vlooien, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

vlooien, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 17:37

Joepie, mijn hond is van bij mijn zus gekomen met vlooien!!! Huilen

Die krengen kunnen bijten zeg... Het is me opgevallen de dag nadat ze terug bij mij was, 5 dikke beten op mijn been! Ik gaan zoeken op internet en jep, vlooienbeten, dan hond gaan onderzoeken, die zat vol... Kat gaan onderzoeken, die had niets.

Hond is al gewassen met zo'n shampoo, maar wat kan ik eraan doen dat ze er echt ALLEMAAL uitzijn?

Heb mijn kat voor de zekerheid ook maar ontvlooit, die had nog niets zitten maar liever voorkomen dan genezen!

Wordt er echt gek van, lig nu in een kleine ruzie met zuslief omdat ze zeker weet dat ze niet van haar komen! Als ze bij mij ook zaten zat mijn kat ook vol aangezien die op elk plekje in huis wel eens gaat slapen overdag...

Liezel1

Re: vlooien, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:39

Ontvlooien met een middel dat ook de eitjes doodt, anders heb je straks weer een uitbarsting en omgevingsspray halen en daar je hele woonkamer mee doen.

Slechts 10% van de vlooien zitten nl op het dier, de rest zit in de mand etc...

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:40

Dekentjes/mandjes etc ook even wassen anders kom je er niet vanaf, ook zijn er spuitbussen waar je je huis mee in kan spuiten.
Hopelijk ben je er snel vanaf, ik krijg al jeuk van je topic Clown

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:43

voor de omgeving heb je omgevingsspray, wel even luchten want het stinkt en bedwelmd
Shampoo, is een middelwat goed werkt, je kan spray voor op de hond kopen, werkt ook wel goed.
Druppels kun je ook nog geven, die doden vaak niet maar voorkomen vermeerdering van de vlooien.

Een heel lastig probleem, onze hond loopt altijd met een paar vlooien rond, niks helpt meer enkel wassen met shampoo, dan spoel je veel vlooien weg.
En het laatste redmiddel, de vlooienkam,, ideaal voor mijn hondje, (klein, dunnen beharing)
Maar in een huis met houten vloer raak je ze eigenlijk niet kwijt.

Opletten dat je niet alles tegelijk gebruikt, even de gebruiksaanwijzing lezen. En als de hond er last van heeft kun je naar de DA gaan voor een spuit. En laat je in de dierenwinkel niks wijs maken over welk middel het beste is, de meeste vlooien zijn resistent geworden voor deze middelen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 17:48

Brr krijg nog meer kriebels als ik eraan denk dat die rotte beesten dus nog kunnen terugkomen... Er ligt een soort plastic laag op de vloeren in m'n appartement, novylon of zoiets geloof ik.

Ja lap zeg, weer alles gaan kuisen, stofzuigen, etc.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:49

chipieke schreef:
Brr krijg nog meer kriebels als ik eraan denk dat die rotte beesten dus nog kunnen terugkomen... Er ligt een soort plastic laag op de vloeren in m'n appartement, novylon of zoiets geloof ik.

Ja lap zeg, weer alles gaan kuisen, stofzuigen, etc.

Met die vloer heb je nog mazzel. Vloerkleed of een houten vloer met kieren (zoals wij) is een ramp. Die beesten gaan er tussen zitten en gaan niet meer weg...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:17

Er zijn allerlei middeltjes tegen vlooien, die zijn hierboven al genoemd. 't Blijft een vervelend probleem hoor, je hebt ze sneller in huis (of op je huisdier) dan je er vanaf bent.
Probeer in elk geval heel vaak te stofzuigen (minimaal 2 keer per dag) en de stofzuigerzak regelmatig te wisselen. Sterkte ermee Ach gut

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 02:51

En vlooienpoeder, een stuk vlooienband of teatree druppels in de stofzuigerzak Lachen

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:07

Inderdaad heel goed boenen in huis. Wij hadden er vorig jaar ook last van de honden zaten onder en de kat had niets. Van die DA allemaal middelen meegekregen voor de hond maar ook spray voor in de mand onze kussens het kleed. Maar ook kleedjes en bekleding van de auto.

Ze zijn echt een ramp mini terrors.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:11

ai, ai, ai heel vervelend inderdaad Ach gut
wij hebben er vorig jaar ook zo'n last van gehad, echt een drama om er weer vanaf te komen
Vlooien-anticonceptie is een echte aanrader kan ik je vertellen.
Wij hebben vlooien-anticonceptie en een omgevingsspray gebruikt en waren er toen vrij snel vanaf
Gewone middeltjes tegen vlooien zijn echt niet voldoende, als je ze ziet lopen en zelf gebeten wordt ligt je huis al vol eitjes.
goed stofzuigen dus en zorgen dat er geen levensvatbare eitjes meer gelegd kunnen worden (d.m.v. het anticonceptiemiddel)

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:58

Wat het beste werkt bij een vlooien plaag is een vlo dodend middel zoals Bolfo gold, dit in combinatie met een omgevings spray, ook van bolfo en ht komt goed. Het beste is om je honden ook gewoon elke maand preventief te behandelen dit om een plaag te voorkomen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:00

Ilsuuuh schreef:
Wat het beste werkt bij een vlooien plaag is een vlo dodend middel zoals Bolfo gold, dit in combinatie met een omgevings spray, ook van bolfo en ht komt goed. Het beste is om je honden ook gewoon elke maand preventief te behandelen dit om een plaag te voorkomen

