Buitencavia's en deze kou

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Buitencavia's en deze kou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 16:23

Mijn cavia's zitten buiten en ze doen het best. Maar bij 1 cavia heb ik het idee dat ie toch wat extra's kan gebruiken omdat ik hem wel erg slank vind worden.

Ik heb genoeg bodembedekking erin, hooiruif altijd gevuld, bakje met brokjes(caviabrok) en elke dag wat extra's zoals sla, komkommer , wortels etc etc. En de hokken heb ik afgedekt met een plastic zeil. Ook hebben ze allemaal een schuilhokje.

Is er misschien iets extra's om bij te geven..zoals je bietenpulp aan paarden geeft om wat dikker te worden.
Morgen moet ik zowieso hooi halen en paardenvoer dus dan kom ik bij ranzijn dus al iemand voor die tijd wat ideeen heeft..graag.

francaa

Re: Buitencavia's en deze kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:10

misschien moet je eens opletten of je cavia wel (genoeg) eet. Als al jouw cavia's samen uit één bak eten dan weet je natuurlijk niet hoeveel die cavia eet. Ik weet niet of je dit al eens hebt geprobeerd maar mischien kun je eens proberen om je cavia apart te voeren om te kijken of die wel goed eet?
Als je cavia geen eetlust heeft kan er namelijk iets aan de hand zijn, bijvoorbeeld een ziekte Knipoog
ik hoop dat je er iets aan hebt Lachen .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:23

Cavia zit met haar dochter in 1 hok en ze vreet als een paard Haha!
De mannen zitten apart in een hok.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:50

oh oke, maar als je cavia goed eet is er toch ook geen reden om je zorgen te maken ? Knipoog