karzan 1e keer op bokt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_LiSszz

karzan 1e keer op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:43

hallo,

Ik wil jullie even voorstellen aan mijn hond Karzan.
Karzan is een kruising tussen een friese stabij en een wetherhound weet niet goed hoe je het schrijft.
Hij is nu 8 jaar, wij hebben karzan gekocht in groningen toen hij 2 jaar was. Zijn oude baasje heeft hem gevonden als pup vastgebonden aan een boom, Karzan was zwaar ondervoed en de DA had er niet veel hoop in dat hij het zou overleven, hij had Karzan`s oude baasje ook gezegt dat het beter was dat hij een spuitje zou krijgen. Hier wilde de oude eigenaar niks van weten en heeft alles op alles gezet dat hij beter zou worden. Dit is uiteindelijk ook helemaal goed gekomen. 2 jaar later kwam zijn vrouw in een rolstoel te zitten en moest ze naar een verpleegtehuis waardoor hij niet meer tijd genoeg voor karzan had!
Nu zijn wij de gelukkige eigenaren van Karzan.

Dit is karzan.
Afbeelding
Hee wat ligt daar op de grond Wow!
Afbeelding
Een muis ik ga hem pakken Vingers aflikken
Afbeelding
Zo dat was lekker Clown
Afbeelding
Doei!

een berichtje zou leuk zijn Haha!

SETEFURII

Re: karzan 1e keer op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:44

Wat een leuke hond zeg!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:46

Wetterhoun Knipoog

Geweldig, ik wil ook heel graag zo'n kruising. Wij hebben hier 2 hele rondlopen (1 wetterhoun en 1 friese staby), maar kruisingen zijn moeilijk te vinden, vooral bij een echte fokker vandaan.

Is hij erg druk, of valt het mee? Onze staby is heerlijk relaxed, maar de wetterhoun is een beetje adhd...

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:48

Inderdaad een leuke hond, maar ben je zeker dat het die kruising is? Ik vind het hoofd eigenlijk wel wat meer hebben van een boardercollie,maar ik ken de Wetterdinges dan weer niet...

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:50

ja hij is heel erg druk!
maar de laatste tijd iets minder omdat hij ook wat ouder word en hij waarschijnlijk artrose heeft in zijn linkervoorbeen.
hier heeft hij nu nog niet zo heel erg veel last van, maar als ik bv met hem gewandeld heb in de bossen merk ik de volgende dag dat hij wel last heeft van z`n pootje.

@wizewo: ja ik weet dat heel erg zeker.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:52

Héel duidelijk met wetterhoun, ik zoek wel even een plaatje op van die van ons.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:56

@ wizewo: het is trouwens bordercollie Tong uitsteken

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:56

Hm, niet te vinden zo snel. Zal wel weer eens nieuwe foto's maken.

Is hij trouwens ook gek op muizen? Die van ons gebruikt ze als kauwgom

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:59

haha ja Karzan is net een kat.. hij maakt namelijk zelf de deuren open en gaat dan zichzelf uitlaten en dan vervolgens een half uur later staat hij voor de deur met soms wel 2 muizen in z`n bek, die ik dan vervolgens voor mijn voeten krijg gegooit echt zovan ' kijk vrouwtje wat ik voor je gevangen heb ' en dan pakt hij ze weer op en loopt hij er heel trots de huiskamer mee door Tong uitsteken Tong uitsteken

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:02

Wat leuk, ik wist niet dat ze dat deden.
Grappig.
Leuke hond trouwens! Fijn dat hij bij jullie een goed tehuis heeft gevonden. Hij heeft al aardig wat meegemaakt zo te lezen.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:04

[quote="Innepin"]Wat leuk, ik wist niet dat ze dat deden.[quote]
haha volgens mij doen normale honden dat ook niet Tong uitsteken !

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:06

M_LiSszz schreef:
ja hij is heel erg druk!
maar de laatste tijd iets minder omdat hij ook wat ouder word en hij waarschijnlijk artrose heeft in zijn linkervoorbeen. Hier heeft hij nu nog niet zo heel erg veel last van, maar als ik bv met hem gewandeld heb in de bossen merk ik de volgende dag dat hij wel last heeft van z`n pootje.

Vroeger was hij misschien ondervoed... Maar op deze moment zie ik hier een hond zitten met ettelijke kilo's overgewicht! Hij heeft erg veel weg van onze oudste border (van uiterlijk én van gewicht). Die is er ondertussen 12, en was even 'dik' als die van jou. Ook hij begon te manken als hij de dag ervoor gaan wandelen was, of wat te enthousiast gespeeld had. Mee naar de dierenarts geweest, conclusie: beginnende artrose in zijn linkervoorpoot, en beginnende artrose is zijn ruggewervels. Advies: op dieet!