Werkt Bolfo echt zo goed?
Ik heb het bij de Makro zien liggen en getwijfeld of ik het mee zou nemen. Mijn hond is als ontvlooid met Exil en met Frontline, en ik zat eraan te denken weer een nieuw middel te nemen om te voorkomen dat die *vlooien resistent worden. Hij heeft dan wel geen vlooien, maar ik wil het liever voorkomen aangezien hij er heel heftig op reageert.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:02

ik vind het iets frappant dat je dit jaargetijde last van een vlooienplaag hebt Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:03

KiWiKo schreef:
ik vind het iets frappant dat je dit jaargetijde last van een vlooienplaag hebt Lachen

Die van ons had een maand geleden ook vlooien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:04

echt waar????? ik heb alleen als het heel warm is een dubbele check mbt vlooien......

in de wintermaand ontvlooi ik eigenlijk niet Lachen

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:19

Zolang het niet echt vriest, kunnen vlooien prima overleven.
Eenmaal in huis, zijn ze haast niet meer dood te krijgen.
Buiten zal je huisdier nu dus niet zo snel vlooien oplopen, maar ja, als je ze al binnen hebt..... Ach gut

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 22:28

Ik snap nog steeds niet waar de vlooien vandaan komen, maar in elk geval, ze zijn weg Haha! Hebben bij de apotheker zo'n 'bommetje' gehaald. In elke ruimte 1 minuutje laten sprayen, 4 uur de ruimte uit, een uur ruimte laten luchten en hup, volgende ruimte Haha! We hebben alles daarna gestofzuigd en gewassen dus we moeten ervanaf zijn. Wat is zo'n omgevingsspray eigelijk? Ik ga vanaf nu de hond en de kat beide elke maand met van die pipetjes behandelen tegen vlooien.

Hetgeen wij gebruikt hebben zorgde ervoor dat de vlooien 'versteenden' als het ware. Heel mijn huis was 1 mistwolk Huilen van het lachen

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:32

Quellian schreef:
En vlooienpoeder, een stuk vlooienband of teatree druppels in de stofzuigerzak Lachen

Geen poeders gebruiken, misschien voor de omgeving, maar niet op je hond zelf.

Gebruik een goed vlooienmiddel zoals Advantage, of Stronghold, en bij het ontvlooien nooit het ontwormen vergeten!

Maar het meeste zit in de omgeving, dus veel schoonmaken, en een huisspray gebruiken tegen vlooien én eitjes.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:36

Liezel1 schreef:
Ilsuuuh schreef:

Werkt Bolfo echt zo goed?
Ik heb het bij de Makro zien liggen en getwijfeld of ik het mee zou nemen. Mijn hond is als ontvlooid met Exil en met Frontline, en ik zat eraan te denken weer een nieuw middel te nemen om te voorkomen dat die *vlooien resistent worden. Hij heeft dan wel geen vlooien, maar ik wil het liever voorkomen aangezien hij er heel heftig op reageert.

Bolfo werk idd heel goed dit omdat het de vlooien meteen dood dus een hond die vlooien allergie heb kan dit dus ook gebruiken. het voordeel van bolfo t.o.v. frontline is dat bij frontline de vlooien eerst moeten bijten voordat ze dood gaan en dus op de hond kennen leven dit omdat frontline t bloed in gaat wat bij bolfo niet zo is dat blijft op de huid, dus als de vlo op hond/kat komt gaat deze meteen dood..
idd een hond/kat met vlooen heeft 9 vd 10 x ook wormen!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:49

geen frontline gebruiken iig.. de vlooien zijn hier aardig resistent voor geworden.

Bolfo kun je vergelijk met advantage alleen dan iets goedkoper... dat kun je kopen bij de dierenwinkel.

indd ook goed ontwormen tijdens je behandeling.

95% van de vlooien zit in de leefomgeving van het dier, slechts 5% procent op je hond...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:56

Ik zag Bolfo liggen bij de Makro zelfs, stuk goedkoper dan de Frontline. Die de volgende keer maar even meenemen voor de zekerheid!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:17

ik heb de honden met spray van frontline ingespray'd (geloof niet in nek druppels) toen heb ik een spuitbus gekocht voor de omgeving te sprayen, en heb echt alles wat je kan bedenken gesprayd. Er onder erin erachter in de huiskamer in de keuken in de wc de slaap kamer de zolder echt alles.

Was er gelukkig gelijk weer van af. wij waren er op de dag van de besmetting bij. Dat is een groot geluk voor ons geweest...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:29

ja de sprayvan frontline is nog wel te doen, maar de pipetten zou ik niet kopen..

merk vaak in de kliniek dat het niet werkt.. wij raden de klanten aan iets anders te kopen ivm resistentie

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:34

Don_Zhivago schreef:
ja de sprayvan frontline is nog wel te doen, maar de pipetten zou ik niet kopen..

merk vaak in de kliniek dat het niet werkt.. wij raden de klanten aan iets anders te kopen ivm resistentie

Dat was ook de reden dat wij de spray gebruikte. Moet er wel bij zeggen wij doen ze nooit voor de vlooien behandelen. En wij hebben maar 1 keer vlooien gehad. (voor 3 uur)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:07

Ik heb ook ooit eens een spray gehad, maar daar ging onze hond van schuimbekken, dus die heb ik meteen de deur uit gedaan.