Vragen over mijn konijnen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Vragen over mijn konijnen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 14:34

Hallo,

Ik heb twee jonge konijnen. Ze beginnen nu hun babyvacht te verliezen, eigenlijk hebben ze zo goed als hun volwassen vachtje. Echter heeft een van mijn konijnen een kaal plekje op de bovenkant van de neus. Komt dit door het verharen, of bijten konijnen elkaar in de neus? Ik heb gevoeld, het voelt niet aan als exceem, schurft of iets in die richting. Het is gewoon een beetje kaal.

Ook als een van mijn konijnen wilt drinken, gaat de ander het liefst met zijn kop op het drinkende konijn zitten, zodat deze ook kan drinken. Ik heb dat nu opgelost door een tweede fles op te hangen en nu doen ze het niet meer. Maar ik vroeg me af of dit puur dominantie is, of dat ik me er zorgen over moet maken.

Edit: Ze zitten bij elkaar in 1 kooi uiteraard. Een grote kooi. Binnenkort krijgen ze een deel van mijn kamer om in te lopen, bestaat er een ren met een onderbak? Dus praktisch gezien een heule grote konijnenkooi? Anders moet ik hem zelf maken..liever niet.

Hebben ze overigens wel genoeg aan elkaar? Ik vind ze een beetje stil zitten maar elke keer. Ben bang dat ze zich vervelen. Ze hebben zaagsel in de kooi, beetje hooi daaroverheen om mee te rommelen..krijgen elke dag genoeg hooi. Ze hebben ook wat te knagen en hebben twee gekleurde balletjes in de kooi. Maar meer dan een beetje rommelen met het stro doen ze eigenlijk niet.

Ze zijn vanaf 6 weken aan elkaar gekoppeld en konden het gelijk goed vinden.
Laatst bijgewerkt door LadyElmira op 06-01-09 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Re: Vragen over mijn konijnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:36

PB Faniek even, ze is echt een krak met konijntjes!

Heeft mij ook al super geholpen Haha!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:37

een krak? wat is dat nou weer???

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 14:38

Er ging hier even wat fout haha. Ik bedoel overigens dat ze een beetje stro over het zaagsel hebben en hooi om te eten haha.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:40

Mar77 schreef:
een krak? wat is dat nou weer???

Dat ze dus heel goed is met konijnen Clown

We moeten op bokt misschien eens een Belgisch woordenboek ergens toevoegen want sommige bokkers hebben echt geen idee wat ik zeg blijkbaar Huilen van het lachen