Hangbuikzwijntje samen met pony?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ivana2004

Hangbuikzwijntje samen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 12:14

Hallo,

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag neer moet zetten, het gaat over mijn kleine hangbuikkie.
Van t voorjaar begin zomer willen we bij mijn vriend 3 boxen neerzetten.
1box voor mijn haflinger merrie, 2e box voor haflingerruin 3e box (2,5mbij3m) voor Lola mijn hangbuikkie.
Die haflingerruin is nu nog hengst en staat nog anderhalf jaar in de opfok.
Tot die tijd wil ik een gezelschaps minishet voor mijn merrie.
Maar je snapt m al, ik als dieren vriend kan nooooooit iets weg doen, totdat het dood gaat.
Daarom dacht ik om de shet door te schuiven naar de 3e box met Lola samen.
En dus is mijn vraag aan jullie, wie heeft er ervaring met het samen stallen van een hangbuikie
en een mini shet?
Lola is ongeveer 40/45cm hoog en een meisje, 3jaar.
De minishet moet nog uitgezocht worden, maar ik weet ook niet zo goed welk geslacht.

In de zomer kunnen alle dieren 24/7 naar buiten en s winters zo`n 8 uur per dag.

Heeft iemand tips of ideeen??
Thanx!!!!

Pluttersput

Re: Hangbuikzwijntje samen met pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:39

Ik zou het er niet op gokken. Er zijn denk ik mensen die het doen, maar hangbuikzwijntjes kunnen zich nogal misdragen. Verder kennen ze elkaars gedrag absoluut niet, dus ik zou het er niet op gokken. Ben benieuwd wat andere bokkers zeggen?

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 16:04

ja ik ben ook erg benieuwd.... vandaar mijn topic! zijn er veel negatieve reacties moeten we toch wat anders verzinnen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:54

Geen echte ervaring met samenzetten, maar mijn paard is als de dood voor varkens/hangbuikzwijntjes. Andere dieren daar is hij helemaal verliefd op, maar als we een zwijntje passeren op wandeling dan flipt hij echt. Na navraag bleken veel paarden sterk te reageren op varkens, dus daar zou ik zowiezo rekening mee houden als je een shet gaat aanschaffen, dat hij niet bang is van varkens Lachen