Verkouden geit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ikwashier

Verkouden geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 13:58

Heey, Lachen
Ik ben net even langs onze geiten geweest en Babs (1,5 ong.) heeft snot bij zijn neus. Hij rilt ook heel erg. Wat kan ik het beste doen? Heb hem nog niet horen niezen of hoesten.
Groetjes Iris.

marieke84

Re: Verkouden geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:01

misschien eens temperatuur nemen en kijken of hij koorts heeft. Heeft ie een goed tochtvrij hok met veel stro en hooi a volonté?
Laatst bijgewerkt door marieke84 op 03-01-09 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 14:03

Bedoel je koorts? Wij hebben momenteel erg slecht stro, maar ik zou er nog wat bij in kunnen gooien. Het geitje loopt wel gewoon buiten. Moet ik de neus ook afvegen?
Bedankt voor de reactie.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:08

ja, ik bedoelde koorts Knipoog Je kan gerust de neus afvegen, dat is aangenamer voor het dier, en dan zie je direct of er nog snot bijkomt.
Mijn geitjes hebben in hun hok nu een hele dikke laag stro liggen, liefst van de beste kwaliteit. Het is heel belangrijk in dit weer dat je geitjes tochtvrij zitten. De mijne lopen ook gewoon buiten maar kunnen altijd in hun hok, 's morgens staan ze ook wat te rillen als ze buitenkomen, dit is normaal bij zo'n weer, zo krijgen ze weer warm. Ik geef ze ook onbeperkt hooi van goede kwaliteit want in zo'n weer verbruiken ze veel energie...

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 16:13

Heb de neus afgeveegd, maar kwam niks bij. Knipoog Daarna heb ik het hok opgestooid met stro. Binnenkort krijgen we nieuw stro van de overburen en die hebben wel stro van goede kwaliteit. Mijn vader wou voor 1x even bij zijn collega stro & hooi halen, daarom was het stro niet zo best. Ik hoop dat de verkoudheid over een paar dagen over is! Lachen

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:16

kijk vanavond of morgen toch maar eens naar het snot, meestal komt het zo vlug niet. Toch even de temperatuur nemen, dit is wel belangrijk als je denkt dat je geit ziek is. Als hij koorts heeft, zal hij misschien medicatie nodig hebben.