konijn geopereerd+foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

konijn geopereerd+foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 19:19

Zoals iedere ochtend ga ik naar buiten om mijn 4 konijnen te voeren. Er lag een dik pak sneeuw. Ik zag ineens allemaal bloed in de ren liggen.
Sinds paar maanden kunnen mijn 2 gecasteerde rammen niet meer samen(vader en zoon). dus ik sluit de ene keer vader konijn op in het hok en de andere dag zoon konijn. Dit ging altijd prima. Alleen vanochtend zag ik het hok open staan en alle 4 de konijnen bij elkaar. Zoon had weer met vader konijn gevochten. overal haren en bloed. Dit is de 2e keer. ik ging vader konijn even onderzoek en ik vond een grote wond aan de zijkant. Ik dacht dat is niet goed. Gelukkig werk ik bij een DA dus kon hij gelijk mee naar mijn werk,
toen de DA hem onderzoek moest de wond gehecht worden in narcose. Dat was de beste optie. Wel apart zicht een slap konijn onder narcose. Het heeft ongeveer 15min geduurt. hij is nu 8 hechtingen rijker. Hij moet 1 nachtje binnen slapen wegens de narcose en ze verwachten -15 hier. zo kan ik hem in de gaten houden of hij wel eet, drinkt plast en poept zonodig dwangvoeren.

friesel
Afbeelding
zijn wond
Afbeelding
hond baika zorgt goed voor mijn konijn
Afbeelding

Angie_ke

Re: konijn geopereerd+foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:47

Nou, dat moet wel een hevige vechtpartij geweest zijn! Hoe zijn ze dan bij elkaar geraakt? Zijn het hokken die aan elkaar grenzen of... ?
Hopelijk herstelt hij snel, hij ligt precies wel op z'n gemak bij je hond Tong uitsteken

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 21:02

friesel zat in het linker hok en de andere 3 konijn in de buiten ren en in het rechter hok. vanochtend stond het deurtje van het linkerhok open. ik weet niet hoe die open gegaan is. Friesel is nu aan het bekomen en zit nu gezellig naast me op de bank.
Afbeelding

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 21:23

misschien moet ik het verplaatsen naar beestenboel in de picture

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:33

Dat ziet er wel een leuke constructie uit! Konijntjes hebben het er zeker naar hun zin? Haha!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 21:35

umh ja heel alcatras is nagebouwd. dit is de 4e keer dat ik de ren verbouwd heb.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:37

arm konijnebeest ..
gelukkig gaat het al beter! misschien een idee, als er ruimte voor is, een soort 2de ren te maken?
of zijn hok buiten de ren te zetten? zodat ze ook niet perongeluk elkaar tegen komen.
Knipoog

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:10

miekelover schreef:
umh ja heel alcatras is nagebouwd. dit is de 4e keer dat ik de ren verbouwd heb.

Haha, straks moet je er nog een slot gaan aanhangen ook Nagelbijten / Gniffelen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 18:50

haha ja wie weet. Aan de ene kant wilt ik hem weg doen. Dat hij bij een vrouwtje zit maar aan de andere kant ook weer niet.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:44

mmm das minder ik heb dit ook eens gehad,was het hele vel van de rug getrokken heb maandenlang de da in en uit gelopen ermee..ik lees alleen dat je het konijn nu heb binnengezet daar zou ik hem nu ook houden en niet weer opeens buiten in de kou zetten.dat is te veel temperatuur verschil!
succes ermee Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 12:25

hij is de volgende dag 'smiddags naar buiten gegaan. het gaat nu goed met hem.