Hee wat leuk, wat voor kreeft heb je? Ik heb zelf roodklauwkreeften gehad en daar ook heel regelmatig jonkies van gekregen Helaas had ik niet veel ruimte om ze op te kweken, dus meestal overleefden er niet zoveel, maar heb er altijd wel wat kunnen verkopen
Garnalen heb ik ook gehad en komen binnenkort weer, ik ook erg leuk om mee te kweken
Bij mijn kreeften bleven die eitjes idd hangen, zelfs toen ze uitgekomen waren bleven de jonge kreeftjes nog even aan de staart van mams hangen. Na een paar dagen zag ik ze zo 'afstappen' en als alles eraf is dan is het een mooi moment moeders te scheiden van de jongen, anders worden ze net zo hard weer opgegeten ;P
De kleintjes zijn onderling trouwens ook geen lieverdjes, de sterksten eten de zwakkeren ook op. Allen de allersterkste jongen overleven dus.
Als het goed is zul je dus zien dat de kleintjes na het uitkomen eerst nog aan mams haar staart blijven hangen. Het zijn dan echt al kleine kreeftjes, maar ze blijven nog even veilig onder mams haar staart. Na enkele dagen zul je merken dat de klont onder de staart minder groot is geworden en de kleintjes langzaam aan loslaten.