verschil in, maar denk dat het niet veel warmer is in de garage als dat het normaal buiten is. Maar ik denk dat ik ze inderdaad maar gewoon probeer te vangen en in hun hok zet, ookal gaan ze me dan waarschijnlijk haten! Tong uitsteken

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:09

Heb je nergens in huis een koudere ruimte? Bij ons is er in de berging geen verwarming en daar is het dus aardig koud, maar het vriest natuurlijk wel niet binnen, zo is de overgang voor de konijntjes toch minder Lachen
Kan me voorstellen dat in de warme woonkamer nu niet zo gezond voor ze is...
Maar ik zou ze persoonlijk ook naar binnen halen, ze geven nu echt wel heel koude temperaturen, het water hier buiten bevriest na 5 minuten terug als je het ijs hebt verwijderd of er vers water hebt ingedaan...

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:12

Doh, net te laat gepost Clown Dan zou ik ze wel in de garage zetten... Daar zal het toch een stuk minder vriezen of mssn zelfs niet dan buiten, het water in m'n berghok was ook niet bevroren deze avond Lachen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:13

Mijn konijn loopt nog gewoon los in de tuin.
Ze slaapt nu 's nachts wel in het hok, maar overdag ligt ze languit in het bevroren gras. Ik geef haar 2x per dag water en dan drinkt ze gelijk.

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:13

onze kippies mogen lekker buiten blijven, die kunnen daar denk ik wel tegen, lekker veel stro in het hok en zo'n 4keer per dag het water voor ze verversen, weet niet hoe dit bij konijntjes zit...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:56

Gezien het feit dat er pas een topic over is geweest, zie de link van Chiqa. Hier een slotje.