Ondertussen is hij een goede 4kg afgevallen, en sindsdien heeft hij geen enkele moment meer gemankt en huppelt hij weer rond alsof hij nog maar 5jaar is.

Acht jaar is helemaal zo oud nog niet, dus als ik van jou was zou ik bij enige tekenen van manken gewoon eventjes naar de dierenarts gaan, en navragen hoeveel te zwaar hij is voor zijn maat en maken dat hij een paar kilo'tjes kwijt geraakt!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:09

Ik vind hem eerlijk gezegt niet echt super dik. Ze hebben ontzettend veel haar waardoor het kan vertekenen, maar buiten dit om vind ik hem (iig op foto 3) niet te dik.

Ze hebben ook enorme gewrichten en dikke koppen, ze zijn gewoon net wat grover dan andere honden.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:10

Nou fijn dat jij zo iets kan zien aan een foto!
Mijn hond is echt niet Dik hij is heel groot en heeft een hele dikke vacht.
heb hem gister even gewassen omdat hij helemaal onder de modder zat en als hij nat
is is het nog maar een schriel hondje!!

dus vindt die reactie eigenlijk niet zo fijn.
maargoed iedereen mag zeggen wat ze denken natuurlijk!

en we zijn er ook mee naar de DA geweest en die heeft niks gezegt over overgewicht die heeft zelf iedere keer gezecht als we kwamen dat hij er gewoon super uit ziet!
en ik vind 8 jaar voor een grote hond best wel oud, niet super oud, maar wel oud.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:11

o ja op foto 4 kan dat mischien zo lijken omdat daar die haren een beetje vreemd zitten! dat dacht ik ook toen ik op het begin goed keek. Maar dik is hij ZEKER niet.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:24

M_LiSszz schreef:
Nou fijn dat jij zo iets kan zien aan een foto!
Mijn hond is echt niet Dik hij is heel groot en heeft een hele dikke vacht.
heb hem gister even gewassen omdat hij helemaal onder de modder zat en als hij nat
is is het nog maar een schriel hondje!!

dus vindt die reactie eigenlijk niet zo fijn.
maargoed iedereen mag zeggen wat ze denken natuurlijk!

en we zijn er ook mee naar de DA geweest en die heeft niks gezegt over overgewicht die heeft zelf iedere keer gezecht als we kwamen dat hij er gewoon super uit ziet!
en ik vind 8 jaar voor een grote hond best wel oud, niet super oud, maar wel oud.

Mijn reactie was helemaal niet als aanval bedoeld, als het zo geleken zou hebben? Enkel goede raad... Onze oudste border (welja, kruising border, allesinds geen raszuivere... Hij heeft een schofthoogte van bijna 65cm Clown en heeft eerder helemaal niet het fijne model van een border) heeft heel wat weg van die van jou. Zowel van 'model' als van vachtstructuur (die van ons heeft ook zo een giga bos), als van grootte denk ik.

Afbeelding
http://i193.photobucket.com/albums/z74/Tantjeuh/09-07-20070039.jpg?t=1231093117

Van onze hond wordt ook altijd gezegd dat ie er super uitziet, want dat is ook gewoon zo. Een paar kilo's overgewicht zijn voor het oog niet zo storend, maar voor de gewrichten van een hond zijn die paar kilo's behoorlijk schadelijk!
Waaraan ik ervan uitga dat hij wat te zwaar is, is de houding die hij aanneemt als hij gaat zitten, zeker op de laatste foto is dit duidelijk. Een hond met overgewicht zet zijn voorpoten erg breed als ze gaan zitten, onze border deed dat ook, met een paar kilo minder doet hij dat nietmeer...

Nogmaals, geen aanval, enkel raad ....

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:26

Ter vergelijking:

Links de wetterhoun, recht de staby

Afbeelding

Staby

Afbeelding

Wetterhoun

Afbeelding

De wetterhoun is hier precies op gewicht volgend de DA.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:27

Ohja, en de wetterhoun kan ook absoluut niet normaal zitten, heeft hij nog nooit gedaan als sinds pup niet. En toch helemaal in orde volgens DA.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:29

In ieder geval bedankt voor de adviesen, maar hij is al enkele keren gewogen bij de DA en word 1 x in het half jaar helemaal onderzocht, en de DA heeft nog nooit iets gezecht over overgewicht! En hij krijgt ook niet veel vets te eten hij krijgt nu seniore brok 3 keer op een dag s`ochtens een halve bak S`middags een halve bak en S`avonds 3 kwart.
en krijgt als beloning vaak van die witte botjes (die zijn goed voor z`n tanden ofzo)