Bejaard konijn naar binnen halen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

francaa

Bejaard konijn naar binnen halen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 17:01

Ik heb een hoog bejaard konijn van ergens tussen de 8 en 10 jr oud.
(ruim 6 jr geleden uit het asiel gehaald en toen dachten ze dat ze ongeveer 2/3 jr zou zijn)
Nou zit ze in een schuurtje met een ander konijn en er ligt gewoon stro op de grond dus het zou daar misschien één of twee graden warmer zijn.
Ik zit alleen te twijfelen of ik haar daar kan laten zitten met die strenge vorst vannacht.
Op teletekst zag ik dat het het -11 tot -17 ging vriezen! en ze waarschuwde al dat je je huisdieren vannacht goed moet beschermen tegen de kou.

Maar is zo'n oud konijn wel bestand tegen dit koude weer?
of moet ik haar naar binnen halen en op een (niet verwarmde) kamer zetten?
alvast bedankt! Knipoog

Pinkey

Re: Bejaard konijn naar binnen halen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:03

ik heb geen ervaring met konijnen maar als je konijn alstijd buiten heeft gestaan en haar dan ineens binnen zet, dat ze het ook niet helemaal aankan. Grote overgang enzo. Kan je nietw at doeken enz in de schuur er bij leggen, dikkere laag stro naar de kanten oplopend enz.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:26

Ik zou haar lekker naar binnen halen, alleen dan kun je haar wel niet meer buiten zetten deze winter Knipoog
Heb je geen bijkeuken of berging waar het niet vriest, dan is het niet ineens te warm voor haar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:27

Als ze het buiten zijn gewend is dan moet het geen probleem opleveren als je maar een flinke laag stro in het hok legt waar ze helemaal onder weg kan kruipen en zorgen dat t hok niet vol in de wind staat. Verder zorgen dat het flesje niet bevriest en dan moet het wel goedkomen allemaal.

Als je haar nu naar binnen haalt zul je haar ook binnen moeten houden tot het zomer is en je haar weer aan buiten zijn kan laten wennen. Als je haar van huis weer naar het hok doet zal dat haar geen goed doen namelijk.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:02

Niet binnen halen!!

Als ze altijd buiten heeft gezeten dan wordt ze ziek als je dr nu naar binnen haalt..

de overgang van -10 naar +20 is 30 graden... veel te hoog.. en zeker een oud konijn kan dan dood gaan..

lekker dikke laag stro en veel hooi.. een handdoek of zeiltje voor het hok, en ze komt de winter wel door..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:13

Wij hebben ook een konijn van 8 jaar die buiten is. Heeft nu gewoon oude jassen over het hok en een hele dikke laag stro in zijn hok.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:54

oke, bedankt allemaal!

heb hun oude hok weer in de schuur gezet en daar een hééle dikke laag stro ingedaan. En ook nog een dekentje eroverheen Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 00:16