Gezocht: Koeienfoto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Gezocht: Koeienfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 15:48

Wij doen voor school een project over Subklinische Endometritis. We zoeken nog enkele afbeeldingen voor onze publieks presentatie/ website.
Op internet staat wel het een en ander, maar ik kon van de volgende onderwerpen geen goede foto's vinden:

Een vieze en een schone koeienstal (bij voorkeur met koeien Knipoog ). Een koe die in een dergelijke stal afkalft is helemaal super!
Een vieze en schone 'koeienkont'
"Stress". Een risicofactor is stress. Ik zou dat graag laten zien, maar ik denk dat dat lastig is. Bijvoorbeeld zou een kort vastgebonden koe die veel oogwit laat zien kunnen, maar een dergelijke afbeelding kan ik niet vinden.

Ik hoop dat jullie enig idee hebben waar ik dergelijke foto's kan vinden. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Meraki

Re: Gezocht: Koeienfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:50

kijk eens op google: "free stockphoto's" Lachen
http://www.sxc.hu/
die is écht gratis.. je moet alleen even een account aanmaken

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:42

Ik heb een beter idee Pling .
Mijn vriend heeft een groot veebedrijf waar deze weken veel koeien aan het kalven zijn. (Fijne tempratuur ook voor de kalfjes Nagelbijten / Gniffelen ) Het is een ligboxen stal (150 melkkoeien) en als een koe moet kalven dan komt ze in een apart gedeelte vast te staan met een geul dus een soort van grupstal. Hierdoor is de stal en het "kalfgedeelte"schoon.
Het komt ook voor dat een koe kalft die nog tussen de koeien in ligboxen stal staat. Ondanks dat daar minimaal 3 keer per dag stront wordt geschoven en 2 keer per dag zaagsel wordt gestrooid, ligt daar wel stront waar de andere koeien door heen lopen en waar het kalf dan dus vaak in wordt geboren.

Daarbij hebben vaarskoeien (of 1e kalfskoeien, hoe je het noemen wil Knipoog ) vaak meer stress bij het afkalven omdat ze pijn hebben en het nieuw is. Bij hen zie je dus vaker (veel) oogwit.

Mijn vriend woont in Groningen maar ik net als jij in Zwolle dus als je wil kan je best eens een dagje mee en dan de foto's maken die je nodig hebt Cheese! ik rij er toch vaak zat (vooral in het weekend) heen. Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 07:52

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:16

Uthrick schreef:
Mijn vriend woont in Groningen maar ik net als jij in Zwolle dus als je wil kan je best eens een dagje mee en dan de foto's maken die je nodig hebt Cheese! ik rij er toch vaak zat (vooral in het weekend) heen. Ja

Waarom stel ik alles altijd uit tot het laatste moment? Ik moet nl officieel voor het weekend de presentatie en dus de foto's inleveren... Maar het aanbod is super! Ik kan iig de informatie uit jouw stukje gebruiken voor de teksten met informatie Haha! !

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:31

Hier wat foto's van koeien. Misschien staat er een geschikte koeienkont tussen. Stress hebben ze niet, en bevallen doen ze buiten. Dit zijn Fjällkoeien.
http://www.mijnalbum.nl/Album=MSIT7XWD